Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@15:40:57 GMT

ثریا آقایی بازی‌های آسیایی را از دست می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۰۸۸۰

ثریا آقایی بازی‌های آسیایی را از دست می‌دهد؟

نایب رییس زنان فدراسیون بدمینتون گفت: ثریا آقایی به دلیل جراحی هر دو زانو و توصیه پزشکش ممکن است حضور در بازی‌های آسیایی را از دست دهد.

فریبا مددی در گفت و گو با ایران اکونومیست، در خصوص غیبت ثریا آقایی در مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون اظهار کرد: ثریا آقایی هر دو زانوی خود را عمل کرده است. زانوی راستش را چهار سال قبل هنگام انتخابی المپیک ریو جراحی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دو سال پیش (سال ۹۹) قبل از المپیک توکیو زانوی چپش حین مسابقات لیگ برتر آسیب دید و مجبور به عمل شد. او با ریکاوری برای المپیک توکیو آماده شد و در المپیک هم عملکرد خوبی داشت. هرچند که در المپیک کمی فشار را تحمل کرد اما پزشکش به او اجازه مسابقه داده بود.

نایب رییس زنان فدراسیون بدمینتون در ادامه گفت: او بعد از المپیک در مسابقات لیگ برتر شرکت کرد و به دلیل فشار تمرینات و مسابقه اذیت شد و اعلام کرد نمی تواند دوباره در مسابقات شرکت کند. پزشکش نیز به او توصیه کرده که با توجه به شرایطش اگر فشار بیشتری را متحمل شود ممکن است آسیب بیشتری ببیند. خود ثریا ترجیح داد که شرکت نکند. هر چند که یک ورزشکار برای کشورش افتخار کسب می‌کند اما برای ما سلامتی او مهمتر و در درجه اول است. به همین دلیل با خواست او موافقت کردیم.

مددی به مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون اشاره کرد و گفت: مسابقات انتخابی از فردا در کرج برگزار می‌شود. ۱۶ نفر برتر مسابقات دهه فجر را دعوت کردیم ولی تنها ۱۲ نفر شرکت خواهند کرد. در نهایت ۴ نفر از آنها را انتخاب می‌کنیم و آنها تا زمانی که قرار است لیست نفرات نهایی را اعلام کنیم در اردو خواهند ماند. بعد طبق دو سهمیه ای که در بخش زنان داریم نفرات اصلی را انتخاب می‌کنیم.

نایب رییس زنان فدراسیون بدمینتون گفت: البته به ثریا آقایی تا آخرین لحظه فرصت می‌دهیم. او هم از نظر اخلاقی و هم فنی قهرمان برتر ما است و ما برای او امتیاز قائل هستیم. اگر تا آخرین لحظه شرایطش را پیدا کند و پزشک اجازه ادامه فعالیت را به او بدهد، خودش هم بخواهد میان او و چهار نفر برتر مسابقه برگزار خواهیم کرد و نفرات اصلی را انتخاب می کنیم.

وی در پایان گفت: ولی با توجه به صحبت‌هایی که او با خود من و مربیانش داشته فکر نمی‌کنم تصمیمش این باشد که برگردد. آقایی می‌گوید برای بازی‌های آسیایی باید تمرینات سختی را داشته باشد چون توقعات از او بیشتر شده و خودش هم توقع بیشتری از خودش دارد که در بازی های آسیایی موفق باشد. در این شرایط اگر آسیب ببیند برای آینده اش بد خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بدمینتون ، تیم ملی بدمینتون بانوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بدمینتون تیم ملی بدمینتون بانوان بازی های آسیایی ثریا آقایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور

محمد یزدان‌پناه مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که مسابقات تنیس روی میز کارکنان و اعضای هیئت علمی قهرمانی منطقه یک کشور(استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

به گفته وی، این دوره از مسابقات که به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور واحدهای بوشهر، یاسوج، ارسنجان، فیروزآباد، سپیدان، فسا، آباده و شیراز در سالن ورزشی پردیس دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: پس از انجام بازی‌های  دوره‌ای و انفرادی در مسابقات انفرادی علی کلینی از واحد شیراز اول شد، مجیدعباسی‌زاده از واحد ارسنجان به ذرتبه دومی رسید و امید موسائی از واحد شیراز و مجتبی عسکری از واحد فیروزآباد هم به‌طور مشترک به عنوان سومی دست پیدا کرد.

یزدان‌پناه بیان کرد: درمسابقات تیمی هم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به عنوان قهرمانی رسید، واحد ارسنجان دوم شد و واحدهای آباده و فسا به‌طور مشترک عناوین سومی را به دست آوردند و سرپرست فنی این دوره ازمسابقات هم علی کلینی بود.

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در واحد تبریز برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به نتایج مسابقات بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی برادر منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مسابقات انفرادی ولی نوذری از واحد ارسنجان اول شد، قباد حسن‌پور از واحد مرودشت دوم شد و محمد عسکری از واحد فسا و علیرضا رضائی از واحد ارسنجان به‌طور مشترک سوم شدند.

یزدان‌پناه همچنین نتایج بازی‌های تیمی مسابقات بدمینتون را چنین برشمرد: در مسابقات تیمی واحد ارسنجان عنوان نخست را به دست آورد، واحد مرودشت به رتبه دومی رسید و واحدهای فسا و شیراز هم به طور مشترک سوم شدند. سرپرست فنی این دوره ازمسابقات بدمینتون برادران منطقه یک برعهده قباد حسن‌پور بود.

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در واحد سپیدان برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • پایان مسابقات بدمینتون زیر ۱۳ سال سمنان
  • سجاد آقایی در جایگاه ششم رقابت ماده ۴۰۰متر قرار گرفت
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • سجاد آقایی راهی مرحله بعدی مسابقات شد