Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌اللّه سید محمدباقر در توییتی نوشت: در سالگرد شهادت امام صدر با افتخار از مواضع شریف ایشان که در راه آن به شهادت رسید، یاد می کنیم.

برهم صالح افزود: آخرین سخنان شیوای ایشان را یادآور می شویم که امروز به شدت به آن نیاز داریم؛ "به خاطر عراقِ آزاد و بزرگوار، وحدت کلمه داشته باشید؛ عراقی که در آن همه شهروندان از قومیت و مذاهب مختلف احساس کنند که برادر یکدیگرند و همه در رهبری کشور و ساختن میهن خود سهیم هستند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید سید محمدباقر صدر (زاده ۱۳۵۳ق/۱۳۱۳ش و درگذشته ۱۴۰۰ق/۱۳۵۹ش) فقیه و متفکر شیعه ساکن عراق بود که علوم دینی را نزد آیت الله خویی و برخی از علمای نجف اشرف آموخت.

وی تحصیلاتش را پیش از ۲۰ سالگی به اتمام رساند و در حوزه علمیه نجف اشرف به تدریس علوم دینی پرداخت. شهید سید محمدباقر صدر در دانش‌هایی چون اصول، فقه، فلسفه سیاست و معرفت‌شناسی نظریه‌های جدیدی ارائه داده است. برخی از نظریه‌های مشهور وی "نظریه حق الطاعه، توالد ذاتی معرفت و منطقة الفراغ" است.

وی کتاب‌های فراوانی نیز نوشته است که "فلسفتنا، اقتصادنا، دروسٌ فی علم الاصول(مشهور به حلقات) و الاسس المنطقیه للاستقراء" از مهم‌ترین آنها است.

مشارکت در تشکیل حزب الدعوة الاسلامیة، صدور فتوای حرمت عضویت مسلمانان در حزب بعث عراق و برپایی راهپیمایی و تظاهرات در شهرهای شیعه‌نشین جنوب عراق و بغداد بخشی از فعالیت‌های سیاسی شهید محمد باقر صدر در دوران رژیم بعث صدام بود. این اقدامات سبب شد که دولت وقت عراق وی و خواهرش آمنه صدر را دستگیر و به شهادت برساند.

برچسب‌ها وحدت ملی برهم صالح نجف اشرف صدام عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت ملی برهم صالح نجف اشرف وحدت ملی برهم صالح نجف اشرف صدام عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد

مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.   به گزارش بی بی سی، او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.   وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.   در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.   این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.   عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • شهید مطهری به واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد