Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:29:45 GMT

هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه پالایش می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۱۶۹۴

هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه پالایش می‌شوند

حسین ویسی معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به دغدغه‌های هنرمندان این حوزه، اظهار کرد: بیش از ۲۵ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی استان دارای مجوز فعالیت هستند.

وی ادامه داد: از سال گذشته یک پالایش در حوزه صنایع دستی در راستای راستی‌آزمایی و شناسایی و ساماندهی هنرمندان واقعی استان که به صورت مستمر کار می‌کنند درحال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: حمایت بیمه‌ای، تسهیلات بانکی و... به سمت تولید کنندگان واقعی است و به آموزش، رشد و توانایی آن‌ها کمک می‌شود تا به سمت برندسازی پیش روند و تولیداتی مطابقت با استانداردهای لازم و مطلوب بازار و مشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات هنرمندان، افزود: نوسانات نرخ ارز و بیمه هنرمندان از دغدغه ما مسؤولان نیز است که در این راستا با ارائه تسهیلات کم‌بهره، حمایت از طریق بازارچه‌های موقت اعزام به نمایشگاه داخلی و خارجی از هنرمندان استان حمایت می‌شود.

ویسی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان کل اعتبار در مشاغل خانگی داشتیم که به ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و در راستای کمک به هنرمندان تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد تومان طرح به دبیرخانه و بانک عامل معرفی شده است.

وی اشاره‌ای هم به بحث بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان داشت و افزود: از سال گذشته با توجه به محدودیت منابع مالی دولت اعتبار خاصی به بیمه‌های تأمین اجتماعی تخصیص نیافت به طوری که سال گذشته تنها توانستیم در مجموع ۱۱۰ نفر را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دهیم، اما در حوزه بیمه تامین اجتماعی روستایی و عشایری آمادگی را داریم و در این راستا بیش از ۶۵۰ نفر را به وزارت خانه معرفی کرده‌ایم.

ویسی یادآور شد: برای بحث صادرات و تجارت به دنبال ایجاد بازارچه‌های دائمی هستیم تا هنرمندان با حضور در بازار مشکلات عرضه و فروش کمی داشته باشند.

این مسؤول در پایان، گفت: تلاش می‌کنیم امسال با نظارت دقیق‌تر برای شناسایی هنرمندان و حمایت بیشتر از آن‌ها برنامه‌ها را پیش ببریم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس صنایع دستی حمایت پالایش تسهیلات بیمه هنرمندان واقعی صنایع دستی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شعار مقام معظم رهبری موضوع صنایع‌دستی را بیش از همه دربردارد، گفت: صنایع‌دستی اقتصادی کاملا وابسته به مردم است و می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری را به طور خاص پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از این حوزه خصوصا در زمینه صادرات مهم است، گفت: اگر در مباحث متعدد از حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم حمایت دولت و سایر دستگاه‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم به تحقق شعار سال کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش جزو مباحث مهم است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش را حمایت کنید تا بتوانیم با ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس