Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - تشکیل اداره کل راه آهن یکی از اساسی‌ترین مطالبات مهم در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که پیگیری آن از سوی متولیان امر تقریبا در حد چند مکاتبه بوده و انتظار می‌رود عزم جدی‌تری در راستای پیگیری‌ این امر وجود داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، براساس پیگیری‌های رسانه‌ای پس از حادثه ریزش ترانشه در مسیر راه آهن ارومیه، معلوم شد در آذربایجان‌غربی هیچ‌کس متولی پاسخگویی به نیازهای استانی در حوزه راه آهن نیست و با توجه به اینکه راه آهن آذربایجان‌غربی به صورت منطقه‌ای و زیرنظر اداره کل راه آهن آذربایجان شرقی است، نیازهای این استان رفع نمی‌شود و کم‌کاری‌ها سبب شده تا نواقص موجود همچنان با پاس‌کاری نهادهای متولی همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری‌های مکرر خبرنگار تسنیم، برای تشکیل راه‌ آهن چندی پیش با همراهی نمایندگان استان مواجه شد که در این زمینه جلال محمودزاده نماینده مهاباد طرح سوال از وزیر راه  و شهرسازی را عنوان کرد.

همچنین وحید جلال‌زاده و سید سلمان ذاکر  از نمایندگان ارومیه درخواست کتبی برای تشکیل اداره کل راه آهن در استان آذربایجان‌غربی را دادند و روح الله حضرتپور دیگر نماینده ارومیه هم با وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد و خواستار تسریع در تشکیل اداره کل راه آهن شد.

یاسر رهبردین سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز درباره پیگیری‌های تشکیل اداره کل راه آهن در استان اظهار داشت: تشکیل اداره کل راه‌آهن جزو اولویت‌های استان است که استاندار نیز تاکید ویژه‌ای بر این مساله دارد، مکاتبات لازم در این راستا انجام گرفته اما وارد فاز عملیاتی نشده‌ایم که نیازمند برگزاری جلسات و پیگیری های متعدد از متولیان امر در تهران است.

وی افزود: روند اداری زمان‌بر است و نباید انتظار داشت به این زودی قابل حل باشد و با توجه به اینکه اکنون در ماه مبارک رمضان قرار داریم، تشکیل و برگزاری جلسات پس از گذشت این ماه دور از انتظار نیست که در صورت پیگیری رسانه‌ای می‌کنیم.

در هیمن رابطه  مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، نسبت به آخرین وضعیت پیگیری تشکیل اداره کل راه آهن در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: مکاتبات لازم با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن کشور انجام گرفته و مقرر شده در نخستین جلسه کمیسیون عمران برخی موارد مدنظر برای تشکیل این اداره کل را طرح کنند.

سید محسن حمزه‌لو افزود: علاوه بر راه و شهرسازی، برای تشکیل اداره کل باید در سازمان امور اداری و استخدامی نیز چارت ایجاد شود که در صورت اعلام موافقت وزارت با همراهی نمایندگان پیش می‌بریم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در صورت پیگیری‌های موثر،  تا چهار ماه آینده این مساله قابل حل و برای استان بسیار خوب است.

گزارش| گسترده‌ترین راه‌آهن ایران هنوز "اداره کل" ندارد/ چرا اداره کل راه‌آهن در آذربایجان غربی مستقر نمی‌شود؟واکاوی علت خروج قطار ارومیه ـ تهران از ریل/ سهل‌انگاری پیمانکار یا بی‌توجهی راه‌آهن!مدیرعامل راه آهن در اراک: محدودیتی برای تولید واگن‌باری نداریم

وی گفت: تاکنون تمام نمایندگان عضو کمیسیون عمران در استان آذربایجان‌غربی، برای پیشبرد این موضوع همراه هستند و تلاش داریم  سایر نمایندگان را نیز همراه کنیم. تشکیل اداره کل راه آهن به اعتبارات چندانی نیاز ندارد و ساختمان آن نیز موجود بوده و برای بهره‌برداری این امر نیز در اختیار قرار می‌دهیم.

با توجه به شرایط و اوضاع موجود در زمینه پیگیری و به نتیجه رساندن تشکیل اداره کل راه آهن آذربایجان‌غربی، به نظر می‌رسد باید عزم جدی‌تری از سوی مقامات دولتی به ویژه استاندار و تیم ارشد مدیریت دولت در استان برای تشکیل این اداره کل شکل گیرد و اجازه از بین رفتن منافع استان آذربایجان‌غربی به نفع سایر استان‌ها داده نشود.

انتهای پیام/ن/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی تشکیل اداره کل راه آهن استان آذربایجان غربی اداره کل راه آهن راه آهن آذربایجان راه و شهرسازی برای تشکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این برنامه از دو بخش اصلی برگزاری کارگاه‌های ویژه با موضوع شعرخوانی، سرودخوانی در مرکز و همچنین اجرای برنامه در کنار سواحل خلیج گرگان و دریای خزر تشکیل شده بود.

فاطمه ریاحی، مربی مسوول مرکز در این برنامه خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر، از خلیج فارس به عنوان بخش جدایی ناپذیر هویت ملی ما ایرانیان عنوان کرد و گفت: ایجاد شادی، شور و نشاط دربین کودکان و نوجوانان، معرفی ظرفیت های محیط زیستی، پاسداشت زیبایی و ­پاکیزگی، حفظ و نگهداری و در نهایت معرفی این خلیج بزرگ به کودکان امروزی، از اهداف کانون در اجرای این برنامه بوده است.

در این روز سخنان و کارگاه‌هایی با هدف انتقال مفاهیم شناخت و موقعیت حساس جغرافیایی خلیج فارس به کودکان و نوجوانان صورت گرفت و یکی از کارشناسان اداره محیط زیست این شهرستان نیز به بیان مواردی در خصوص چگونگی حفظ و نگهداری از این نعمت خدادادی پرداخت.

در پایان والدین، کودکان و نوجوانان بندرگزی با تشکیل زنجیره انسانی شعار « از خزر تا خلیج فارس» را بر زبان آوردند.

دیگر خبرها

  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر