Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ایمان اسلامیان روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران راه و شهرسازی هرمزگان افزود: در برخی شهرها انتظار خانه دار شدن از صدسال بیشتر شده است که آن را باید یک خطر و تهدید تلقی کرد.

وی تصریح کرد: وقتی سهم مسکن در سبد هزینه های مردم بالا رود و یا امید به خانه دار شدن کاهش یابد دیگر نمی توان مسکن را تنها یک موضوع اقتصادی دانست بلکه به یک مساله حاکمیتی و امنیتی تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامیان اظهار امیدواری کرد با رویکرد جدید دولت، مسیر خانه دار شدن مردم هموار گردد و با اجرای طرح ملی مسکن وضعیت بسیار نابهنجار کشور و هرمزگان در این بخش بهبود یابد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در استان هرمزگان نیز یکهزار و ۲۰۰هکتار زمین برای این بخش پیش بینی شده است.

اسلامیان ضمن تقدیر از مدیرکل سابق راه و شهرسازی هرمزگان وی را مدیری حرفه ای، با اخلاق و پرکار توصیف و به مدیرکل جدید نیز توصیه کرد: اجماع سازی ، پیگیری و فسادزدایی از راه هوشمندسازی و حذف عامل انسانی از فرآیندها را در اولویت قرار دهد.

مسکن یکی از عوامل رتبه اول فقر و فلاکت هرمزگان  است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این آیین اظهار داشت:هرمزگان در شاخص  های فقر و فلاکت جایگاه اول کشور را دارد که یکی از ریشه های آن مشکل مسکن و تاثیر آن در اقتصاد خانواده هاست.

حجت الاسلام محمدعبادی زاده اضافه کرد:حکومت اسلامی در قبال تامین مسکن مردم مسئول است که در این زمینه کارهای خوب زیادی انجام شده اما کارهای زمین مانده نیز زیاد است.

وی ادامه داد: استان در حوزه راه نیز مشکلات جدی دارد که مناطقی مانند بشاگرد و کوهشاه احمدی نماد این محرومیت هستند و تا زمانی که مشکل راه دسترسی حل نشود و این مناطق از بن بست خارج نشوند هیچ اقدام توسعه ای به نتیجه نخواهد رسید.

وزیر باید پاسخگوی سوانح جاده ای هرمزگان باشد

نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به افزایش جان باختگان حوادث رانندگی برون شهری اظهار داشت: از ابتدای نوروز تاکنون حدود ۲۰نفر فقط در جاده کهورستان لار کشته شده اند و این در حالیست که بارها درباره پرترافیک و نایمن بودن این مسیر تذکر داده ایم.

احمد مرادی خاطرنشان شد: جای این سوال باقیست که چرا به این جاده مهم که ردیف بودجه مصوب هم دارد توجه نمی شود.

وی اضافه کرد: مدیران استان در این زمینه‌ تلاش کرده‌اند اما حل مسائل و مشکلات هرمزگان در حوزه راه‌های فرعی و اصلی نیازمند توجه ملی در سطح وزارتخانه است.

مرادی متذکر شد: بافت های فرسوده بندرعباس نیز یکی دیگر از دغدغه های مهم است و با وجود گفته های فراوان تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان ادامه داد:خدمات دهی به ساکنان پروژه های مسکن مهر نیز یکی دیگر از مسائل مهم است و مردم در این بخش هم تاکنون صبوری زیادی از خود نشان داده اند.

ندادن مطالبات پیمانکاران فسادزاست

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس پرداخت نشدن بدهی دولت به پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی را برای نمایندگان بسیار نگران کننده توصیف و اضافه کرد: شرمنده پیمانکارانی هستیم که کار خود را انجام داده اند ولی برای گرفتن مطالبات خود با مشکل مواجه شده اند.

به گفته مرادی محصور شدن مطالبات پیمانکاران به دلیل نداشتن نقدینگی آسیب های زیادی دارد که افزایش فساد اداری یکی از آنهاست.

مرادی بیکاری ، فرسودگی ماشین آلات و کاهش کیفیت کار را از دیگر آسیب های ناشی از پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران دانست و گفت: در مواردی دیده شده که برای اجرای یک طرح ، ۱۵بار مناقصه برگزار شده اما کسی شرکت نکرده است.

بی سرانجامی ۲۰ساله طرح تفضیلی بندرعباس

معاون عمرانی استانداری هرمزگان نیز در این آیین گفت: اطاله پرونده طرح تفضیلی بندرعباس ۲۰ساله شده است و با پایان تمام مراحل در استان منتظر تصویت در شورای عالی شهرسازی و معماری است.

رضا مدرس از معاون وزیر راه و شهرسازی خواست  این موضوع را در وزارتخانه پیگیری کند.

وی تحویل نهایی ۳۵۰هکتار اراضی بندرعباس ، انتقال خطوط لوله گاز برای آزادسازی ۱۵۰هکتار ارضی شمال بندرعباس و کمک به فرآیندهای واگذاری املاک به مردم در بافت فرسوده جهت تسریع در نوسازی و بهسازی این سکونتگاه ها را از دیگر مواردی اعلام کرد که نیازمند همراهی و همکاری وزارت و راه و شهرسازی است.

در سومین سالگرد انتصاب آرش رضایی (۲۰فروردین۱۳۹۸) از خدمات وی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تقدیر و عباس کمالی به این سمت منصوب شد.

"عباس کمالی" پیش از این معاون مهندسی و عمران بنادر و دریانوردی هرمزگان بود.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن مراسم معارفه وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر هرمزگان تصادفات جاده ای بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن مراسم معارفه وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن مراسم معارفه وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر هرمزگان تصادفات جاده ای بندرعباس راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین از پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در این استان در چارچوب عملکرد کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خبر داد.

وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات قزوین اظهار کرد: گشت‌های مشترک کنترل املاک و مستغلات در استان قزوین به منظور ساماندهی مشاوران املاک در سال جدید ادامه دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آن‌ها اقدام شود.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: از همین‌رو به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز شده است و تاکنون ۲۶۴۶ بازدید در سطح استان انجام شده که از این تعداد ۷۴۳ مورد تخلف ثبت شده است.

میزانی عنوان کرد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است که در همین راستا ۶۹۱ مورد پرونده برای مشاورین املاک متخلف تشکیل شده و از این تعداد ۱۲۴ مورد پلمپ شده و اخطار دریافت کردند.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی جرایم متخلفین بالغ بر سه میلیارد و ششصد میلیون تومان بوده که از این مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان آن وصول شده است. گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم و در سال جدید هم این گشت زنی ها تا ساماندهی فعالیت مشاوران املاک ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749300

دیگر خبرها

  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی