Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@06:30:26 GMT

افشای مجتهد درباره عملیات دروغ ریاض

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۹۳۲۳

افشای مجتهد درباره عملیات دروغ ریاض

 کاربر «مجتهد» افشاگر و فعال فضای مجازی عربستانی امروز (شنبه) در صفحه توئیتر خود به برکناری «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور خودخوانده یمن پرداخت و چگونگی استعفای او را تشریح کرد.

مجتهد در ابتدا نوشت که محمد بن سلمان ولی عهد سعودی و حاکم بالفعل این کشور، از بیش از یک سال پیش کانال ارتباطی با «حوثی‌ها» در مسقط پایتخت عمان ایجاد کرده و بدون اطلاع دولت مستعفی و شخص منصور هادی با هیأت دولت صنعاء وارد رایزنی و گفت‌وگو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به نقل از منابع خود مدعی شد که بن سلمان در این گفت‌و‌گوها از هیأت دولت صنعاء خواسته تا در قبال امتیازاتی، آن‌ها نیز امتیاز بدهند و با ادامه حملات به خاک عربستان، سعودی‌ها و اماراتی‌ها عقب‌نشینی کرده و با تمامی درخواست‌های هیأت صنعاء از جمله غرامت ۱۰۰ میلیارد دلاری موافقت کرده‌اند، اما در نهایت خواسته‌اند تا به این توافقات پوشش یمنی بدهند و توافق نهایی را به گفت‌و‌گو با یک تیم یمنی واگذار کرده‌اند.

مجتهد سپس نوشت که محمد بن سلمان چون عقیده داشت که منصور هادی برای اجرای این سناریو مناسب نیست و احتمالا با توافق وی با دولت صنعاء مخالفت کند، به دنبال ایجاد یک شورای ریاستی و جایگزینی آن با منصور هادی افتاد، شورایی که ضمن دست نشانده بودن، از اختیارات اجرایی و قانون‌گذاری برخوردار باشد و بتواند توافق صورت گرفته میان بن سلمان با دولت صنعاء را امضاء کند. از این رو مذاکرات نمایشی ریاض را راه انداخت و تعدادی از گروهها و احزاب همسو با خود را به آن‌جا کشاند تا به اصطلاح برای ترسیم مرحله گذار و دوره انتقالی با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند.

مجتهد: سعودی‌ها و اماراتی‌ها با تمامی درخواست‌های هیأت صنعاء از جمله غرامت ۱۰۰ میلیارد دلاری موافقت کرده‌اند، اما در نهایت خواسته‌اند تا به این توافقات پوشش یمنی بدهند.

منبع: فردا

کلیدواژه: برکناری منصور هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زاکانی به افشای قرارداد جنجالی با چین: می‌خواهند عده‌ای سود کنند! | فیلم

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی پیرامون افشای قرارداد خریدواگن‌های برقی از چین گفت: برخی‌ها می‌خواهند تنها عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر کنند. منبع: ایرنا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حزب‌الله: خیزش دانشجویی در غرب، دروغ‌ بودن ادعای دموکراسی دولت‌ آنها را فاش کرد
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • افشای یک سند خاص توسط شهردار تهران
  • واکنش زاکانی به افشای قرارداد جنجالی با چین: می‌خواهند عده‌ای سود کنند! | فیلم
  • حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت
  • حواشی حضور اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات