Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@07:33:53 GMT

ماموریت جنگنده‌های اف-16 ترکیه بر فراز جزایر یونان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۸۳۱۹

ماموریت جنگنده‌های اف-16 ترکیه بر فراز جزایر یونان

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های یونانی روز شنبه از پرواز مجدد چند جنگنده نیروی هوایی ترکیه بر فراز جزایر یونان در شرق دریای اژه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» ۲ فروند جنگنده «اف-۱۶» ارتش ترکیه روز جمعه در ارتفاع ۲۴۵۰۰ پایی بر فراز جزایر «اوینوسس» و «پاناگای»  در شرق اژه پرواز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع یونان با اعلام این خبر افزود که جنگنده یونانی در واکنش به این مسئله به سرعت خود را به مناطق یاد شده رساندند.

این منبع خبری مدعی تحرکات آتی در شرق مدیترانه از سوی کشتی‌های تحقیقاتی ترکیه ویژه عملیات حفاری شد.

روابط بین ترکیه و یونان، دو عضو ناتو که اغلب دچار تنش بوده به طوری که سال گذشته  این روابط به شدت رو به وخامت گذاشت و کشتی‌های جنگی در شرق مدیترانه در نزاع بر سر مرزهای دریایی و حقوق انرژی با هم روبرو شدند. یونان و ترکیه سال گذشته دردرگیری بر سر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند. ترکیه بارها اعلام کرده که از یونان می‌خواهد تا راه حل‌های سیاسی مسالمت آمیز را  تا راه حل‌های تهاجمی اتخاذ کند.

رسانه‌های یونانی اخیرا نیز  از پرواز بدون برنامه ریزی قبلی جنگنده‌های ترکیه حین رزمایش هوایی ناتو در منطقه و نقض حریم هوایی یونان خبر دادند.

به نوشته وبگاه «تاکینگ گریس» جنگنده‌های ترکیه در روزهای اخیر نه تنها حریم هوایی یونان را یک نوبت نقض ، بلکه رزمایش چندملیتی ناتو در جنوب دریای اژه را نیز متوقف کردند.

در رزمایش برنامه ریزی شده که در آن نیروی هوایی و نیروی دریایی ناتو با یکدیگر همکاری می‌کردند و در حالی که تمرین پدافند هوایی در حال انجام بود، دو فروند جنگنده «اف-۱۶» ترکیه به طور غیرقانونی وارد  شرق جزیره «کارپاتوس» که  حریم هوایی و دریایی آن برای رزمایش ناتو مسدود شده بود، حریم هوایی یونان را نقض کردند.

در نتیجه اقدام تحریک آمیز جنگنده‌های ترکیه، فرمانده اسپانیایی ناتو مجبور به توقف تمرین شد. منابع مطلع همچنین گزارش دادند مقام‌های ناتو که آشکارا از رفتار ترکیه عصبانی شده‌اند، دستور رسیدگی به این تخلف جنگنده‌های ترکیه را صادر کرده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اف ۱۶ ترکیه دریای اژه شرق مدیترانه جزایر یونان جنگنده های ترکیه حریم هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره شمس آذر علیه تیم رضا عنایتی

به گزارش "ورزش سه"، فراز امامعلی که به‌عنوان جانشین در بازی مقابل استقلال از سوی سعید دقیقی به کار گرفته شد، در دقایق کوتاه حضورش توانست مقابل این حریف در استادیوم آزادی گلزنی کند.

او که جزء باتجربه‌ترین بازیکنان شمس آذر در این فصل محسوب می‌شود و حضور در چند تیم لیگ برتری را در کارنامه دارد، بعد از گلزنی مقابل استقلال اکنون آماده تکرار این اتفاق برابر تیم اسبق خود است.

امامعلی در این فصل موفق شده دو گل برای شمس آذر به ثمر برساند و اکنون در هفته‌های کوتاه باقی‌مانده تا پایان لیگ، شاید جدال با پیکان بهترین فرصت برای این بازیکن برای افزایش تعداد گل‌هایش محسوب شود.

شمس آذر بعد از جدایی رحمان جعفری به‌عنوان برترین گلزن خود، اکنون عیسی مرادی و فراز امامعلی را به‌عنوان مهره‌های اصلی تهاجمی خود در اختیار دارد و باید دید آنها در ادامه فصل چه شرایطی را دنبال خواهند کرد و آیا قادر به تکرار گلزنی و جلب اعتماد سعید دقیقی خواهند بود یا خیر.

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ستاره شمس آذر علیه تیم رضا عنایتی
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان