Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@13:31:31 GMT

آزادسازی حریم رودخانه زاینده رود ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۱۰۰۴

آزادسازی حریم رودخانه زاینده رود ادامه دارد

احمدرضا صادقی گفت: طی اقداماتی که در اسفند ۱۴۰۰ صورت گرفت اخطاریه‌هایی به متصرفان روستاهای چم طاق تا باغ بهادران ابلاغ شد و به آن‌ها تا ۲۰ فروردین مهلت عقب نشینی داده شد.

مدیر دفتر مهندسی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان می‌گوید: متصرفان موظف بودند طبق نقشه‌ای که از سوی آب منطقه تنظیم شده است عمل کنند که برخی از ارگان‌ها عقب نشینی لازم را انجام داده و بعضی اقدام به عقب نشینی نکرده که در دستور کار آب منطقه‌ای قرار گرفته که طبق معیار‌ها و نقشه طرح با این افراد برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صادقی معتقد است: شرکت آب منطقه‌ای تصرفات محدودی در شهر زرین‌شهر دارد که نسبت به رودخانه فاصله‌ای دارد و مجاور رودخانه نیست و جزو برنامه‌های سازمان است که شرکت از منطقه رودخانه تغییر مکان دهد و به محدوده شهر منتقل شود.

به گفته او: تمام کار‌های سازمان آب منطقه‌ای طبق قانون است و بر اساس دستور العمل شرکت وزارت نیرو است که باید تمام زمین‌هایی که در بستر رودخانه هستند اجاره‌ای به آب منطقه بدهند و علت این اجاره بها این است که اگر زمین در اختیار شخص حقیقی یا حقوقی قرار گرفت طبق قرارداد نامه تمامی قوانین را رعایت کنند.

چهل روز پیش رئیس کل دادگستری استان اصفهان در بازدید از حوزه قضایی باغ بهادران به متصرفان دولتی اراضی دولتی تا ۲۰ فروردین مهلت داده بود که پیش از برخورد عقب نشینی کرده و اراضی زاینده رود را در اختیار مردم قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حریم رودخانه حریم زاینده رود آزاد سازی اراضی ملی آب منطقه ای عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرد : با توجه به بارشهای روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۴ و ۵ اردیبهشت و ورود جریان سیلاب به گرگانرود، با توجه حجم سیلاب و بمنظور کمک به مدیریت بخشی از سیلاب وارده به سد وشمگیر با استفاده ظرفیت مخزن، از امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ دریچه های اصلی سد وشمگیر باز و بخشی از آب سد تخلیه می‌شود.

بر این اساس به عموم مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود در شهرستان های آق قلا و گمیشان تاکید می‌شود از نزدیک شدن به حریم رودخانه گرگانرود و پایاب سد و مخازن وشمگیر خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول