Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: طرح بیمه حاشیه نشین در شهرها یکی از برنامه‌های توسعه نظام سلامت در دولت سیزدهم بوده و هدف آن برخورداری ۱۰۰درصدی همه قشرهای مردم جامعه از خدمات نظام بیمه سلامت است.

شهرکی در گفت وگو با ایسنا- با اشاره به طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات و مناطق کم برخوردار در استان اظهار کرد: بسیاری از ساکنان محلات کم برخوردار در شهرها ممکن است از اینکه می‌توانند به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند اطلاع نداشته باشند که می طلبد اطلاع رسانی مطلوبی در این زمینه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برهمین اساس با تشکیل یک کارگروه در استانداری ، تصمیم گیری‌ لازم برای فراخوان شناسایی افراد داده می‌شود تا این خانوارها زیرپوشش بیمه قرار گیرند و در نهایت از طریق نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده اقدام های لازم در خصوص خدمات به بیمه شدگان صورت می پذیرد.

شهرکی بیان کرد: با اجرای این طرح بهره مندی همه قشرهای مردم از خدمات بیمه ای و نظام سلامت ، شرایط را برای پیشگیری از بیماری ها و کاهش هزینه‌های درمانی به دنبال خواهد داشت.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد: کارگروه فنی نظارت و ارزیابی طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار در سازمان بیمه سلامت ایران با حضور جانشین وزیر کشور تشکیل شده و اقدام‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: برای اجرای این برنامه کارگروهی به عنوان کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی شامل هفت عضو ازجمله بیمه سلامت، استانداری، دانشگاههای علوم پزشکی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام، بهزیستی و جمعیت هلال احمر استان تشکیل خواهد شد .

شهرکی با تاکید بر نظام سلامت محور و براساس اولویت پیشگیری بر درمان افزود: با اجرای این طرح افراد بیشتری در استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت و به صورت مستمر آمار افراد فاقد پوشش بیمه ای در مناطق و محلات کم برخوردار استان رصد خواهد شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان در ادامه بیان داشت:هم اکنون تعداد افراد زیرپوشش بیمه سلامت استان دو میلیون و دویست هزار نفر است که از این تعداد یک میلیون 500هزار نفر روستایی و 465هزار نفر هم تحت پوشش بیمه سلامت همگانی می باشند.

وی تصریح کرد: 90 درصد هزینه های بستری و 70 درصد هزینه های سرپایی بیمه شدگان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود .

وی گفت: این اداره کل در راستای بیمه افراد حاشیه نشین در سه نقطه حاشیه شهر زاهدان از طریق دفترتسهیلگری و با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری با هماهنگی ادارات بهزیستی و کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی اقدام به بیمه کردن بیمه شدگان و خدماتی چون فشارخون ،ویزیت توسط پزشکان همکار بیمه سلامت و تزریق واکسن اقدام به استقرار میز خدمت جهادی کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیمه سلامت کم برخوردار اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد