Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@14:55:28 GMT

اهدای ۲۶ دستگاه آمبولانس به مناطق محروم کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۹۰۳۳

اهدای ۲۶ دستگاه آمبولانس به مناطق محروم کشور

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسمی از خرید و تجهیز ٢٦ دستگاه آمبولانس و اهدای آنها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اعزام به مراکز درمانی مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در آئین واگذاری ٢٦ دستگاه آمبولانس تجهیز شده به مناطق محروم کشور اظهار کرد: یکی از خدماتی که بنیاد مستضعفان در سال‌های گذشته و به ویژه در ایام کرونا در سطح کشور به خصوص مناطق محروم ارائه کرده، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این آمبولانس‌ها بر اساس نیاز وزارت بهداشت اقدام به ارائه این خدمات کرده است، گفت: این آمبولانس‌ها به سفارش بنیاد مستضعفان از کارخانجات داخلی خریداری و تجهیز شده است و از امروز در اختیار وزارت بهداشت و مراکز جامع سلامت در مناطق محروم قرار می‌گیرد.

فتاح ادامه داد: با توجه به واگذاری امروز ۲۶ دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل به وزارت بهداشت، تعداد آمبولانس‌های اهدایی بنیاد مستضعفان به وزارت بهداشت به ۶۱ دستگاه رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تمام این آمبولانس‌ها تجهیز شده‌اند و برخی از آنها مجهز به تجهیزات آی‌سی‌یو هستند، افزود: بنیاد مستضعفان برای خرید هر دستگاه آمبولانس مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان و برای تجهیز هریک از آنها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و بنیاد مستضعفان جمعاً بیش از ۵۲ میلیارد تومان برای اهدای این آمبولانس‌ها هزینه کرده است.

فتاح با بیان اینکه برخی از این آمبولانس‌ها در اختیار مراکز جامع سلامت بنیاد مستضعفان در مناطق مختلف کشور قرار خواهد گرفت، گفت: در حال حاضر ۴۱ مرکز جامع سلامت توسط بنیاد احداث شده است که از امروز هر کدام از این مراکز به یک یا دو آمبولانس مجهز خواهند شد و مابقی آمبولانس‌ها به مناطق در نظر گرفته شده که همگی جزو مناطق محروم هستند اعزام می‌شوند.

کد خبر 567174

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمبولانس اعزام آمبولانس آمبولانس خصوصی اتوبوس آمبولانس آمبولانس های اورژانس تامین آمبولانس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس بنیاد مستضعفان بنیاد مستضعفان دستگاه آمبولانس آمبولانس ها وزارت بهداشت مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس

میعاد فر در نشست با استاندار همچنین با بیان اینکه به زودی ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال این تعداد به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یابد.

وی همچنین از افتتاح ساختمان مرکزی اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد تا دهه فجر خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست با بیان اینکه ۵۳ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان فعال است گفت: برای ارائه خدمات بهتر در استان به ۱۶ پایگاه دیگر نیاز است.

جاودان سیرت به فرسوده بودن ناوگان زمینی اورژانس استان اشاره و اضافه کرد: ۳۳ دستگاه از آمبولانس‌های اورژانس استان، بالای ۱۵ سال عمر دارند.

احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست تامین اورژانس هوایی برای شهرستان کهگیلویه را یک ضرورت دانست و گفت: در بودجه سال جدید برای تامین بالگرد به این شهرستان اعتبار تخصیص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور