Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:08:26 GMT

جهاد کشاورزی نمین نهال‌های استاندارد توزیع می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۲۵۷۳

جهاد کشاورزی نمین نهال‌های استاندارد توزیع می‌کند

شهرام محسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهال‌ها شامل سیب ، گلابی ، به ، گیلاس ، آلبالو ، زردآلو ، بادام ، هلو ، شلیل ، توت ، ازگیل ، خرمالو ، سنجد ، گل محمدی ، زرشک ، انار و از درختان غیرمثمر نهال صنوبر کبوده و صنوبر سفید است که از نهالستان‌های مجاز کشور توسط شرکت‌های توزیع کننده منطقه تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به متقاضیان توصیه کرد نهال برای تهیه نهال‌های مطمئن و دارای گواهی سلامت به مراکز مجاز توزیع نهال مراجعه و برای احداث باغ و کاشت نهال از کارشناسان باغبانی مراکز جهاد کشاورزی مشاوره و راهنمایی لازم را اخذ کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نمین بیان کرد: باغداران در کاشت نهال برای احداث باغ هماهنگی اولیه با نهالستان و بررسی رقم‌های انتخابی با توجه به شرایط فیزیکی و شیمیایی خاک و شرایط اقلیمی و رعایت فاصله کاشت درختان و استفاده از کود و مواد مغذی ، آبیاری منظم اولیه نهال و سربرداری نهال تا فاصله ۸۰ سانتی را رعایت کنند.

محسنی افزود: شهرستان نمین ۷۰۰ هکتار انواع باغات میوه دارد که بیشتر آنها باغات میوه سنتی و دارای درختان فرسوده هستند که نیاز به جایگزینی و اصلاح باغات میوه بر اساس ارقام سازگار با منطقه و رهایی از خسارت‌های سرمازدگی دارند.

وی گفت: سالانه حدود ۱۰ هزار نهال متفاوت از نوع مثمر و غیرمثمر در این شهرستان توزیع می‌شود که می‌تواند در افزایش سطح باغات جدید و اصلاح شده موثر باشد.

شهرستان نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردییل قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کاشت نهال نمین باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کاشت نهال نمین وزارت جهاد کشاورزی کاشت نهال نمین باغستان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید زمانی اظهار کرد: ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری برای مدیریت عرضه و تقاضا در بازار قزوین توزیع شد.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم را ن ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت افزود: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 6090305

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان