Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی رشیدی جهان دبیر علمی هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا با اشاره به برگزاری موفق دوره گذشته جشنواره که با حضور 3600 دانش آموز در قالب 850 تیم داخلی و 120 تیم خارجی از 16 کشور و حمایت ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سطح داخلی و فدراسیون جهانی مخترعین در سطح بین المللی به صورت مجازی برگزار شد، افزود: با استقبال صورت گرفته دانش آموزان و همچنین حمایت مراکز علمی و مراکز "های تک" تخصصی از دوره های گذشته جشنواره نظر بر آن شد تا امسال رویکردی جدید در نوع برگزاری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی جهان گفت: هفتمین جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا در قالب مجموعه رویدادهای پنجگانه و با حمایت سازمان‌ها و نهادهای داخلی و بین‌المللی همچون ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد ویژه نانو فناوری ریاست جمهوری، مراکز علمی و تحقیقاتی و همچنین فدراسیون جهانی مخترعین در اوایل تابستان شروع به کار خواهد کرد.
وی ادامه داد: زمان ثبت نام تمامی رویدادها از 15 فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی‌ها از شرکت و حضور حدود 20 کشور در رویدادهای ابن سینا و جشنواره هفتم است.

دبیر علمی هفتمین جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا با اشاره به رویکرد امسال این جشنواره،که رویکرد شناختی و آموزش محور است، اضافه کرد: در برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از رویدادها، رویکرد علوم شناختی را مدنظر داشتیم و بر اساس آن، جشنواره هفتم برنامه‌ریزی شده است.

رشیدی جهان به تجربه 2 ساله برگزاری جشنواره در شرایط کرونا اشاره کرد و ادامه داد: این تجربه به ما نشان داد که می‌شود این فرصت را در اختیار دانش‌آموزانی در شهرهای مختلف که امکان حضور در تهران را ندارند قرار داد تا به صورت مجازی و همزمان با برگزاری حضوری در جشنواره شرکت کنند و به همین دلیل رویداد امسال به صورت ترکیبی حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: عناوین کامل رویدادهای هفتمین جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا شامل «مدرسه تابستانی و جشنواره دستاوردهای دانش آموزی نانو»، «مدرسه تابستانی دانش مغز»، «مسابقه ملی دانش‌آموز کافه کد (برنامه نویسی)»، «مسابقه ملی کارآفرینی شو»، «جشنواره بین المللی دستاوردهای پژوهشی و اختراعات دانش‌آموزی» است، که زمان برگزاری آنها به همراه اخبار تکمیلی به زودی و از طریق دبیرخانه جشنواره به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان مدرسه تابستانی دانش مغز ابن سینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • «آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی