Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک هفته‌ای از بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی می‌گذرد؛ دانش آموزان هم در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و آموزش به صورت حضوری ادامه دارد.

در این میان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هر یک از مدارس استان به گونه‌ای متفاوت صورت می‌گیرد؛ در برخی از مدارس به طور کامل و در برخی از مدارس هم درصد کمی از دستورالعمل‌ها رعایت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بررسی میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان سری به چند مدرسه در بیرجند زدیم.

تعداد زیاد دانش آموزان، چالشی در کلاس های درس

یکی از دانش آموزان بیرجندی که در دوره اول متوسطه تحصیل می‌کند می‌گوید: کلاس‌های حضوری اثربخشی زیادی دارند، اما مشکل این است که تعداد دانش آموزان در کلاس‌ها زیاد است.

او می‌گوید: در برخی از مدارس که دوستانم در آن‌ها تحصیل می‌کنند، آب خوری‌ها مسدود شده اند و خود دانش آموزان از بطری شخصی استفاده می‌کنند؛ تهویه کلاس‌ها نیز به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان میسر نیست.

بیشتر بخوانید

زنگ مدارس از ۱۴ فروردین به صدا در می‌آید

یکی از اولیای دانش آموزان نیز می‌گوید: موافق بازگشایی مدارس بوده ایم، اما مشکلی که در این میان وجود دارد این است که سطح ایمن بودن دانش آموزان در مدارس کم است و احتمال ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا وجود دارد.

او می‌گوید: همین امروز به دلیل اینکه حال یکی از هم شاگردی‌های فرزندم بد بوده است با خانواده او تماس گرفته اند و دانش آموز مدرسه را ترک کرده است؛ اگر او مبتلا به کرونا باشد بقیه هم مبتلا می‌شوند.

فاصله های تعیین شده قبلی حذف شده است

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پاسخ به گلایه‌های مطرح شده گفت: در مدارس دوره دوم متوسطه هر دانش آموز صندلی مخصوص به خود را دارد و در مدارس ابتدایی و متوسطه اول هم سعی شده تا فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

او گفت: فاصله‌های تعیین شده قبلی در دستورالعمل فعلی حذف شده است و تهویه کلاس‌ها نیز با باز بودن درب و پنجره‌های کلاس‌ها در حال انجام است.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس دستورالعمل ها دانش آموزان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ مدرسه در استان گلستان ساخته شد که از این تعداد ۴۹ مورد با مشارکت خیرین انجام شد.

وی افزود: با این تعداد پروژه توانستیم ۱۹۷ کلاس درس را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

مدیرکل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: برای ساخت ۵۰ مدرسه در استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم سعی داریم طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۴۰ پروژه دیگر به بهره برداری برسانیم و آنها را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

فراهی اظهار کرد: ۲۶ جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان ۳۰ اردیبهشت با حضور مسؤولان کشوری و استانی در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090474

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد