Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-28@19:03:27 GMT

کاهش ۴۲ درصدی تخلفات در حریم شهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۸۷۶۱

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از کاهش حدود ۴۲ درصدی تخلفات و افزایش ۳۳ درصدی جلوگیری از وقوع ساخت و ساز غیرمجار در حریم شهر تهران طی تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 حمیدرضا صارمی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای برخورد با تخلفات ساخت و ساز در حریم شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز، گفت: یکی از مهمترین وظایف شهرداری تهران، حفاظت و صیانت از اراضی حریم شهر و جلوگیری و برخورد بدون اغماض با ساخت وسازهای غیر مجاز است، در همین راستا ما در تلاشیم تا با انجام اقدامات مناسب بتوانیم مانع تصرف اراضی و ساخت وساز در این محدوده شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از آنجایی که طی سال های گذشته، سودجویان از فرصت تعطیلات نوروزی برای انجام تخلفات در حریم استفاده کرده و اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در این محدوده می کردند، ما به منظور جلوگیری و برخورد با این تخلفات، از اسفند ماه سال گذشته، تمهیدات ویژه ای را در نظر گرفتیم که تشکیل کمیته های صیانت از حریم با هدف جلوگیری به موقع از ساخت وسازهای غیر مجاز و همچنین نظارت های کنترلی لازم توسط عوامل اداره کل حریم، شرکت شهربان و حریم بان و مدیریت دقیق و منسجم شهرداری های مناطق دارای حریم از مهم ترین آن ها محسوب می شوند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت اقدامات صورت گرفته توسط قوه قضائیه و قوه مجریه در برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز در حریم شهرتهران طی اسفند ماه سال گذشته، اظهار داشت: مجموع اقدامات انجام شده موجب شد در ایام تعطیلات نوروزی سال 1401 شاهد کاهش حدود 42 درصدی تخلفات و افزایش 33 درصدی جلوگیری از وقوع تخلف در این محدوده نسبت به مدت مشابه در سال 1400 باشیم. 

صارمی در پایان افزود: طی تعطیلات دو هفته ای نوروز امسال از وقوع 122 مورد ساخت و ساز در حریم شهر تهران، جلوگیری شده است.

برچسب ها: تهران ، جرم ، حریم لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000R7H

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تهران جرم حریم حریم شهر تهران ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری انا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در وزارت فرهنگ گفت: کار بازسازی حریم تئاتر شهر بدون وقفه در حال انجام است؛ بودجه لازم تزریق شده و کار‌ها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: صبح امروز در همین رابطه جلسه داشتیم و د رآن جلسه هم تأکید شد که  کارها بدون یک روز توقف تا اتمام پروژه جلو برود.

وی خطاب به خبرنگار آنا گفت: شما هرزمان متوجه شدید سر وصدای ساخت و ساز حریم تئاتر شهر به گوش نمی‌رسد، به من خبر دهید!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»