Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:18:19 GMT

٥٦ واحد تولیدی در کردستان مشمول اجرای طرح درج قیمت تولید

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۸۶۴۷

٥٦ واحد تولیدی در کردستان مشمول اجرای طرح درج قیمت تولید

ایسنا/کردستان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: ٥٦ واحد تولیدی در کردستان مشمول اجرای طرح درج قیمت تولید هستند.

بختیار خلیقی امروز (۲۰فروردین) در اولین جلسە تنظیم بازار سال جاری اظهار کرد: در سال گذشتە ۳۲ جلسە تنظیم بازار در قالب۲۰۲ مصوبە برگزار شدە است.

خلیقی عنوان کرد: تعداد شبکەهای توزیع کالا در سطح استان ۱٨٨ شبکە شامل واحدهای صنفی منتخب، فروشگاەهای زنجیرەای و تعاونی‌ها بودە است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: توزیع کالاهای اساسی در نیمە اول سال شامل برنج و گوشت قرمز منجمد و روغن نباتی و شکر چە بە صورت خانوار و ویژە صنف و صنعت بودە است. 

خلیقی اضافە کرد: توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار قبل از قانون انتزاع در بحث گوشت قرمز منجمد، لاستیک و شکر بودە کە انجام شدە است.

وی اظهار کرد: باتوجە بە اینکە سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای نظارت هوشمند است، در سال گذشتە بازرسی‌ها ۷٤ درصد کاهش پیدا کردە است.

خلیقی در خصوص آخرین وضعیت‌ پروندەهای بازرسی تصریح کرد: در دوازدە ماهە سال گذشتە ۳ هزار و ۷۲۹ پروندە با ارزش مالی ۳٦۷ میلیارد ریال تشکیل شدە است.

وی اظهار کرد: در سال گذشتە ۳ هزار و ۷۲۹ پروندە تخلف واحدهای صنفی تشکیل دادە شد کە از این تعداد یک هزار و ٦٦۷ مورد آن بە محکومیت انجامید.

خلیقی در خصوص گشت مشترک بازرسی‌ها در سطح استان عنوان کرد: در سال گذشتە ۲ هزار و ٤۱٦ مورد گشت مشترک بازرسی در سطح استان تشکیل و ۷۷۷ پروندە تشکیل و ۷۷۷ تخلف نیز شناسایی شدە است.

وی تصریح کرد: گزارش عملکرد قاچاق در دوازدە ماهە سال گذشتە در مقایسە با سنوات گذشتە ٤۳ درصد کاهش و مجموع شکایات در دو بخش کالا و خدمات نیز ۱۲ درصد کاهش داشتە است.

خلیقی در ادامە سخنان خود در خصوص توزیع اقلام تنظیم بازار ویژە نوروز و ماە مبارک رمضان گفت: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شدە ۲ هزار و ۲۰۰ تن برنج تایلندی، هزار و ۲۰۰ تن برنج هندی، ۳۲٦ تن برنج پاکستانی، مرغ منجمد هزار و ۲٦ تن، گوشت قرمز منجمد ۳۳۰ تن و روغن هزار و ٤۰۰ تن تخصیص دادە شد.

بە گفتە این مقام مسئول، با اقدامات مناسبی کە در توزیع کالاهای اساسی صورت گرفت آرامش در تنظیم بازار استان شکل گرفتە است.

وی در ادامە در خصوص میوە شب عید عنوان کرد: ۷۰۳ تن پرتقال و ۳٥۰ تن سیب تخصیص دادە شد کە از این میزان سیب‌ها بە صورت کامل توزیع اما ۱٥۰ تن پرتقال در سردخانە موجود است کە باید نسبت بە توزیع آن اقدام کرد.

خلیقی در ادامە بیان کرد: ۳ مانور سراسری بعد از قانون انتزاع در استان شکل گرفتە کە تعداد بازرسین سطح استان ٤٤ نفر، بازرسین بسیجی ۳۳ نفر، بازرسین جهاد کشاورزی ۱۱ نفر هستند.

وی در خصوص سامانە جامع تجارت خاطرنشان کرد: در حال حاضر صنایع پایین دستی ٨٦ درصد، محصولات آرایشی و بهداشتی ۷٨ درصد، مواد غذایی ٨۰ درصد، لوازم خانگی ٤٤ درصد، فرآوری نفت و گاز پتروشیمی ٨٥ درصد، لوازم یدکی ۹۷ درصد نسبت بە ثبت فعالیت خود در این سامانە اقدام کردەاند.

خلیقی در پایان در خصوص پروژە درج قیمت تولید کنندە یادآور شد: این پروژە مهم در راس امورات سازمان قرار گرفتە و در راستای آن ٥٦ واحد تولیدی مشمول اجرای طرح درج قیمت تولید کنندە هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی درج قیمت تولید سال گذشتە تنظیم بازار سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار عتباتی با اشاره به مشکلات مرتبط با پرونده‌های قضایی گفت:همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در خصوص برخی پرونده‌های قضایی موثر در حصول نتایج بهتر خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین کمک به حل مشکل یکی از واحد‌های تولیدی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با حل مشکلات این واحد تولیدی اشتغالزایی چشم گیری بالغ بر ۱۰۰۰نفر در استان اتفاق می‌افتد که نیازمند همراهی و همکاری موثر دو مجموعه می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی پورشادلو دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور که اخیرا به این سمت منصوب شده است نیز به همکاری‌های دوجانبه تاکید و باز شدن گره از مشکلات مردم خصوصا پرونده‌های کثیرالشاکی را یکی از امور مهم ارزیابی کرد و همکاری‌های دوجانبه را در این خصوص کارگشا و نتیجه بخش عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی