Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش رئیس حزب وطن ترکیه به لغو سفر اردوغان به تهران

رهبر حزب وطن ترکیه در یک مصاحبه اظهاراتی در رابطه با مسائل روز داخلی ترکیه مطرح کرد و لغو سفر رئیس جمهور این کشور به ایران را اشتباه بزرگ خواند.«دوغو پرینچک» رهبر حزب وطن ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اولوسال» اظهاراتی در رابطه با مسائل روز داخلی ترکیه مطرح کرد.وی درباره لغو سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به ایران گفت: لغو این سفر، پشت پا زدن به یک شانس است. چقدر خوش شانس هستیم که همسایه هایی مانند ایران، جمهوری آذربایجان، عراق، سوریه داریم. تمامی اینها تولیدکنندگان گاز طبیعی، گازوئیل و نفت دنیا هستند. ترکیه هم با بحران انرژی مواجه است. معلوم است که آقای رئیس جمهور با لغو سفر به ایران در چنین شرایطی، به شانس ترکیه پشت پا می‌زند. به نظر ما لغو این سفر اشتباه است.

«اعلام خطر» احمدی‌نژاد درباره «وقوع هم زمان» دو رخداد در ایران

محمود احمدی نژاد با انتقاد از وقوع دو رخداد در ایران نسبت به نتایج آنها برای کشور هشدار داد.احمدی نژاد نوشت: نتیجه استبداد و حذف مردم در عرصه داخلی، جنگ و یا تسلیم و باج دهی در عرصه خارجی است و من اکنون نسبت به وقوع هم زمان هر دو اعلام خطر می‌کنم.

پنج سینماگر رسیدگی‌کننده به سوء رفتارهای جنسی بازیگران انتخاب شدند

نتیجه رای‌گیری زنان امضاکننده بیانیه‌ اعتراض به خشونت جنسی در سینما و تئاتر مشخص شد. هانیه توسلی، ترانه علیدوستی، سمیه میرشمسی، غزاله معتمد و مارال جیرانی پنج زن سینماگری هستند که تشکیل یک کمیته مستقل جهت بررسی سوء رفتارهای جنسی را پیگیری می‌کنند. تعداد ۵۱۶ نفر از زنان دست‌ اندر کار سینما و تئاتر امضاکننده، در بازه زمانی دو روز در یک انتخابات مجازی شرکت کردند که در نهایت ۵ نفر یاد شده حائز اکثریت آرا شدند. این پنج نفر بناست با کمک حقوقدانان و مشاوران راهکارهای تشکیل یک کمیته مستقل را بررسی کنند و اگر نیاز به حضور رسانه‌ای یا اقدامات حقوقی و اداری بود مقدمات آن را انجام دهند تا مسیر برای مطالبات بیانیه هموار شود. این مجمع برای پیگیری خواست بیانیه (رسیدگی به خشونت و آزار علیه سینماگران زن توسط کمیته مستقل) تشکیل شده است. اسامی نامزدهای این انتخابات عبارت بود از: نیکی کریمی، آیدا پناهنده، غزاله معتمد، غزاله سلطانی، ترانه علیدوستی، منصوره یزدان جو، هانیه توسلی، ریحانه طراوتی، مهین صدری، آزاده صمدی، سمیه میرشمسی، مارال جیرانی و ثمین مهاجرانی.

واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به اظهارات خضریان

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش اسلامی به متن ادعای یکی از نمایندگان مجلس گفت: ما در برخی از مسائل پیشرفت‌های خوبی داشتیم، ولی ترتیباتی که در سند برجام آمده تکرار خواهد شد. محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش اسلامی به متن ادعای یکی از نمایندگان مجلس گفت: ما در برخی از مسائل پیشرفت‌های خوبی داشتیم، ولی ترتیباتی که در سند برجام آمده تکرار خواهد شد. رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: با اقداماتی که سازمان انرژی اتمی انجام داده در موضوعاتی در صنعت هسته‌ای جلوتر هستیم. کشور‌های عضو برجام که نمی‌توانند ما را به 8 سال قبل بازگردانند. گفتنی است؛ علی خضریان، نماینده مجلس متنی ادعای از توافق هسته‌ای منتشر کرده بود. وی گفت: با عنایت به ضرورت رعایت سیاست قطعی نظام که نباید از آن عدول کرد و همچنین قانون اقدام راهبردی که مسئولیت بررسی رفع کامل تحریم‌ها را جهت تعیین تکلیف به مجلس واگذار کرده است؛ به همراه جمعی از کارشناسان و نمایندگان، پیش‌نویس متن تهیه شده در مذاکرات وین مورد بررسی قرار گرفت.

انتقاد تند نماینده مجلس: عراقی‌ها با زوار ایرانی بدترین رفتار را دارند

سید احمد رسولی نژاد، نماینده دماوند در نطق خود در مجلس با انتقاد شدید گفت: عراقی‌ها با زوار ایرانی بدترین رفتار را دارندو با اروپایی ها و آمریکایی ها بهترین رفتار را دارند، خودم دیده ام. کدام کشور برادری این طور است؟ رسولی گفت: ما چقد با عراق موافقت‌نامه و تفاهم نامه داشتیم کدامش عمل شد؟ بدترین رفتار را مامورین فرودگاه عراق با زوار ایرانی دارند. دولت مسئول است، وزارت خارجه مسئول است چرا یک زائر ایرانی تا ۶ بار مورد بازرسی قرار بگیرد و دوسه بار پیاده اش کنند. چرا زائر ایرانی پیر و جوان و کوک برای بازرسی کفش هایشان را در آوردند و مسیر طولانی طی کنند بدون کفش.

واکنش شریعتمداری به شایعه هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی سفر رئیسی

شریعتمداری در توضیح نظر خود گفت: آقای رئیسی همانگونه که همگان شاهد بودند با مترو به کرج رفت و افطار را هم میهمان دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج بود بنابراین محل هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی را باید در جای دیگری جستجو کرد. وی افزود: این مبلغ دستمزد کاسه‌لیسان داخلی آمریکا برای دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی علیه حرکت مردمی رئیس جمهور است و نشان می دهد که سفرهای مردمی و بی‌هزینه و یا کم‌هزینه آقای رئیسی چقدر برای دشمن هزینه دارد! دشمن باید از این طریق، آثار حیات بخش و امید آفرین حرکت رئیس جمهور مردمی را مخدوش کند چراکه مواضع و عملکرد رئیس جمهور تمامی تلاش آنها برای معرفی غرب به عنوان الگوی قابل قبول را به آتش کشیده و بر باد داده است. شریعتمداری گفت: بدیهی است که مقابله با این حرکت الهی و برخاسته از متن آموزه های اسلام و انقلاب برای دشمن هزینه سنگینی دارد و ۸۰۰ میلیون تومان فقط دستمزد مزدوران داخلی آنهاست؛ همان‌ها که نتانیاهو از آنها با عنوان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران یاد می‌کرد.

واکنش روزنامه دولت به انتقادات از «هزینه هنگفت» سفر هیأت تجاری ایران به روسیه

روزنامه دولتی ایران نوشت:هفته گذشته سیدناصر موسوی‌لارگانی، نماینده فلاورجان در مجلس، در نطقی جنجالی عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صمت را زیر سؤال برد و ادعاهایی علیه حجت‌الله عبدالملکی مطرح کرد که البته پیش از آن هم از هر تریبونی که ممکن بود بویژه صفحه توئیترش این ادعاها را مطرح و حالا تکرار مکررات کرده است.موسوی لارگانی در نطق اخیر خود همچنین گفته بود: «آخرین شاهکار‌های این تیم، سفر پرهزینه مدیران وزارتخانه به روسیه در شرایط معیشتی سخت ملت است.» این در حالی است که پیش از آن معاون امور اقتصادی وزارت تعاون اعلام کرده بود: به دعوت وزارت صمت، ۷۵ نفر از مدیران شرکت‌های خصوصی و دولتی برای مذاکرات تجاری رو در رو B ۲ B و با هدف توسعه تجارت به روسیه سفر می‌کنند. از شرکت‌های وابسته به صندوق‌های ذیل وزارت کار نیز ۱۱ نفر (از هر شرکت یک نفر) در حوزه‌هایی، چون لبنیات، پتروشیمی و دارو حضور دارند که هزینه سفر برعهده شرکت‌ها است.

رئیس سازمان محیط زیست: کلنگ زنی پروژه پتروشیمی میانکاله از نظر ما اعتبار ندارد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: کلنگی که برای آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی در میانکاله به زمین زده شد از نظر ما با توجه به اینکه پروژه مجوز محیط زیستی ندارد، فاقد اعتبار است. علی سلاجقه افزود: گاهی فشار نمایندگان مجلس برای ما عجیب است، مجوز محیط زیستی این طرح گرفته نشده، اما نماینده محترم از من می‌خواهد که کلنگ‌زنی انجام شود، به هر شکل کلنگ زده شد، اما از دید ما کلنگی که برای این پروژه به زمین زده شد مورد تایید نیست؛ در واقع معتقدیم کلنگی به زمین زده نشده است.وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ محیط زیست کوتاه نمی آید و طبق قانون دیگر هیچ کلنگی بدون مجوز محیط زیست به زمین نخواهد خورد. در زمینه اجرای طرح پتروشیمی در میانکاله هم کوتاه نخواهیم آمد.

روزنامه جمهوری اسلامی: این چه منطق رسوایی است که عده ای در داخل کشور از طالبان حمایت می کنند؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:این روزها تقریبی‌ترین افراد کشورمان، جنایت صحن رضوی را که دو شهید و یک مجروح برجای گذاشته، نتیجه جان گرفتن گروه‌های تروریستی تکفیری در افغانستان و ورود بی‌حساب و کتاب اتباع آن کشور به ایران می‌دانند.سرپوش گذاشتن بر این واقعیت تلخ، چه مشکلی را حل خواهد کرد؟ آیا غیر از اینست که تطهیرکنندگان طالبان درصدد هستند بر شکست مفتضحانه خود سرپوش بگذارند؟!این چه منطق رسوایی است که در ایران و در نظام جمهوری اسلامی که منادی وحدت شیعه و سنی است، عده‌ای به حمایت از گروه تروریستی طالبان افتخار و هرکس را که با تطهیر این گروه مخالف باشد، به ضدیت با وحدت مسلمانان متهم می‌کنند؟ این همان سیاست تزویر است که مردم از آن متنفرند و فریب اصحاب این سیاست معاویه‌ای را نخواهند خورد.

ماه عسل رئیسی و اصولگرایان دارد تمام می شود؟

روزنامه شرق نوشت:مجلس یازدهم که با رأی اعتماد خود به کابینه سیزدهم به حمایت تمام‌قد از رئیسی برخاسته بود، اکنون صدای ساز ناکوکش به گوش می‌رسد.نمونه‌هایی مانند حمله به وزرا و تلاش برای استیضاح برخی چهرهای پرحاشیه کابینه حکایت از آن دارد که حامیان دیروز رفته‌رفته به مخالفان جدی دولت بدل شده‌اند.فارغ از اینکه تا چه اندازه عملکرد برخی وزارتخانه‌ها در همین ٢٢٧ روز گذشته باعث گسل مجلس و کابینه سیزدهم شده است؛ نفس شکاف سیاسی در بدنه جریان قدرت این سؤال را در ذهن شکل می‌دهد که آیا عبور از رئیسی از سوی حامیانش در حال شکل‌گیری است؟!

توییت حسن عباسی: ایرانیان ساکن آمریکا برای بازگشت به میهن برنامه‌ریزی کنند

فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ‎اروپا از وضع «عادی» به مرحله «تنش» رسیده و به مرور به مرحله «تشنج» نزدیک می‌شود؛ در نتیجه زندگی برای غیر اروپاییان دشوار می‌گردد. ‎ایرانیان ساکن اروپا به مرور برای بازگشت به میهن آماده شوند. ‏البته روند تشدید وخامت اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ‎آمریکا نیز شتاب گرفته و لذا بهتر است که ‎ایرانیان ساکن آمریکا هم برای بازگشت به میهن برنامه‌ریزی کنند.

تاثیرات وحشتناک ریزگردهای آلوده کننده هوا روی بدن!

انارکی، فوق تخصص ریه: متعجبم چرا با این سطح از آلاینده تعطیلی اعلام نشد/ گرد وخاک‌ها تا انتهای ریه می‌روند و وارد خون می شوند.علاوه بر گرد و غبار آلاینده های شیمیایی نیز در این وضعیت در هوا وجود دارد.منابع آلاینده باید تعطیل شود.به دلیل تغییرات جوی و کمبود بارش و خشکسالی آلایندگی ها زیاد تر خواهد شد.بهترین توصیه این است که مردم کمتر از خانه خارج شوند.امروز درجه آلاینده ها بسیار بالا است و در نتیجه باید مدارس و دانشگاه ها و هر جاییکه تجمیع جمعیت دارد تعطیل شود.وضعیت آلودگی هوا و آلاینده ها می تواند گسترش دهنده بیماری کووید باشد/ شفقنا

آمریکا پیشنهاد ایران که انریکه مورا به واشنگتن برد را رد کرده / اکنون کاخ سفید قرار است ایده جدیدی به تهران ارائه کند

پیشنهاد ایران، از طریق مورا، به دنبال عدم پذیرش ایده ایالات متحده توسط تهران بود. براساس طرح آمریکا، قرار بود در ازای حذف سپاه از لیست سازمان های تروریستی، دو طرف توافق کنند که مقامات یکدیگر را هدف قرار ندهند./انتخاب

فعال سیاسی اصلاح طلب: رئیسی وعده های اجرا شده خود را اعلام کند / تمامی اقلام موردنیاز مردم حتی دارو گران شده اند

محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب:مردم انتظار دارند که مسائل کلیدی جامعه از سوی رئیس‌جمهور حل شود و بدون شک مشکلات بزرگ موجود با رفتن به سفرهای استانی، ایراد سخنرانی و دیدار چهره به چهره با طبقات محروم قابل حل نیست.با حضور در بازار متوجه می‌شویم که تمامی اقلام موردنیاز مردم از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم گران شده و حتی این گرانی به دارو نیز کشیده است.حدود هشت ماه از استقرار دولت می‌گذرد و باید مشخص شود که کدامیک از وعده‌های انتخاباتی آقای رئیسی محقق شده است. تاکنون آمار و ارقام دقیقی از سوی دولت اعلام نشده که در کدامیک از حوزه‌های یک قدم رو به جلو برای مردم برداشته شده است.امروز بسیاری از مردم برای تهیه دارو با مشکل مواجه هستند و برای بهبود حال خود گاهی مجبور به فروختن وسیله نقلیه خود می‌شوند./ قرن‌نو

فاضل میبدی: این‌که بگویند «بریزید بساط روزه‌خواران را جمع کنید» درونش خشونت خوابیده است/ خطبای ما چرا درباره گرانی پلکانی دارو و مایحتاج مردم فریاد نمی‌کشند؟

فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه:تریبون‌های نماز جمعه باید نقش امنیت‌آفرین داشته باشد و منجر به ایجاد آرامش شود. امروز دارو به صورت پلکانی گران می‌شود. مایحتاج مردم افزایش قیمت پیدا می‌کند. چرا دولتمردان و آقایان خطبای نماز جمعه در این موارد فریاد نمی‌کشند؟تا مشکلات اقتصادی حل نشود، اخلاق اجتماعی درست نمی‌شود. تا اخلاق اجتماعی درست نشود، امنیت اجتماعی درست نمی‌شود. زیربنای حل همه این مشکلات این است که بتوانیم به نام دین و جمهوری اسلامی مشکلات اقتصادی را حل و تورم را مهار کنیم.اینکه بگویید بریزید ودعوا کنید، خوف و ترس ایجاد می‌کند در صورتی که هیچ‌گاه ایجاد خوف و ترس مشکلی را حل نمی‌کند بلکه فقط منکری که در خیابان است را زیر خاکی می‌کند که خطرش بیشتر است./ایلنا

استعفای «خرمشاد» از معاونت سیاسی وزارت کشور؟

«محمدباقر خرمشاد» معاون سیاسی وزارت کشور طی روزهای گذشته در محل کار خود در این وزارتخانه حاضر نشده و شنیده‌ها حاکی از استعفای او از این سمت است.«خرمشاد» ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰ با حکم «احمد وحیدی» وزیر کشور به عنوان معاون سیاسی این وزارتخانه منصوب شده بود.تا این لحظه اطلاعی از موافقت وزیر کشور با این استعفا وجود ندارد./تسنیم

آموزش مجازی نداریم، حتی در آلودگی هوا

در وضعیت نارنجی آلودگی هوای تهران، از یک‌سو وزارت بهداشت اعلام می‌کند مدارس باید تعطیل شوند و از سوی دیگر، آموزش و پرورش با هرگونه تعطیلی و ازسرگیری آموزش مجازی مخالفت می‌کند.

صادق ستاری‌فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:تعطیلی مدارس به هر دلیلی به‌نفع دانش‌آموزان نیست، تصمیم‌گیرنده درباره درخواست وزارت بهداشت برای تعطیلی‌ مدارس، ستاد مدیریت بحران است. تا پایان سال تحصیلی مدت زمان زیادی باقی نمانده و ما باید از فرصت حداقلی باقیمانده بیشترین بهره را به نفع دانش‌آموزان ببریم.توقع ما این است که مسئولان تصمیم‌گیرنده نسبت به استمرار آموزش‌های حضوری توجه داشته باشند و قرار نیست مدارس همیشه فدای سایر دستگاه‌ها شوند. آیا با تعطیلی آموزش‌وپرورش گردوغبار از بین خواهد رفت؟

در دکترین دفاعی ایران سلاح هسته‌ای وجود ندارد

رئیس‌جمهور در مراسم شانزدهمین سالروز فناوری هسته‌ای:یران ۲تا ۳درصد تجهیزات هسته‌ای دنیا را دارد اما ۲۵درصد ظرفیت آژانس انرژی اتمی متمرکز بر بازرسی از صنایع هسته‌ای ایران است. ۱۰هزار مگاوات برق هسته‌ای مورد نیاز کشور است که سازمان انرژی هسته‌ای باید با جدیت آن را دنبال کند. تولید ۴۰نوع رادیودارویی که در دستور کار است با قوت دنبال شود تا بیماران ایران و جهان با آنها مداوا شوند.ن

نوروز امسال ۵٠ هزار ایرانی به شهر وان ترکیه سفر کردند

استاندار وان ترکیه:هزاران گردشگر ایرانی تعطیلات نوروزی را در این شهر سپری کردند.عید نوروز امسال ۵٠ هزار گردشگر ایرانی از گذرگاه مرزی کاپی‌کوی (رازی) وارد وان شدند.علی‌رغم اینکه امسال شاهد سردترین عید نوروز سال‌های اخیر بودیم اما مسافران زیادی به شهرمان سفر کردند./خبرگزاری آناتولی

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز هفتم رمضان آلودگی هوا بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز هفتم رمضان آلودگی هوا قیمت گوشی رئیس سازمان انرژی اتمی برای بازگشت به میهن بدترین رفتار رفتار را دارند زوار ایرانی ایرانیان ساکن جمهوری اسلامی رئیس جمهور ۸۰۰ میلیون محیط زیست آقای رئیس هسته ای لغو سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی

با وجود اینکه قالیباف در دومین جلسه مشترک دولت و مجلس، تاکید کرده بود جلسه دیگری با دولت برگزار نخواهد شد، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، از برگزاری مجدد جلسات مشترک دولت و مجلس خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاین، درحالی که ضرب الاجل قالیباف برای دولت رئیسی برای ارائه برنامه و راهکار‌های مدیریت بازار‌های اقتصادی، روز یکشنبه به پایان رسید نه تنها خبری از ارائه برنامه نشد، بلکه معاون رئیسی با انتشار نامه‌ای به مجلس ضمن بی توجهی آشکار به این ضرب الاجل، بر عملکرد اقتصادی دولت رئیسی با ارائه آمار‌هایی مُهر تایید زد.

قالیباف در نشست روز چهارشنبه هفته گذشته با دولتی‌ها تاکید کرده بود که جلسه سومی درکار نیست و اگر دولت در این بازه زمانی برنامه‌ای ارائه نکند، خود مجلس دست به کار خواهد شد، با این وجود، اما روز گذشته حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، در گفتگویی که با ایسنا داشت، با اشاره به برگزاری دو جلسه با حضور مقامات دولتی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل ارزی در کشور مدعی شد حتما جلسات مشترک دولت و مجلس مجددا برگزار خواهد شد.

حاجی بابایی البته این را هم گفت که «تاکنون طی دو جلسه مهم با مقامات دولتی درباره ارز بحث و گفتگو کردیم و نظرات خود را گفتیم و نظرات دولت را نیز شنیدیم و در نهایت نیز قرار شد تا دولت راهکار‌هایی را که مورد توافق دولت و مجلس است و می‌توانند مشکلات را حل کنند، اتخاذ نماید.»

سکوت معنادار قالیباف

از سوی دیگر با اینکه تصور می‌شد با پایان ضرب الاجل تعیین شده برای دولت و نامه معاون رئیسی به مجلسی ها، قالیباف وارد فاز پاسخگویی شود، اما او در هیچ کدام از جلسات علنی این هفته مجلس اشاره‌ای به این واکنش دولت و پایان مهلت تعیین شده برای دولتمردان نداشت.

موضوعی که این احتمال را به ذهن متبادر کرده است که یا توافقی دیگر به مثابه توافق گذشته بین دولت و مجلس در پشت پرده صورت گرفته است یا قالیباف در فضایی که تحت فشار زیاد از سوی تندرو‌های نزدیک به دولت قرار دارد نمی‌خواهد این فضا را علیه خود تشدید کند.

گفتنی است که دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ماه، با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و معاون پارلمانی دولت و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددی مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شده بود.

محمد باقر قالیباف، در این جلسه با اشاره به تورم کالا‌های اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکرد‌های اقتصادی در این زمینه، گفته بود؛ «به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد. ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه (۹ اردیبهشت) برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.»

دیگر خبرها

  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد