Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جمال شیبه عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق با روال هر ساله و سنتی که در کمیته امداد است در سال جاری نیز طرح اکرام و اطعام ایتام در خوزستان اجرا می‌شود؛ همچنین در چند سال اخیر که مقام معظم رهبری رزمایش کمک‌های مؤمنانه را مطرح فرمودند در قالب همین رزمایش نیز برنامه‌های ماه رمضان این نهاد در خوزستان برگزار می‌شود و «اطعام مهدوی و افطاری ساده» به عنوان شعار رزمایش برای سال جاری تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد خوزستان افتخار خدمت به ۱۳۰ هزار خانوار و ۳۰۰ هزار نفر را دارد، افزود: هدف‌گذاری امسال این است که حداقل هر خانواده مددجو یک بسته غذایی و معیشتی دریافت کند؛ البته درصدی اضافه‌تر برای این امر در نظر گرفته شده برای افراد نیازمندی که تحت پوشش نیستند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان تصریح کرد: ۲۰۰ هزار بسته معیشتی تا پایان ماه رمضان ۱۴۰۱ به خانواده‌های خوزستانی تقدیم می‌شود؛ پخت غذای گرم نیز همیشه جزو برنامه‌هاست.

شیبه عنوان کرد: توزیع یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در استان برنامه‌ریزی شده که با کمک و همیاری مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی، بسیج، گروه‌های خیریه و دیگر مجموعه‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته توزیع یک میلیون پرس غذای گرم در خوزستان هدف گذاری شده بود که در سراسر استان و ادارات محقق شد و امسال نیز همین برنامه وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان در خصوص راه‌های ارتباطی جمع‌آوری کمک‌های مردمی گفت: ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۶۱ مربع، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵، مراجعه به سایت امداد Emdad.ir و کد QR که از قبل مشخص شده از جمله این راه‌های ارتباطی جمع‌آوری کمک‌های مردمی است.

شیبه ادامه داد: ۲۸۵ آشپزخانه با کمک مراکز نیکوکاری در سطح استان افتتاح شده و شروع به کار کردند؛ این غذاها با کمک این مراکز پخت می‌شود.

وی خبر داد: اولین رزمایش همین سه شنبه به صورت همزمان در سطح خوزستان و به میزان ۱۲ هزار بسته غذایی توزیع می‌شود که دو هزار بسته آن در مصلی اهواز با حضور مسئولان استانی و نماینده ولی فقیه برگزار خواهد شد؛ حداکثر در سه یا چهار مرحله در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به فعالیت ۲۴۳ مرکز نیکوکاری در استان یادآور شد: جشن گل‌ریزان معمولاً در کمیته امداد برگزار نمی‌شود چون از طریق درگاه‌های اعلامی مردم همکاری لازم را دارند؛ البته مؤسسات خیریه و ستاد دیه در مناسبت‌های و مقاطع مختلف معمولاً این جشن را برگزار می‌کند.

شیبه بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار یتیم در خوزستان وجود دارد که سال گذشته در طرح پویش «ایران مهربان» تمام ایتام خوزستانی حداقل از یک حامی برخوردار شدند و یکی از کارهای ما در ماه رمضان علاوه بر اطعام این است که تعداد حامیان ایتام را نیز افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: در دهه دوم و همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) بیشتر برای اکرام ایتام متمرکز می‌شویم؛ سرانه فعلی دو حامی برای ایتام خوزستان است که برنامه‌ریزی شده تا آن را به سه حامی افزایش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نفر از خیران با این اداره کل در ارتباط و تعامل هستند، گفت: با بنیاد مستضعفان، بسیج، سپاه، بنیاد علوی و آستان قدس رضوی ارتباط خوبی داریم.

شیبه اظهار کرد: سرانه دریافت ماهانه ایتام ۴۰۰ هزار تومان است که برنامه‌ریزی شده تا آن را به ۷۰۰ هزار تومان افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های معیشتی در سراسر استان ولی با اولویت مناطق محروم توزیع می‌شود، تصریح کرد: ۱۰ آشپزخانه پخت غذای گرم در اهواز فعال است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با تأکید بر اینکه هیچ کمیته امدادی در هیچ استانی ردیف بودجه استانی ندارند، گفت: سال گذشته سهمیه جهیزیه استان ۹۰۰ سری بود ولی تا پایان اسفند ماه پنج هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه توزیع کردیم؛ همچنین سهمیه کولرگازی ۷۰۰ عدد بود که با مشارکت مردم دو هزار و ۷۰۰ کولر توزیع شد.

کد خبر 5463087

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کمیته امداد خوزستان ماه رمضان 1401 مددجویان کمیته امداد توزیع سبد غذایی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی مشهد ماه رمضان 1401 آمار کرونا گرد و غبار آلودگی هوا ماه مبارك رمضان خطبه های نماز جمعه هفته هنر انقلاب اسلامی مدیرکل کمیته امداد خوزستان غذای گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با حضور گروه جهادی الکفیل خدمات پزشکی (دندان پزشکی و چشم پزشکی) به ۲ هزار مددجوی زنجانی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، روح‌الله صالحی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جریان حضور گروه جهادی الکفیل در زنجان با بیان اینکه از صبح امروز حدود ۱۰۰ دستیار و ۱۰۰ دندان پزشک در ورزشگان کارگران مستقر شده و در حال ارائه خدمات هستند، اظهار کرد: البته طی روزهای آتی تعداد پزشکان بیشتر هم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از امروز صبح ۴۰ یونیت دندانپزشکی در ورزشگاه تجهیز شده و به ۱۹۰ نفر در نوبت صبح خدمات دندانپزشکی ارائه شد، افزود: همچنین در بحث چشم پزشکی نیز به ۶۰ نفر خدمات در حوزه بینایی‌سنجی ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ۲ هزار نفر از دهک‌های یک تا پنج که از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند این خدمات را دریافت خواهند کرد، گفت: از این تعداد ۷۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد و ۳۰ درصد نیز بهزیستی است.

صالحی تصریح کرد: در بحث دندانپزشکی خدمات کشیدن، ترمیم و جراحی‌های اولیه انجام شده و در صورت نیاز به ارائه خدمات تخصصی مددجویان به مراکز درمانی علوم پزشکی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر کار گروه جهادی مربوط به خدمات چشم پزشکی است، گفت: در بحث خدمات چشم پزشکی نیز ۱۰۰۰ فریم عینک تهیه شده که به مراجعین ارائه شود.

کد خبر 749859

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان