Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@03:00:21 GMT

مثله کردن فرزند به‌خاطر بازگذاشتن آب حمام

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۲۴۶۵

مثله کردن فرزند به‌خاطر بازگذاشتن آب حمام

مرد میانسال که پسر جوانش را به خاطر رفتارهای وسواس‌گونه به قتل رسانده بود، از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از ۲۲ مرداد سال ۹۹ با گزارش کشف قطعه‌ای از بدن یک مرد در سطل زباله یکی از خیابان‌های جنوبی پایتخت آغاز شد. پس از آن مأموران بلافاصله به محل اعزام شدند و تحقیقات را برای شناسایی هویت مقتول آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی بعد به مأموران خبر رسید که قطعه دیگری از جسد در سطل دیگری در یکی دیگر از مناطق تهران کشف شده است. این گزارش‌ها تا کشف همه اعضای بدن مقتول ادامه پیدا کرد.

پس از آن مأموران موفق شدند با استفاده از اثر انگشت مقتول هویت او را شناسایی کنند. در ادامه مشخص شد که او رضا ۲۴ ساله نام داشته و در یکی از محله‌های نازی‌آباد زندگی می‌کرده است.

مأموران بلافاصله به خانه مقتول رفتند. نخستین بررسی‌ها نشان داد که او چند سال پیش مادرش را از دست داده و با پدرش زندگی می‌کرده است. پیدا شدن قطره‌های خون در خانه موجب شد تا مأموران به پدر رضا مظنون شوند و به این ترتیب وی مورد بازجویی قرار گرفت. او که در ابتدا منکر هرگونه اطلاع از وضعیت پسرش بود، اما در ادامه با تناقض‌گویی سعی داشت مسیر تحقیقات را منحرف کند، که در نهایت وقتی در مقابل مستندات پلیسی قرار گرفت، لب به اعتراف گشود و به قتل و مثله کردن پسرش اعتراف کرد. پس از آن متهم برای معاینه‌های روانی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان این مرکز اعلام کردند که متهم در زمان ارتکاب جرم مسئول رفتارهای خودش بوده است. از طرفی ۲ خواهر و ۳ برادر مقتول هم با شکایت از پدرشان خواستار اشد مجازات شدند.

در ادامه و پس از بازسازی صحنه قتل و پایان تحقیقات، پرونده متهم با کیفرخواست قتل عمد و جنایت بر میت به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه دادگاه بعد از قرائت کیفرخواست، اعلام شد که یک خواهر و یک برادر مقتول از پدرشان اعلام گذشت کرده‌اند، اما ۳ فرزند دیگر متهم خواستار دریافت دیه از پدرشان هستند.

بعد از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: من هیچ گاه فکر نمی‌کردم که روزی به خاطر قتل پسرم محاکمه شوم. به واقع قصد نداشتم پسرم را بکشم. او بیکار و دائم در خانه بود و رفتارهای وسواسی داشت. ساعت‌ها در حمام می‌ماند و وقتی به او اعتراض می‌کردم با من دعوا می‌کرد. مدام ناخن‌هایش را می‌جوید و کارهایش آزارم می‌داد. گاهی ساعت‌ها دستمال را برمی‌داشت و روی میز می‌کشید و بارها سر رفتارهایش با هم دعوا می‌کردیم.

وی درباره روز جنایت هم گفت: آن روز ساعت ۱۱ از خواب بیدار شد و به حمام رفت ۳ ساعت در حمام بود. وقتی در حمام را باز کردم، دیدم کناری ایستاده و آب را بی‌استفاده بازگذاشته به این کارش اعتراض کردم که با بی‌توجهی در را بست. وقتی از حمام بیرون آمد نزدیک به نیم ساعت یک لیوان آب را زیر شیر ظرفشویی گرفت تا مثلاً آب زلال شود. هرچه اعتراض می‌کردم توجهی نمی‌کرد. تا اینکه روی مبل نشست و شروع به جویدن ناخن‌هایش کرد. آن‌ها را می‌کند و به زمین می‌انداخت. آنقدر عصبانی شدم که با دستم محکم روی دستش زدم و خواستم تا به رفتارش پایان دهد، اما شروع به فحاشی کرد، به یکباره آنقدر عصبانی شدم که وقتی به خودم آمدم دیدم او را کشته‌ام.

متهم افزود: پس از آن نمی‌دانستم باید چکار کنم، تصمیم گرفتم برای اینکه کسی به من شک نکند بدنش را مثله کنم و از خانه بیرون ببرم و در سطل بیندازم. به فرزندانم هم گفتم که رضا با دوستانش به مسافرت رفته است. الان من واقعاً پشیمانم و نمی‌دانم که چگونه در چشم ۵ فرزند دیگرم نگاه کنم.

بعد از متهم وکیل او به دفاع از موکلش پرداخت و خواستار تخفیف مجازات شد.

در پایان جلسه قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت قتل جسد قتل عمد فرزند قاتل حمام اخبار حوادث حوادث خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت پس از آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز آینده جامعه ما نسل جوان پرجسارت و متعهد است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیروس کهوری نژاد بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با ستاد جایزه جوانی جمعیت در صحبت هایی گفت: سرمایه های هر ملتی به جز خاک پهناور و منابعش که خوشبختانه ما از این جهت چیزی کم نداریم، نیروی انسانی آن است. این نیروی انسانی ایده پرداز، با غیرت، متعهد و مسئولیت پذیر باید نسبت به زندگی خود باشند. اگر بحث وطن و هویت ملی را هم کنار بگذاریم این فرد باید نسبت به آینده و حال خود متعهد باشد و قطعا چنین فردی نسبت به جامعه خود هم متعهد می شود.

وی با اشاره به اینکه خودش سه فرزند پسر دارد، گفت: ما جنوبی ها رسمی داریم که می گوییم کمتر از سه فرزند اصلا در شانمان نیست، الان هم می بینم که خوشبختانه سه پسر در خانواده، محله، اقوام و تا جامعه موثر و مایه سربلندی ما هستند، بهرحال همین ها وقتی پدر و مادر به سن پیری و کهنسالی برسند، دستگیرش می شوند.

کهوری نژاد اظهار داشت: جامعه وقتی که کهنسال باشد جسارتش را از دست می دهد و وقتی جسارت این فرد از دست برود، جسارت جامعه از دست می رود و کم کم دیگر پتانسیل اجتماعی پایین می آید و ای خطرناک است.

وی با اشاره به خطرات آمار کمتر مردان نسبت به زنان گفت: خوشبختانه جامعه زنان ما هم بسیار فعال و البته باهوش هم هستند و جامعه هم نباید بترسد که این افراد وارد اجتماع شده و کارکرد داشته باشند منتها باید اعتماد به نفس مردان هم نسبت به زنان بالا برود چرا که همین باعث آمادگی آنها به زندگی و به وجود آوردن نسل های بعدی و پرورششان می شود.

کهوری نژاد با تأکید براینکه نسل جوان باید زمانی فرزنددار شوند که حوصله پرورش کودکان را داشته باشند، گفت: سیاست های تشویقی دولت باید طوری باشد که زمینه اعتماد اجتماعی را نسبت به آینده ایجاد کند من حتی با همین شصت سال سنی هم که دارم باز هم تمایل دارم که یک فرزند بگیرم و بزرگ کنم.

وی در پایان اظهار داشت: ما نیاز به نسل جوان پرجسارت داریم، هنوز هم نسل ما پرجسارت هستند منتها برای نسل های آتی هم باید چنین جوانانی را پرورش بدهیم.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده،رسانه،سازمان های مردم نهاد ، دستگاهای اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی ،مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی | عامل قتل با وینچستر دستگیر شد
  • نیاز آینده جامعه ما نسل جوان پرجسارت و متعهد است
  • آهنگ روز معلم + دانلود سرود گروه نجم الثاقب و متن معلم خوب من
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • جنایت عشقی در خیابان جردن
  • کشف ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد