Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:53:59 GMT

اجرای طرح انتقال آب «بِن- بروجن» برخلاف مصالح کشور است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۰۹۷۶

اجرای طرح انتقال آب «بِن- بروجن» برخلاف مصالح کشور است

ایسنا/اصفهان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۵ میلیون نفر جمعیتی که در استان اصفهان زندگی می‌کنند از اجرایی شدن طرح انتقال آب بِن- بروجن متضرر می‌شوند به همین دلیل اجرای چنین طرحی بر خلاف مصالح ملی است.

حجت‌الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره راه‌اندازی خط اضطراری انتقال آب بِن- بروجن، اظهار کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که این طرح را قصد دارند به احتمال زیاد اجرایی کنند که بدون شک انتقال آب بن- بروجن بر خلاف مصالح امنیت ملی، استانی و استان‌های همجوار اصفهان و یک تصمیم غیرکارشناسی است و نمایندگان استان اصفهان در برابر این تصمیم اشتباه خواهند ایستاد و اجازه نخواهند داد چنین طرحی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشاورزان اصفهان با چنین طرحی مخالف هستند چراکه بارگذاری‌های اشتباهی که تا کنون روی زاینده رود انجام شده است جبران نشده و هر گونه بارگذاری جدید ظلم مضاعفی خواهد بود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، گفت: وقتی کشاورزان می‌بینند که ۲۰ روز از سال جدید گذشته است و هنوز به باغات غرب اصفهان آبی داده نشده، اما در بالادست زاینده‌رود و منطقه سامان به وفور برداشت آب انجام می‌شود و حق مسلم چند صد ساله کشاورزان به تاراج می‌رود و اکنون قرار است ظلم جدیدی به آنها شود بدون شک موضع خواهند گرفت و هر گونه تنش جدید بر خلاف امنیت ملی کشور است و مسئولان در این تصمیم باید تجدید نظر کنند.

نقدعلی ادامه داد: حقابه‌ای که طبق طومار شیخ بهایی از قدیم به کشاورزان اصفهان تعلق داشته خدشه‌ای بر آن وارد نیست و کسی حق تعرض به آن را ندارد و باید عملی شود، اما نکات پیرامون تصفیه پساب و تامین آب صنعت از محل‌های دیگر باید جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۵ میلیون نفر جمعیتی که در استان اصفهان زندگی می‌کنند از اجرایی شدن طرح انتقال آب بِن- بروجن متضرر می‌شوند و تحت تاثیر قرار می‌گیرند به همین دلیل اجرای چنین طرحی بر خلاف مصالح ملی است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که چه نهادی چنین تصمیمی گرفته است، گفت: طبق شنیده‌ها شورای امنیت کشور که در وزارت کشور مستقر است تصمیم به اجرایی کردن انتقال آب بن- بروجن گرفته که نمایندگان استان اصفهان با اجرای چنین طرحی مخالفت خواهند کرد.

  انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتقال آب بن بروجن شیخ بهایی احیای زاینده رود استان اصفهان انتقال آب ب خلاف مصالح چنین طرحی بر خلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس کل دادگستری استان در دومین جلسه ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه چند کارگروه تخصصی برای اجرایی کردن شعار سال تشکیل شده است گفت:وظیفه کارگروه تسهیل وستاداجرایی اقتصادمقاومتی دادگستری باید روی این موضوع متمرکزشوند که موانع ومشکلات بخش تولید باید قبل از ورود ظرفیت‌های مردمی برای سرمایه گذاری شناسایی وبر طرف شوند چرا که موانع علاوه بر هدررفت وقت باعث ازبین سرمایه افراد می‌شود واز طرفی برای بقیه سرمایه گذاران ناامیدی ایجاد می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حجت الاسلام اسدالله جعفری با بیان این موضوع که استان اصفهان با داشتن ۱۰ هزار واحدصنعتی وتولیدی قطب صنعت کشور است افزود: تعدادی از این واحد‌های صنعتی مشکلاتی دارند که یا مربوط به بانک‌ها ویا امور مالیاتی و فرایند صدور مجوز‌ها است لذا بررسی مسائل ومشکلات واحد‌های تولیدی در جلسات تنها می‌تواند مشکل تعدادی را حل کند بنابراین باید بصورت مسئله محور آنها را دنبال کرد تا مشکل خیلی از واحد‌ها برطرف شود.

دیگر خبرها

  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا