Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:41:15 GMT

حضور بیش از 46 هزار گردشگر در سیاه‌چادرهای عشایری

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۲۰۶۱

حضور بیش از 46 هزار گردشگر در سیاه‌چادرهای عشایری

یحیی حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بر اساس برنامه‌های ستاد مرکزی خدمات سفرهای نوروزی کشور، راه‌اندازی مراکز اقامتگاهی عشایری در دستور کار قرار گرفته بود که بر همین اساس ۵ مرکز بوم‌گردی در ایام تعطیلات عید نوروز در شهرستان‌ شلمزار، شیخ علیخان و دشت زری، منطقه کارون و چمن گلی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: در ۳۰ کیلومتری همه شهرستان‌های هشت‌گانه عشایری به جز سامان و بن ۴ سیاه چادر و ۱۷ سیاه چادر نیز در سطح شهرها میزبان ۴۶ هزار و ۵۷۰ گردشگر بودند.

وی ادامه داد: در این ایام جامعه عشایری استان با برپایی سیاه چادرهای عشایری و همچنین پخت نان، آش و سایر محصولات از مسافران نوروزی پذیرایی کردند و حدود ۲ هزار و ۱۷۵ کیلوگرم محصولات دامی و ۱۰۵ میلیون تومان صنایع دستی به فروش رسید.

حسین‌پور با بیان اینکه ۱۲۵ هزار و ۴۷۰ گردشگر در مناطق سامانه‌های عرفی عشایر حاضر شدند، بیان داشت: سامانه عرفی عشایر به محدوده‌ای از اراضی مرتعی اطلاق می‌شود که از گذشته مورد بهره‌برداری تعداد مشخصی از خانوارهای عشایر قرار گرفته و عرفاً دارای حق بهره‌برداری از آن هستند.

وی در پایان با بیان اینکه استقبال مسافران نوروزی از حضور در سیاه چادرهای عشایر بسیار قابل توجه بود، گفت: بازدید مسافران نوروزی از کمپ‌های عشایری استان سبب آشنایی با نحوه زندگی این جامعه تولیدکننده، فرهنگ و آداب و رسوم عشایر شد.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیاه چادر عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد

حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او گفت: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

در این طرح مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان بیمه شده و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد