Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر رفتار دو گانه غرب نسبت به کشتار مردم اوکراین اظهار کرد: ۷۰ سال است که مردم فلسطین توسط یک فرقه نژادپرست و خود برتربین کشته شده که حاضر نیستند به حقوق مردم فلسطین احترام بگذارند و اقدام اسراییل را محکوم کنند. اما اکنون نسبت به تحولات اخیر بین المللی رفتار دو گانه ای را در پیش گرفتند که نشانه استاندارد دو گانه و نژادپرستی غربی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صباح زنگنه در گفت و گو با ایران اکونومیست درباره مواضع و رفتار دوگانه غرب نسبت به تحولات اوکراین و کشتار مردم علی رغم این که سالیان زیادی است فلسطینی‌ها مورد حمله و تجاوز رژیم صهیونیستی قرار دارند و غرب هیچ واکنشی ندارد گفت: متاسفانه رفتار  دو گانه ای را در میان غربی‌ها از گذشته شاهد بودیم اکنون هم همین طور است و مصادیق آن بیشتر دیده می‌شود. نه فقط نسبت به کشته شدن افراد بلکه حتی نسبت به آوارگان این مساله بیشتر مورد توجه قرار دارد.

وی  تصریح کرد: غربی‌ها تبلیغات می‌ کنند بسیج به راه می‌اندازند و به اروپایی ‌ها و نژاد های غربی توجه می‌کنند در حالی که اگر افراد دیگری از یک نژاد دیگر بخواهند  وارد کشورشان شوند آن هم به صورت آوارگان از ورود آنها ممانعت کرده و مشکل ایجاد می‌کند. این مساله ناشی از همان تفکر دو گانه ای است که انسان‌ها را درجه بندی می‌دانند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: آنها انسان ها را به درجه ۱ و یا ۲ تقسیم بندی می‌کنند و اروپایی‌ها و غربی‌ها را درجه یک و نژاد برتر می‌دانند و این همان تفکر نازیسم محسوب می‌شود در حقیقت نازیسم در ذهنیت مسئولان و رسانه های غربی   بازسازی و خود را نشان می‌دهد. در حالی که همه انسان‌ها دارای کرامت و حرمت هستند.

زنگنه افزود: حرمت انسان‌ها یکسان است چه در آفریقا یا آسیا باشند یا در اروپا و یا هر قاره دیگر. همچنان که مرگ انسان فاجعه است در هر کجا که باشد. اما این وحدت نظر متاسفانه در میان غربی‌ها وجود ندارد وقتی به بوسنی و هرزه گوین حمله شد غربی‌ها حاضر نبودند این حادثه را محکوم کنند تا زمانی که کشورهای اسلامی اقدام به تشکیل نیروهای حافظ صلح کردند و بعد از آن بود که سایر کشورهای اروپا دست به کار شدند و نیروی بین المللی سازمان ملل را اعزام کردند. این رویه نسبت به فلسطین اشغالی هم همین طور است.

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی خاطر نشان کرد: اشغال فلسطین از ۷۰ سال پیش آغاز شده و به تدریج توسعه یافته و یک فرقه و جماعتی که به شدت نژاد پرست و خود برتر بین هستند برای خود تسهیلاتی قائل شده و حاضر نیستند به حقوق اصلی مردم سرزمین فلسطین احترام بگذارند و از مظلومیت آنها سخن بگویند.

وی در پایان گفت: آنها حاضر نیستند حتی کشتار مردم فلسطین توسط رژیم جعلی و ساختگی را محکوم کرده و بیان کنند. این همان ادامه روحیه نژاد پرستی و خود برتربینی و داشتن استانداردهای دوگانه است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حمله روسیه به اوکراین ، رفتار دوگانه غرب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین رفتار دوگانه غرب گانه غرب رفتار دو انسان ها غربی ها دو گانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) طی نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی حمایت خود را از دانشجویان حامی فلسطین اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) طی نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی حمایت خود را از دانشجویان حامی فلسطین اعلام کرد.

در متن این پیام آمده است: 

خطاب به روسای دانشگاه های ایالات متحده امریکا؛

مایلم توجه شما را به یک اصل مهم آموزش عالی جلب کنم که آزادی آکادمیک و حق آزادی بیان است، به عنوان رهبران جامعه روشنفکران، از روسای دانشگاه انتظار می‌رود که هر گونه تلاش برای سرکوب درخواست‌های عدالت را به شدت محکوم کنند.

دستگیری اخیر چندین دانشجو که شجاعانه از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده‌اند، از دانشگاه شما توسط پلیس دولتی نمونه بارز استفاده از زور توسط دولت برای خاموش کردن صداهای مخالف است که مایه نگرانی روزافزون است.

ما در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از وقایع رخ داده عمیقاً متأسف و نگران هستیم، ما شدیداً به آزادی بیان اعتقاد داریم و از هیچ گونه سرکوب یا ظلم علیه افراد یا گروه‌ها به دلیل ابراز مخالفت علیه بی‌عدالتی چشم پوشی نمی کنیم، ما به ویژه نگران دانشجویانی هستیم که به دلیل اظهار نظر علیه اقدامات ظالمانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین دستگیر شدند.

وضعیت فلسطین برای ما بسیار نگران کننده است و ما در همبستگی با مردم فلسطین که در ماه‌های اخیر رنج‌های زیادی را متحمل شده اند می‌ایستیم، بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از جمله بیش از ۱۰۰۰۰ کودک در ماه‌های گذشته به طرز وحشیانه‌ای کشته شده‌اند که قلب مردم را در سراسر جهان به درد می‌آورد، ما همچنین دانشجویان را به خاطر آزادی، شرافت و جوانمردی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین تحسین می‌کنیم.

ما با همه دانشمندانی که نسبت به سانسور و تبعیض رسانه‌ای و همچنین سرکوب دانشجویان توسط پلیس آمریکا ناراحت و معترض هستند، همدردی می کنیم و می ایستیم.

ما تضعیف شأن علمی را محکوم می‌کنیم. امید است همچنان به دفاع از حقوق و عدالت دانشجویان خود و حفظ حرمت عرصه علمی و آزادی بیان ادامه دهید.

مطمئن باشید که ما این موضوع را بسیار جدی می گیریم و در کنار دانشجویان دستگیر شده شما که شجاعانه از مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند، می ایستیم.

با کمال احترام از شما تقاضا داریم فرصتی برای دانشجویان فراهم شود تا مخالفت خود را با اقدامات ظالمانه صهیونیست‌ها نسبت به ملت فلسطین اعلام کنند و هرگونه اقدامی که این اصول را نقض کند به موقع و مناسب محکوم شود.

با تشکر سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)

دیگر خبرها

  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • فیلم/ رفتار وحشیانه پلیس آلمان با حامیان فلسطین
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • سیاست های دو گانه غربی در قبال مسئله اسرائیل غاصب و فلسطین
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است