Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حبیب الله حیدری روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح توزیع افطاری ساده به زائران مضجع شریف آستان مقدس امامزاده جعفر بن موسی الکاظم (ع) پیشوا در ماه مبارک رمضان از سال ۹۸ آغاز شده و امسال نیز این برنامه به طور کاملا منظم ادامه دارد و به گونه ای برنامه ریزی شده که این طرح در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها و در سخنرانی های مختلف نسبت به توزیع افطاری ساده در مسجد، محله ها و بسط و گسترش این فرهنگ در بین مردم تاکیدات زیادی داشته اند که در این راستا آستان مقدس امامزاده جعفر (ع)، طرح افطاری ساده را به طور کاملا مردمی اجرا می کند.

حجت‌الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: تامین تمام هزینه‌ها مردمی است و توسط مردم نیکوکار اهدا می شود که تا پایان ماه رمضان ادامه دارد. 

وی ضمن تشریح این برنامه اضافه کرد: ساعتی قبل از اذان مغرب، مراسم جز خوانی قرآن کریم در صحن آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) برگزار و پس از برگزاری جزخوانی و بیان تفاسیری از جز خوانده شده ، نماز مغرب و عشا اقامه و سپس افطاری ساده در بین مردم توزیع می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برگزاری این طرح در کنار برادر بلافصل امام رضا (ع) امامزاده جعفر بن موسی الکاظم، معنویت را دو چندان کرده است و مردم با ملیت های مختلف با اتحاد و همدلی روزه خود را افطار می کنند.

حضرت امامزاده جعفر(ع) فرزند بلافصل امام موسی کاظم و برادر امام رضا (ع) که آرامگاه ایشان در شهرستان پیشوا واقع شده است.
امام زاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) پس از آنکه حضرت امام رضا دعوت مأمون الرشید را پذیرفت و از مدینه راهی شهر طوس شد، همانند آن حضرت با کاروانی به سرپرستی خود و با حضور فرزندان و فرزند زادگان حضرت امام موسی کاظم همچون ابراهیم و ابوالجواد از بغداد رو به ولایت خراسان شد.

آستان مقدس امامزاده جعفر پیشوا در ۴۵ کلیومتری استان تهران قرار دارد که بنای آرامگاه این حضرت در سال ۱۳۱۷ به شمارهٔ ۳۱۹ ثبت ملی شده‌ است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران پیشوا قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران پیشوا سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران پیشوا قرآن کریم آستان مقدس امامزاده جعفر افطاری ساده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران