Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@07:47:29 GMT

شهید آوینی هنرمند طراز انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۹۹۴۹

شهید آوینی هنرمند طراز انقلاب اسلامی است

وحید نمازی در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس شهید آوینی را پیشگامان جهاد تبیین ذکر و گفت: شهید سید مرتضی آوینی نمونه‌ای از تمام انسان‌های انقلابی است که در مواجهه با عطر الهی و معنویت انقلاب اسلامی و مبانی معرفتی حضرت امام رحمت الله قرار گرفته و دچار تحولی انفسی می‌شود و به تعبیر خود ایشان هر آن چیزی را که از قبل داشته نابود و پس از آن تمام زندگی خودش را برای انقلاب می‌گذرد و دیگر حدیث نفس نمی‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، شهید آوینی کسی است که هم اهل اندیشه، تفکر، تعقل، نظر و اهل قلم است، او سید شهیدان اهل قلم است که این لقب را هم البته مقام معظم رهبری به ایشان داده‌اند و هم اهل عمل و اقدام.

رئیس حوزه هنری فارس گفت: اگر در باب مواجهه دین و انقلاب اسلامی با مدرنیته و تمدن غرب نظریه و نقدی را مطرح می‌کند در حوزه تخصص خودش یعنی هنر این مسئله را به صورت عملیاتی انجام می‌دهد و در مواجهه اسلام با تمدن غرب هیچ گاه به سمت انزوا و گوشه گیری نرفته، تسلیم و وانداده، به سمت مدرنیته کردن اسلام نرفته، بلکه با نگاهی تمدنی و با تسلط کامل، با خرق حجاب تکنیک و با در اختیار گرفتن و چیره شدن به ارکان مدرنیته و تمدن غرب در مسیر تمدن سازی نوین از آن بهره برده است که نمونه موفق آن مستند روایت فتح هست که همگان با آن سال‌ها خاطره دارند ...

نمازی گفت: شهید مرتضی آوینی در سرچشمه هنر و مکتب انقلابی قرار دارد و انسان و هنرمند طراز انقلاب اسلامی است.

به گفته او، هنر انقلابی سبک خاصی از هنر است که در دامن مفاهیم والای انسانی و ارزش‌های اسلامی شکل گرفته است و دارای ویژگی‌های مهمی است.

نمازی تعهد را مهمترین ویژگی هنر انقلاب ذکر و گفت: شهید آوینی متعهد به حقیقت است، نسبت با تکامل و تعالی انسان‌ها متعهد است.

رئیس حوزه هنری فارس گفت: هنر انقلاب هنری مردمی است و به تمام طبقات مردمی تعلق دارد، زبان گویا، نافذ و برنده مردم است، زبان مطالبه گریست، از بطن مردم شکل می‌گیرد برای مردم خلق می‌شود و با مردم ماندگار است.

نمازی گفت: هنر انقلابی به سنت‌های الهی و ارزش‌های اسلامی و سیره اهل بیت علیهم السلام باورمند است و هیچگاه در مقابل سایر اندیشه‌ها مقهور نمی‌شود و هنر انقلابی هویت بخش و امید آفرین، مسله‌مند و دغدغه‌مند است و پویا، جریان ساز و سریعا در برابر تماماتفاقات واکنش نشان می‌دهد.

او گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی هفته پاسداشت و گرامیداشت تفکر و مکتب هنر انقلابی و تجلیل از همه هنرمندان و فعالان مردمی هنر است که در این مسیر گام برداشته و همچنان بر می‌دارند.

رئیس حوزه هنری فارس می‌گوید: فلسفه اصلی برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی پاسداشت داشته‌های هنر انقلاب و توجه دادن نخبگان و عموم مردم به اهمیت هنر انقلابی به مثابه صدای آرمان‌ها و دغدغه مرد و افق گشای تمدن ایرانی اسلامی است.

نمازی گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان مرکز هنر انقلابی، امید هنر انقلاب و پیشران هنر انقلاب اسلامی در دوران تحولی مدیریت جدید خود رسالت اصلی خود را پرچمداری هنر انقلاب اسلامی در زیست بوم فرهنگی استان تعیین و ترسیم کرده است.

او گفت: بر این اساس توجه به مزیت‌ها و نیاز‌های زیست بوم فرهنگی استان همانند توجه به ویژگی‌ها، وقایع و شخصیت‌های بومی و هویتی، القای احساس هویت و افتخار بومی، بازخوانی وقایع بومی هویت آفرین، پاسداشت چهره‌ها و قهرمانان بومی، انعکاس دادن فریاد محرومان و مستضعفان استان، عدالت خواهی و مطالبه گرمی و فساد ستیزی، همچنین تلاش جدی و عملیاتی برای تحقق برش نقشه مهندسی فرهنگی در استان و تحقق نقشه تحولی حوزه هنری استان مهمترین ماموریتپ‌های ۳ ساله حوزه هنری در استان پایتخت فرهنگ و هنر جهان اسلام، استان فارس خواهد بود.

رئیس حوزه هنری فارس به رویکرد برنامه‌های امسال هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس اشاره و لزوم تجلی بوم گرایی در فعالیت‌ها، تبیین گفتمان و مکتب هنر انقلابی و معرفی اندیشه‌های شهید آوینی، معرفی مصادیق هنر انقلابی شامل تولیدات و معرفی محصولات هنری انقلابی در استان، توسعه مخاطب عمومی در سطح استان، شاخص سازی و معرفی چهره هنرمند انقلابی و فعالان مردمی عرصه هنر در استان در قالب انتخاب هنرمند شاخص انقلاب در استان و معرفی شهید شاخص هنرمند استان شهید اثنی عشری را از جمله آن‌ها ذکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی فارس حوزه هنری فارس شهید آوینی رئیس حوزه هنری فارس هنر انقلاب اسلامی هنر انقلابی شهید آوینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم داداش‌پور در دومین جشنواره فرهنگی هنری و ملی شهید آوینی که بعد از ظهر پنجشنبه به میزبانی دانشگاه شیراز در تالار فجر پردیس ارم این دانشگاه برگزار شد ابتدا با بیان اینکه نباید بگذاریم فرهنگ ایثار و شهادت فراموش شود، گفت: تلاش این رویداد حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم دانشجویان فعال در حوزه ایثار و شهادت به ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر بود.

معاون وزیر علوم با اشاره به شخصیت والای شهید مرتضی آوینی گفت: این شهید گرانقدر که مطالعه زیادی در مکاتب مختلف داشت از جایی به بعد دچار تحول در اندیشه شده و به واسطه به خدمت گرفتن معارف دینی و انقلابی بزرگ‌ترین راوی دفاع مقدس می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما یک دانشگاه به تمام معنا برای فراگیری فرهنگ ایثار بود و نباید بگذاریم این میراث به دست فراموشی سپرده شود و حتی باید خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز این فرهنگ را معرفی کنیم که برپایی جشنواره‌هایی چون جشنواره شهید آوینی تلاش در همین راستا است.

کد خبر 6095248

دیگر خبرها

  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان