Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:18:52 GMT

قدرت دفاعی امروز ایران مُتکی به توان داخلی است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۸۴۰۰

قدرت دفاعی امروز ایران مُتکی به توان داخلی است

 گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم ستاد سیاوش میهن‌دوست، روز شنبه به­ مناسبت روز ارتش(۲۹ فروردین) در جمع خبرنگاران افزود: امروز در تامین نیازهای دفاعی خود به هیچ کشوری وابسته نیستیم و همه نیازهایمان را با بهره‌گیری از متخصصان، جوانان و دانشمندان داخل تامین می‌کنیم.

وی ادامه داد: بعنوان مثال اگر یک روز گلوله شلیک شده از دهنه یک توپ و دقت شلیک آن در اختیار ما نبود، امروز با نگاه و هدایت ما، به هدف اصابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌ و بختیاری افزود: ارتقای تولیدات ارتش توسط همرزمان ما در یگان‌های مختلف انجام می‌شود و ده‌ها طرح دفاعی در نیروهای مختلف اعم از زمینی، دریایی، هوایی و پدافند و همچنین هوانیروز، امروز در دست تولید بوده یا به اتمام رسیده است که در کل کشور از آنها استفاده می‌شود.
وی با اشاره به رشد امروز ارتش تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، جنگ روانی شدیدی توسط دشمنان خارجی و داخلی از جمله منافقین و توده‌ای‌ها، علیه ارتش به راه افتاد و حتی سپهبد قرنی فرمانده آن روز را ترور کردند و برخی مشکلاتی دیگر برای ارتش بوجود آوردند.
امیر میهن‌دوست اظهار کرد: امام خمینی(ره) طی بیانیه‌ای دستورات ویژه‌ای برای  ارتش صادر کردند و از جمله به ارتش دستور دادند تا با تجهیزات و سازوبرگ نظامی در روز ۲۹ فروردین رژه روند و از مردم هم خواستند که از ارتش استقبال کنند.
وی با اشاره به نقش نیروی هوایی و برخی بخش‌های دیگر ارتش در پیروزی انقلاب افزود: پس از پیروزی انقلاب نیز ارتش در مقابله با ناآرامی‌ها در ترکمن صحرا و برخی نقاط دیگر از جمله کردستان و شمال غرب، حضوری موثر داشت و نشان داد که همواره همراه انقلاب اسلامی است.
ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌ و بختیاری اظهار داشت: ارتش در تمام عملیات‌ دوران دفاع مقدس نیز حضور موثر داشت و نیروی دریایی توانست در همان روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی، نیروی دریایی رژیم بعثی را از پا درآورد.
وی ادامه داد: نیروی هوایی ارتش در سال‌های دفاع مقدس حمایت‌ بی‌نظیری آفرید و نیروی زمینی و هوانیروز ارتش در نوک پیکان حملات قرار داشت.
امیر میهن‌دوست به خدمات ارتش در سال‌های پس از دوران دفاع مقدس نیز اشاره و اضافه کرد: در این مقطع، بخشی از ارتش در مرزها حضور داشته و دارد و از تمامیت ارضی کشور حراست می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این سال‌ها، بازسازی و خودسازی همراه با پیشرفت در دستور کار ارتش قرار گرفت تا جایی‌که امروز آمادگی حضور در هر نقطه برای دفاع وجود دارد و کسی هم جرات تجاوز به مرزهای ایران اسلامی را ندارد و اگر کسی فکر تهدید داشته باشد، ضربه‌ سهمگین و پشیمان کننده‌ای خواهد دید.
ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌ و بختیاری، خدمات مردم‌یاری ارتش در مواجهه با سیل، زلزله، خشکسالی و کرونا را از دیگر برنامه‌های نیروهای مسلح کشور در زمان صلح برشمرد و گفت: امروز ارتش در بُعد محرومیت‌زدایی حضور فعال دارد و کارهایی که در استان‌های محروم انجام داده است قابل قیاس با قبل نیست.
وی خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی بهداشتی به مناطق محروم با بهره‌گیری از امکانات و کادر درمانی خود از دیگر اقدامات ارتش بوده که با اینگونه فعالیت های نشان داد همواره به شعار «ارتش فدای ملت» پایبند است.
امیر میهن‌دوست همچنین در پاسخ به سووالی در باره وضعیت زمین چمن ورزشگاه ۲۲ بهمن اصفهان گفت: بازسازی این مجموعه از یک ماه دیگر آغاز و برآورد می شود بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی آن نیاز است و البته مجموعه ۲۲ بهمن بخش‌های دیگری هم دارد که امکانات آن در اختیار مردم است.
وی اظهار کرد: امسال رژه روز ارتش بصورت موتوری و خودرویی برگزار می شود و ادوات و تجهیزات نظامی در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت.
ارشد ارتش در منطقه اصفهان، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، تبلیغات میدانی در سطح شهر، حضور در ۱۰ برنامه زنده در رسانه ملی، سخنرانی پیش‌ از خطبه‌ها در نماز جمعه ۲۶ فروردین توسط امیر جعفری مشاور فرمانده ارتش، برپایی ایستگاه سلامت در گلستان شهدا و نماز جمعه، برگزاری محفل انس با قرآن و دعای ابوحمزه در گلستان شهدا همراه با برپایی ایستگاه صلواتی را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان برشمرد.
وی ادامه داد: همچنین در شب ۲۹ فروردین چهار ایستگاه صلواتی در چهار میدان اصلی شهر دایر خواهد بود و همچنین ده‌ها بالگرد، جنگنده و توپخانه ادوات از گروه‌های ۲۲، ۴۴، ۵۵ توپخانه به تهران اعزام می‌شوند.

مسوول عقیدتی، سیاسی ارتش در منطقه اصفهان نیز گفت: برنامه‌های این ایام از ۲۱ فروردین مصادف با سالروز شهادت سپهبدعلی صیاد شیرازی تا روز سوم اردیبهشت مقارن با روز شهادت سپهبد قرنی تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام حسین قاسمی افزود: امروز علاوه بر برنامه‌های فرهنگی که در سطح ارتش اجرا می‌شود فرصتی برای حرفه آموزی  سربازان نیز فراهم شده است.

جانشین پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان نیز در این نشست گفت: شهیدعلی صیاد شیرازی الگوی جهادی، میداندار وحدت و سرباز ولایت بود.

سرتیپ خلبان ستاد صمد نوری با اشاره به آمادگی‌های این نیرو افزود: نیروی هوایی ارتش گوش به فرمان ولایت و آماده جانفشانی در راه دفاع از ولایت بوده و هست.

برچسب‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی اصفهان ارتش جمهوری اسلامی ایران روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق