Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: تریبون‌های نماز جمعه باید نقش امنیت‌آفرین داشته باشد و منجر به ایجاد آرامش شود. امروز دارو به صورت پلکانی گران می‌شود. مایحتاج مردم افزایش قیمت پیدا می‌کند. چرا دولتمردان و آقایان خطبای نماز جمعه در این موارد فریاد نمی‌کشند؟

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام فاضل میبدی درباره نقش تریبون‌های نماز جمعه در وحدت‌آفرینی به جای ایجاد تفرقه و دسته‌بندی آحاد جامعه در مقابل یکدیگر گفت: تریبون‌های نماز جمعه باید نقش امنیت‌آفرین داشته باشند و منجر به ایجاد آرامش شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه بخشی از خطبا در خطبه‌هایشان برخورد‌هایی دارند که از آن‌ها مقداری رویکرد سلب آرامش در جامعه احساس می‌شود.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه با اشاره به سخنان یکی از خطیبان نماز جمعه کشور در مورد برخورد مردم با روزه‌خواران گفت: حال یک عده‌ای در گوشه‌ای روزه‌خواری می‌کنند؛ اگر قرار است تذکری هم داده شود بسیار خوب است افراد متولی با ادبیات درست به آن‌ها تذکر بدهند، این‌که بگویند مردم بریزید بساط روزه‌خواران را جمع کنید حرفی است که درونش خشونت خوابیده است، به اعتقاد من چنین سخنانی برای جامعه ما که به انداره کافی دارای خشونت است خطرناک است مخصوصا استفاده از چنین تعابیری از سوی یک خطیب، جالب نیست.

وی تاکید کرد: اسلام هیچ‌گاه در نهی از منکر اینگونه دستور نمی‌دهد که بریزید بساط فلان گروه را جمع کنید. بله تذکر می‌دهد و در جا‌هایی بحث می‌کند. اسلام می‌گوید اگر یک جایی مشاهده کردید عده‌ای روزه می‌خورند، با این اشخاص صحبت کنید که بسیار بیشتر موثرتر واقع می‌شود تا این بریزید بساط آن‌ها را جمع کنید. متاسفانه باید گفت بعضی از آقایان دستوراتی که اسلام برای نهی از منکر گفته است را نمی‌خوانند در صورتی که اگر بخوانند بهتر می‌توانند به دیگران توصیه کنند.

میبدی با تاکید بر این‌که دنیای امروز را باید بشناسیم و درک کنیم، عنوان کرد: خطبه‌های نماز جمعه سیاسی است، در واقع هر مسئله‌ای که درباره جامعه مطرح کنید سیاسی تلقی می‌شود، برخورد‌های سیاسی هم در جامعه جواب عکس می‌دهد. برخوردی که در مشهد با خانم‌ها صورت گرفت بسیار تلخ بود و پیش‌تر اسیدپاشی‌هایی که در اصفهان رخ داد چقدر تاسف‌بار بود؛ متاسفانه این رفتار‌ها که ربطی به نظام ندارد به پای نظام گذاشته می‌شود و این منصفانه نیست.

وی خاطرنشان کرد: این‌که دستور می‌دهند نانوایی بربری تعطیل شود، دستورات اسلام نیست، بلکه یک نوع برخورد سلیقه‌ای توام با خشونت از اسلام است و باید تاکید کرد این نوع برخورد‌ها و صحبت‌ها جواب عکس دارد. اگر آقایان در پی حل مشکلات جامعه هستند، به جای این که سراغ این مسائل جزئی بروند، به دنبال این باشند که چه کاری کنند تا اقتصاد جامعه درست شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: تا مشکلات اقتصادی حل نشود، اخلاق اجتماعی درست نمی‌شود. تا اخلاق اجتماعی درست نشود، امنیت اجتماعی درست نمی‌شود. زیربنای حل همه این مشکلات این است که بتوانیم به نام دین و جمهوری اسلامی مشکلات اقتصادی را حل و تورم را مهار کنیم.

وی افزود: مردم بسیار از زبان کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند وعده‌های نادرست شنیده‌اند، یک عده‌شان گفتند مشکلات را ۳ روز و ۱۰ روز حل می‌کنیم یک عده‌شان گفتند همه معظلات را ۱۰ شب نشده حل می‌کنیم، اما مشاهده می‌کنیم روی کار که می‌آیند همه چیز نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بد هم می‌شود.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه یادآور شد: امروز دارو به صورت پلکانی گران می‌شود. مایحتاج مردم افزایش قیمت پیدا می‌کند و مردم در فقر هستند و ندارند. چرا دولتمردان و برخی آقایان خطبای نماز جمعه در این موارد ساکت هستند؟ ریشه مشکلات جامعه ما در ناامنی اقتصادی است، چرا کسی در این مورد مواظب نیست و نهی از منکر نمی‌کند؟ چرا کسی فریاد نمی‌کشد؟

وی ادامه داد: اینکه بگویید بریزید ودعوا کنید، خوف و ترس ایجاد می‌کند در صورتی که هیچ‌گاه ایجاد خوف و ترس مشکلی را حل نمی‌کند بلکه فقط منکری که در خیابان است را زیر خاکی می‌کند که خطرش بیشتر است.

میبدی تاکید کرد: اگر مردم را آزاد بگذارند و مشکلات اقتصادی را حل کنند قطعا اخلاق و اعتماد عمومی افزایش پیدا می‌کند، اما امروز این اعتماد کمرنگ شده است، چون مردم از ما صداقتی درباره وعده‌هایی که برای حل مشکلات دادیم، ندیده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نماز جمعه اصلاح طلب حوزه علمیه فاضل میبدی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان، مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها طی سال گذشته را حاصل تلاش متعهدانه و دلسوزانه ۹۰ روانشناس شاغل در مجموعه این فرماندهی عنوان کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حمید علینقیان‌پور ضمن تبریک روز جهانی روانشناس و مشاور به جامعه روانشناسان و مشاوران کشور گفت: در عصر پرتلاطم حاضر که انسان‌ها هر روز با مشکلات و چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، موضوع  سلامت روح و روان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: امروز همگان دریافتند جامعه‌ای که از نظر روحی و روانی دچار آسیب باشد نمی‌تواند پیشرفت کرده و به اهداف عالیه‌ای که برای خود در نظر گرفته، دست یابد و بر همین اساس نقش روانشناسان و مشاوران بسیار حائز اهمیت بوده و وجود این افراد برای هر جامعه‌ای لازم و ضروری است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از روانشناس و مشاور به عنوان  سنگ صبور، محرم اسرار مردم و مرهم دل‌های رنجور یاد کرد و گفت: با توجه به نقش مفید و مؤثری که روانشناسان و مشاوران در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمک به بزه آسیب‌دیدگان جامعه دارند، استخدام و بهره‌گیری از این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت و امروز که بیش از 2 دهه از فعالیت این عزیزان می‌گذرد، منشأ اثرات خیر هم برای مجموعه سازمان انتظامی کشور و هم برای عموم مردم بودند.

سردار علینقیان‌پور افزود: هم اکنون 90 روانشناس و مشاور و مددکار اجتماعی در مجموعه فرماندهی انتظامی استان اصفهان مشغول فعالیت هستند که اکثر آنها تحصیلات عالیه دارند و به گره گشودن از مشکلات مردم و تامین آرامش روانی جامعه تلاش می‌کنند.

وی افزود: در سال گذشته 86 هزار و 207 نفر به مرکز مشاوره  آرامش و واحدهای مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری‌های استان مراجعه کردند که بالغ بر 70 درصد از پرونده‌های ارجاعی به آنان به صلح و سازش منجر و از ورود این پرونده‌ها به دستگاه قضایی جلوگیری شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، برگزاری 3 هزار و 308 جلسه در قالب طرح مشاوره فعال، برگزاری 24 جلسه مشاوره گروهی، تالیف یک جلد کتاب در حوزه روانشناسی خانواده و هزار و 724 مورد تعامل و همکاری با سایر نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی در جهت ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم را از جمله مهم‌ترین اقدامات مرکز مشاوره آرامش این فرماندهی در سال گذشته برشمرد.

برخی از موفقیت‌های پلیس مرهون زحمات روانشناسان استپلیس در خدمت مردم/2 شهروند سنندجی نجات یافتند

سردار علینقیان‌پور با بیان اینکه  از 110 کلانتری در سطح استان 79 کلانتری دارای واحد مشاوره و مددکاری هستند و حداقل یک روانشناس در آنجا به مراجعان خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: تقویت و تجهیز کلانتری‌های فاقد واحد مشاوره و مددکاری به این واحد و استفاده از کارشناسان مشاوره در دست اقدام است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خاتمه با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات روانشناسان و مشاوران که  سلامت  و آرامش روحی و روانی را به مردم هدیه می‌دهند افزود: بی‌شک این عزیزان نقش بزرگی در امنیت روانی جامعه دارند و پلیس همواره این تلاش را ارج نهاده و به عنوان حافظ امنیت جامعه از دانش و تخصص آنان برای آرامش و آسایش هرچه بیشتر جامعه بهره می‌برد.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی