Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:53:04 GMT

چالش بیماران سرطانی آمل با کمبود فضای درمانی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۱۹۹۲

چالش بیماران سرطانی آمل با کمبود فضای درمانی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مهدی غلامی: به کلینیک تخصصی آمل تنها مرکز حمایتی و خیریه‌ای برای درمان بیماران سرطانی شهرستان آمل قدم می‌گذارم. در سال ۱۳۹۲ بود که با غروب «آرین مسقطی» نوجوان آملی مبتلا به بیماری سرطانی، جرقه ایجاد مرکزی برای درمان بیماران سرطانی در یکی از ساختمان‌های کوچک و قدیمی مرکز جراحی‌های محدود شهرستان آمل به همت و مساعدت نیکوکاران شهر زده شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کلینیک مردمی در شهرستان آمل حالا تکیه گاه بیماران دیگر شهرهای مازندران هم شده و با وجود یک ساختمان قدیمی با فضایی کم به بیماران سایر شهرها خدمات رسانی می‌کند درحالی که از کمبود فضا برای ارائه خدمات مطلوب رنج می‌برد.

از کنار صندلی‌های راهرو کلینیک آرین آمل عبور می‌کنم و به اتاق‌های پزشک و بستری می‌روم، اینجا به عنوان آخرین نقطه امید بیماران سرطانی وضعیت نامطلوبی دارد. سرطان بیماری است که فقط سراغ بزرگ‌ترها نمی‌رود بلکه کودکان را هم درگیر می‌کند.

هرچند شیوع سرطان در افراد بالغ بسیار بیشتر از اطفال است اما متأسفانه سالانه کودکان زیادی درگیر سرطان می‌شوند. اهمیت شیوع سرطان در میان کودکان و تشخیص به‌موقع آن برای درمانِ بهتر، آن‌قدر زیاد است که ماه سپتامبر در تقویم جهانی به عنوان ماه اطلاع‌رسانی سرطان اطفال نامگذاری شده است.

شیوع سرطان در آمل نیز در سال‌های اخیر افزایش یافته است و به گفته برخی پزشکان متخصص کودکان و فوق‌تخصص خون و سرطان کودکان، تعداد کودکان مبتلا به سرطان در آمل تحت درمان کم نیستند و این علاوه بر بیمارانی است که به بیمارستان شهرها و استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند.

کمبود فضای درمانی بیماران سرطانی آمل

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین شهرستان آمل، از کمبود فضای درمانی برای تعداد بالای بیماران سرطانی ارجاعی از شهرهای مختلف مازندران به این مرکز درمانی ابراز ناراحتی کرد.

محسن آسوری به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر بیش از هزار و۸۳۷ بیمار سرطانی کم توان مالی زیرپوشش خدمات درمانی این انجمن بهره مند هستند.

وی افزود: حمایت از مددجویان و پوشش فاکتورهای دارو و درمان این بیماران ونیز توزیع ماهانه ۲۵۰ سبد معیشتی به ارزش هر بسته ۷۰۰ هزار تومان بخشی از حمایت‌های انجمن بیماران سرطانی آرین به مددجویان زیرپوشش است.

وی اضافه کرد: علاوه براین کمک‌ها، انجمن، تجهیزات پزشکی، تخت و تشک و دستگاه‌های اکسیژن ساز نیز در اختیار خانواده‌های زیرپوشش خود قرار می‌دهد.

کمبود فضای درمانی بزرگترین چالش بیماران سرطانی در آمل

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل، کمبود فضای درمانی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران سرطانی را یکی از چالش‌های جدی این انجمن بیان کرد وادامه داد: به طور میانگین اکنون ماهانه بیش از شش هزار بیمار سرطانی از مناطق مختلف مازندران و حتی گیلان به این مرکز مراجعه کننده داریم که متأسفانه با کمبود شدید جا و تخت برای پذیرش مواجه هستیم.

آسوری با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های میان مدت انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل ساخت فضای بزرگ‌تر و کلینیک ویژه بیماران خاص در قالب مرکز جامع تصویربرداری و غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماران سرطانی در آمل بوده است، گفت: ساخت این مرکز سال ۹۴ شروع و متأسفانه به دلایل آنچه که کمبود منابع مالی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام شده از سال ۱۳۹۷ تاکنون به طور کامل متوقف شده است.

وی افزود: این در حالی است که همزمان با ساخت کلینیک ویژه درمانی در آمل، در شهرهای قائمشهر و تنکابن نیز شروع شده بود که در تعجب کامل دو مرکز شهرهای قائمشهر و تنکابن تکمیل و بهره برداری شد، اما کلینیک ویژه بیماران خاص در آمل با حجم بالای مراجعه ماهانه نیمه کاره رها شده است.

انتظار از دانشگاه علوم پزشکی و استانداری مازندران برای اختصاص منابع مالی مالی

مدیرعامل انجمن حمایت ازبیماران سرطانی آرین آمل با بیان اینکه ساختمان این کلینیک جامع و تخصصی با ۳۷۰۰ مترمربع حدود ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی در سه سال گذشته به طور کامل متوقف ورها شده است، گفت: این مرکز که در کنار دست پایگاه مرکزی انتقال خون آمل واقع شده یکی از برنامه‌های میان مدت انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین برای جبران کمبود فضای فیزیکی و ارائه خدمات تکمیلی و همچنین تشخیص زودهنگام بیماران سرطانی درآمل بوده است.

آسوری درعین حال ابراز امیدواری کرد که دانشگاه علوم پزشکی مازندران ونیز استانداری مازندران در کنار مجموعه خیریه‌ای آرین که با حمایت و کمک‌های مردمی در حال ارائه خدمات خاص درمانی به بیماران سرطانی است، پای کار بیایند وخلای کمبودهای درمانی دولتی را پوشش دهند.

مرکز جامع تشخیصی سرطان آمل با گسترده خدمات کشوری مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل در بخش دیگری از این گفتگو، یکی از برنامه‌های بلند مدت این انجمن با همراهی خیران و همیاران انجمن آرین ساخت مرکز جامع تشخیصی، درمانی، پژوهشی، آزمایشگاهی و همچنین رفاهی برای بیماران سرطانی با گسترده خدمات به بیماران ارجاعی از استان‌های مختلف کشور بیان کرد.

آسوری با بیان اینکه زمین مورد نظر برای ساخت این مرکز جامع سرطانی در مسیر جاده اصلی و کیلومتر ۱۵ جاده هراز واقع شده و مکان بسیار مناسبی نیز است، گفت: از حدود یک سال و نیم گذشته تاکنون درگیر بروکراسی‌های اداری مربوط به واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی هستیم که امیدواریم شرایط واگذاری زمین برای ساخت این مرکز به انجمن آرین هرچه سریع‌تر انجمن شود.

وی یادآور شد: با توجه به حمایت خوب شهروندان آملی در طول سال هم از بیماران وهم از خانواده‌های آنها قطعاً در ساخت این مجموعه نیز یاری خواهند کرد و علاوه بر این، چند مجموعه درمانی خیریه نیز برای ساخت مرکز جامع تشخیصی، درمانی، پژوهشی، آزمایشگاهی و همچنین رفاهی بیماران سرطانی آمل اعلام آمادگی و همکاری کردند.

کد خبر 5463157

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماران سرطانی آمل علوم پزشکی مازندران ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی مشهد گرد و غبار ماه رمضان 1401 آمار کرونا آلودگی هوا ماه مبارك رمضان خطبه های نماز جمعه هفته هنر انقلاب اسلامی مدیرعامل انجمن حمایت بیماران سرطانی کمبود فضای درمانی ارائه خدمات شهرستان آمل مرکز جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم