Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، براساس اعلام شرکت کیفیت هوای تهران اکنون شاخص آلودگی هوای تهران روی شاخص ۳۳۲ قرار داد و در این وضعیت کیفیت هوا نامناسب برای همه افراد جامعه است.

براساس اعلام این شرکت روز گذشته (۱۹ فروردین ماه) شاخص آلودگی هوای تهران رقم بالای ۵۰۰ و وضعیت هشدار برای این شهر را نشان می داد که قرار بود با تصمیم کمیته اضطرار هوای تهران و پس از آخرین تصاویر ماهواره‌ای و جمع‌بندی نظرات سازمان هواشناسی برای تعطیلی مدارس و ادارات تصمیم گیری شود که در نهایت رای به فعال بودن آنها داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور پس از این موضوعات مطرح شده و پایین آمدن شاخص آلودگی هوا تا حدودی، مدارس و ادارات تهران تعطیل نشد اما همچنان وضعیت هوای تهران مطلوب نیست که در این باره جعفر میعادفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا اظهارداشت: به دلیل استقرار آلودگی هوای تهران همچنان به افراد مسن و افرادی که مشکل ریوی دارند، توصیه می شود که از منزل خارج نشوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت آلودگی هوای تهران خوب نیست و کودکان باید ترجیحا از منزل خارج نشوند، ورزشکاران نیز باید نسبت به لغو برنامه های ورزشی خود اقدام کنند، در این باید به نوعی خودمراقبتی داشته باشند.

میعادفر معتقد است مردم باید در چنین شرایطی مراقبت های لازم را انجام دهند تا شرایط هوای تهران بهتر شود چون براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، برای استان تهران باران در راه است و اگر بارش باران را شاهد باشیم به طور قطع وضعیت بهتر خواهد شد.

وی در عین حال ادامه داد: در صورتی که وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران به اینگونه باشد، اوضاع مطلوب نخواهد بود.

رییس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: برای استقرار نیروی اورژانس در همه شهرهای بزرگ و آلوده آمادگی داریم و در تهران در ۵ تا ۶ نقطه شهر اتوبوس‌آمبولانس ها فعال هستند.

میعادفر به مردم توصیه کرد در صورت بروز هرگونه علایم تنگی نفس و علایم تنفسی با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

برچسب‌ها جعفر میعادفر سازمان هواشناسی كشور آلودگی هوا سازمان اورژانس کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جعفر میعادفر سازمان هواشناسی كشور آلودگی هوا جعفر میعادفر سازمان هواشناسی كشور آلودگی هوا سازمان اورژانس کشور آلودگی هوای تهران شاخص آلودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان / عمده موارد قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود

فوق تخصص خون و سرطان کودکان با اشاره به نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان گفت: سال ۱۳۹۶ نیز قانون هوای پاک تصویب شد که مفاد متعددی دارد، اما با گذشت سال‌ها همچنان عمده مفاد این قانون اجرایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا معافی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با محوریت ارائه راهکارهایی به منظور کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آنها بر سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: طی سال ۱۹۵۲، ساکنان لندن پنج روز آلودگی شدید هوا را تجربه کردند و آمار بالایی از مرگ‌ومیر در پی آن به ثبت رسید که این موضوع منجر به وضع قانون هوای پاک در لندن شد.

وی افزود: سال ۱۳۹۶ نیز قانون هوای پاک تصویب شد که مفاد متعددی دارد و از جمله آن می‌توان به لزوم استفاده و بهره‌مندی از سوخت مناسب و رفع آلودگی واحدهای صنعتی در مهلتی معین اشاره کرد، اما با گذشت سال‌ها همچنان عمده مواد این قانون اجرایی نشده است.

فوق تخصص خون و سرطان کودکان تصریح کرد: طبق اعلام مسئولان مربوطه در سال ۱۳۹۳، شاهد ثبت ۸۵ هزار مورد سرطان جدید بودیم و در سال ۱۴۰۰، صحبت از ثبت ۱۱۲ هزار مورد و پیش‌بینی‌ها بر این بود که در سال ۱۴۰۴، شاهد ثبت ۱۶۰ هزار مورد سرطان جدید باشیم، اما با گذشت دو سال و در سال ۱۴۰۲، طبق اعلام مسئولان بهداشت کشور، ۱۶۰ هزار مورد سرطان جدید به ثبت رسید.

معافی با بیان اینکه میزان تولید گازهای نامناسب در کشور برابر با ۱۱۵ میکروگرم و میزان متوسط جهانی تولید این گازها برابر با ۶۳ میکروگرم است، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در جمعیت زیر ۱۵ سال، ۱۵ مورد مبتلا به سرطان شناسایی می‌شود که این آمار قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا به خصوص آلودگی ناشی از ترافیک، نقش اساسی در سرطان اطفال دارد، گفت: تماس مادر باردار با مواد سمی از جمله انواع سموم و هوای آلوده نیز می‌تواند منجر به افزایش ریسک ابتلای فرزند پس از تولد به سرطان شود.

فوق تخصص خون و سرطان کودکان با بیان اینکه تماس شغلی والدین با مواد سرطان‌زا حتی پیش از ازدواج در بروز سرطان در کودکان مؤثر است، اضافه کرد: به طور قطع نمی‌توان در یک جامعه آلوده، فضایی امن از لحاظ ریسک ابتلاء به سرطان برای فرزندان ایجاد و آنها را در یک محفظه قرنطینه کرد، از همین رو تمام افراد جامعه در خصوص کاهش آلودگی هوا باید به رسالت فردی و اجتماعی خود پایبند باشند.

کد خبر 751434

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای تهران در بیستمین روز اردیبهشت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟
  • نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان / عمده موارد قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • منطقه ۱۷ تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت