Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@06:01:35 GMT

دبیرکل ناتو: جنگ اوکراین وارد مرحله خطرناک تری می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۹۳۹۲

دبیرکل ناتو: جنگ اوکراین وارد مرحله خطرناک تری می شود

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو برخلاف سخنگوی کرملین که برای پایان جنگ اوکراین در آینده قابل پیش بینی، ابراز امیدواری کرده، هشدار داده که این جنگ وارد مرحله خطرناک تری می شود که شاید چندین سال ادامه یابد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای بیزینس اینسایدر؛ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" در گفت وگو با شبکه ان پی آر آمریکا هشدار داده که جنگ اوکراین شاید سال ها به طول انجامد و وحشیانه تر و بی رحمانه تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزوده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هدف کلی خود را که تصرف کامل اوکراین است، تغییر نداده و بنابراین احتمال اینکه شاهد درگیری های بسیار سنگین تر وشدیدتر در روزهای آینده باشیم، وجود دارد.  

این مقام ارشد ناتو؛ موافقت پوتین را برای مشارکت با حسن نیت در مذاکرات برای یافتن راه حل سیاسی برای این بحران بعید دانست و افزود: بنابراین باید آماده جنگ درازمدتی باشیم که به سختی می توان آن پیش بینی کرد. جنگ ها همیشه غیرقابل پیش بینی هستند و این جنگ هم شاید ماه ها و حتی سال ها به درازا بکشد.

از سوی دیگر خبرگزاری تاس روسیه به نقل از دیمیتری پسکوف سخنگوی پوتین گزارش داده که عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ممکن است به زودی به پایان رسید، زیرا این کشور در مسیر دستیابی به اهداف خود در اوکراین پیشروی می کند.

وی افزوده که این عملیات ادامه دارد و به اهداف دست می یابد. ما هم از جنبه نظامی به صورت پیشروی عملیات و هم از جنبه دیگر در مذاکرات هیئت روس با همتایان اوکراینی، دستاوردهای چشمگیری داشته ایم.

پسکوف به شبکه اسکای نیوز نیز گفته بود که ارتش روسیه بیشترین تلاش خود را برای پایان دادن به این عملیات بکار بسته و ما امیدواریم که در روزهای پیش رو و آینده قابل پیش بینی، این عملیات چه با دستیابی به اهداف یا از طریق مذاکره میان هیئت های روسیه و اوکراین، به پایان برسد.

وی در باره اینکه آیا واقعا امکان پایان این جنگ در چند روز آینده وجود خواهد داشت، گفت: ما در باره آینده قابل پیش بینی سخن می گوئیم و در عین حال به تلفات چشمگیر نیروهای روسیه در این عملیات هم اذعان کرد.

ناتو برآورد می کند که از هنگام آغاز درگیری در ۶ هفته پیش (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند ماه) تاکنون میان هفت هزار تا ۱۵ هزار نظامی روس جان خود را از دست داده که شامل شماری از فرماندهان ارشد ارتش روسیه می شود.  

بر اساس تازه ترین آمار سازمان ملل متحد؛ تاکنون در این جنگ دستکم یک هزار و ۶۱۱ غیرنظامی جان خود را از دست داده و بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تن از اوکراین گریخته اند.

کشورهای غربی و اوکراین با متهم کردن مسکو به ارتکاب جنایت های جنگی، عضویت روسیه را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تعلیق کردند. این کشور بارها اعلام کرده که مناطق غیرنظامی را هدف حملات نظامی قرار نداده است.  

استولتنبرگ سه شنبه گذشته هشدار داده بود که روسیه اقدام به تهاجم متمرکز به منطقه دونباس در شرق اوکراین خواهد کرد که استان های لوهانسک و دونتسک آن از سال ۲۰۱۴ برای جدایی از این کشور مبارزه می کنند.

وی پیش بینی کرده که روسیه در هفته های آتی برای تصرف سراسر دونباس و ایجاد پل زمینی به شبه جزیره کریمه، در شرق و جنوب اوکراین عملیات انجام دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ینس استولتنبرگ جنگ اوکراین پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از یورونیوز، ماریا زاخارووا، اتهامات مطرح شده از سوی ناتو مبنی بر دست داشتن روسیه در حملات ترکیبی (هیبریدی) علیه کشورهای عضو ناتو را رد کرد و گفت که این «اطلاعات نادرست» با هدف منحرف کردن افکار عمومی از فعالیت‌های این ائتلاف غربی مطرح می‌شود.

خانم زاخارووا در بیانیه‌ای گفت، این ناتو بود که با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از اوکراین، جنگ ترکیبی با روسیه به راه انداخته است.

وی گفت: «در حال حاضر رزمایش مدافع استوار به عنوان بزرگترین رزمایش ناتو از زمان جنگ سرد، در نزدیکی مرزهای روسیه در حال انجام است. طبق سناریوی آنها، در رزمایش ناتو علیه روسیه از همه ابزارها از جمله سلاح‌های متعارف و ترکیبی استفاده می‌شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «باید بپذیریم که ناتو به طور جدی در حال آماده شدن برای یک درگیری احتمالی با ما است.»

ائتلاف نظامی ناتو روز پنج‌شنبه نسبت به آنچه «فعالیت هیبریدی» مسکو در جمهوری چک، استونی، آلمان، لتونی، لیتوانی، لهستان و بریتانیا خواند، به شدت ابراز نگرانی کرده بود.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که متشکل از ۳۲ کشور عضو است، در بیانیه‌ خود گفته بود که از «فعالیت‌های بدخیم و خرابکارانه اخیر» روسیه که آن را تهدیدی برای امنیت غرب می‌داند، «عمیقاً نگران» است.

در این بیانیه از مواردی چون «کارزار فریب، جعل و اطلاعات نادرست، خرابکاری، اعمال خشونت، حملات سایبری و الکترونیکی... و سایر عملیات ترکیبی» به عنوان نمونه‌هایی از فعالیت‌های خرابکارانه روسیه علیه اهدافی در اروپا نام برده شده است.

ملوانان فرانسوی مشغول تمرین گشت‌زنی در آبهای نروژ
در قالب رزمایش مدافع استوار در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۴آسوشیتدپرس

پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی، روابط روسیه و غرب در خصمانه ترین وضعیت خود در دهه‌های اخیر قرار گرفته است.

کد خبر 849362 برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین ناتو

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب