Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای فلاح مهرآبادی گفت: واکسن سرخک، سرخچه، اوریون و فلج اطفال به عنوان واکسن های ویروسی هستند که توسط این موسسه تولید می‌شوند.

او می گوید: واکسن های سرخک، سرخچه و اوریون به ۲ صورت واکسن سه گانه و واکسن ۲ گانه سرخک و سرخچه تولید می شوند که میزان نیاز کشور در طی سال های گذشته حدود پنج میلیون دز برآورد شده که وزارت بهداشت از طریق موسسه رازی و بخشی از آن را از طریق واردات تامین می کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح مهرآبادی گفت: یکی از دلایل شیوع ویروس سرخک کاهش مراجعه مردم به مراکز بهداشتی طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا بوده است.

او گفت: نکته بعدی دیگر مرزهای غربی و شرقی کشورمان است، از سمت شرق کشورهای افغانستان و پاکستان و از سمت غرب کشور عراق از نظر بهداشتی و پوشش واکسیناسیون وضعیت خیلی مناسبی ندارند و بیماری سرخک در این کشورها بومی شده است.

فلاح مهرآبادی می گوید: از سوی دیگر جنگ ها در این کشورها طی سال های اخیر سبب شده تا سیل مهاجرین به سمت کشور ما عازم شوند و چون واکسیناسیونی انجام ندادند ورود افرادی که به ظاهر ممکن است بیمار نباشند اما ویروس را با خودشان جابه جا و ناقل هستند سبب شده تا شاهد شیوع این بیماری در ایران  باشیم.

معاون تحقیق وتولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با توجه به کاهش موج کرونا در کشور امسال وزارت بهداشت پوشش واکسیناسیون را بالا برده این در حالی است که حدود ۵ میلیون دز نیاز به واکسن سرخک، سرخچه واوریون اعلام شده که از این تعداد ۵۰۰ هزار دز از طریق  واردات و مابقی را موسسه رازی تعهد داده که تولید کند.

دلیل واردات ۵۰۰ هزار دز به این موضوع بر می گردد که واکسن تولیدی کشورمان ۵  میلیون  دز است.

فلاح مهرآبادی گفت:  یک میلیون و نیم دز از واکسن سه گانه آماده  طی این هفته و هفته آینده در اختیار وزارت بهداشت قرار داده می شود، واکسن ۲ گانه سرخک و سرخچه نیز که نیاز به آن ۵۰۰ هزار دز در کل سال است که از این رقم  ۷۰ هزار دز از این واکسن آماده داریم و طی چند روز آینده در اختیار وزارت بهداشت  قرار می دهیم.

او می گوید: با برنامه ریزی صورت گرفته در بخش تولید امیدواریم که پیش از موعد واکسن های مد نظر در حوزه سرخک،سرخچه و اوریون را در اختیار وزارت بهداشت قرار بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرخک و سرخجه واکسن ایرانی فلاح مهرآبادی وزارت بهداشت هزار دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد