Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخترح دستگاه تنطیم امواج مغزی با بیان اینکه این دستگاه در راستای رفع اضطراب و استرس و افزايش تمركز هنگام مطالعه و كاهش تصادفات ناشي از خواب آلودگي رانندگان، براي نخستين بار در دنیا طراحی و ساخته شده است، گفت: برای این دستگاه حدود 10میلیارد و 800 میلیون تومان طی 6 سال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار « تابناک » انتقال پیام‌های عصبی در مغز و تخلیه بارالکتریکی درون سلول های عصبی زمینه ساز دریافت (تحریک های عصبی) و تحلیل (ارایه پاسخ های رفتاری و احساسی ) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام این فعل و انفعالات در هربخش از سلول های مغزی، طول موج های مغناطیسی خاصی را ساطع می‌کند.

امروزه با شناسایی و مطالعه دقیق این طول موج ها و سلول های ساطع کننده، این ظرفیت بوجود آمده تا با انجام مداخلاتی، سطحی از تاثیر گذاری در عملکرد سلول­ ها را شاهد باشیم.

شرکت پارسه صنعت اندیشه اهورایی با اتکا به دانش، تخصص و تجارب خود و همکاران ارزنده در حوزه های روانشناسی، روانپزشکی، الکترونیک، علوم تربیتی، مهندسی پزشکی و نورولوژی اقدام به طراحی و تولید دستگاه بتا وان کرده است.

عملکرد و روش دستگاه بتاوان بر تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای مغز استوار است. تکنولوژی استفاده شده در تولید این دستگاه به نحوی عمل می کند تا ابتدا امواج خود را با هارمونی فرکانس های تولید شده در مغز هماهنگ کند سپس فرکانس امواج مغزی را به نحوی تقویت و ارتقاء دهد تا فرد در دسترسی به کارکردهای مورد انتظار در فعالیت های مورد دلخواه ، عملکرد بهتری داشته باشد.

دستگاه بتا وان قادر است الگوی مناسب کارکردهای مورد انتظار را باحالتی نرم وتاثیر گذار به مغز القاء کند تا به روشی سالم و کار آمد (دقیقا منطبق با امواج تولیدی مغز )، روند فعالیت های مغز در بهترین حالت برای انجام تمرکز، رفع حواس پرتی، بهبود اختلال خواب ، بهبود اضطراب ، افسردگی و بیش فعالی و اختلالات خلقی تاثیر مثبتی داشته باشد.

امواج مغزی، الگوهای موج الکتریکی هستند که در مغز انسان تولید می شوند. شناخت این امواج و فعال سازی آنها متناسب با هارمونی امواج تولید شده در مغز می تواند عملکرد بسیار مثبتی بر عملکرد انسان داشته باشد.

در اینجا و بصورت خلاصه عملکرد امواج تتا – آلفا و بتا که مورد نیاز دانش آموزان است تشریح می‌شود.

امواج تتا : با فرکانس 3.7 تا 7.8 بار در ثانیه ؛ امواج تتا با حالت آرامش عمیق و تمرکز درونی توصیف می شوند. امواج تتا همچنین با یادگیری سریع و جذب اطلاعات جدید با قدرت نگاهداری بالا، انگیزه قوی برای فعال کردن اهداف، فوران خلاقیت و الگوهای رفتاری جدید در ارتباط هستند. تتا دروازه ما برای یادگیری، حافظه و شهود است. همچنین با استفاده از این امواج میتوان مغز را در حالتی قرارداد که برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه مجددا و بصورت دلخواه انجام گیرد (NLP)

(  Neuro -linguistic programming  )

امواج آلفا: با فرکانس 7.8 تا 12.7 بار در ثانیه ؛ ریلکس، آرام، لذت بخش ترین حالت ذهنی و بدنی، کاهش استرس: استفاده از این امواج موجب همسو شدن میلیاردها نورون در ناحیه پشت سر می شود که منجر به آرامش و راحتی واقعی است. امواج آلفا به هماهنگی کلی ذهن، آرامش، هشیاری، ادغام ذهن / بدن و یادگیری کمک می کند.

در زمان اضطراب و استرس، خون از تمام بدن به سمت پاها و دستها حرکت می کند( برای فرار یا جنگ)

دانش آموزی که ترس از امتحان دارد نه تنها در یادگیری ضعیف تر عمل می‌کند بلکه از نظر ایمنی هم مستعد جذب انواع بیماری خواهد بود.

تداوم اضطراب و استرس در بلند مدت علاوه بر ایجاد مشکلات عدیده جسمی ، از نظر روحی نیز آسیب جبران ناپذیری بر دانش آموز وارد می کند. تکنولوژی نوین(بتاوان) به راحتی و بدون عوارض ( طبق مستندات علمی ) قادر است ضمن جبران این نقیصه ، مغز را نیز توانمند کند.

حل مسائل در امـواج بتا : با فرکانس 13 تا 26 در ثانیه همراه است. هنگام مطالعه لازم است که فرکانس های مغز در حالت بتا باشند . در غیر این صورت تمرکز لازم برای مطالعه ایجاد نخواهد شد. دانش آموزانی که ازابزارهای تکنولوژیکی نوین برای توانمند سازی مغز استفاده میکنند همیشه یک قدم جلوتر از سایر دانش اموزان هستند و با ضریب بسیار بالا شانس بیشتری نسبت به رقیبان دارند .

تکنولوژی بتاوان قادر است در لحظه رفتار میلیارد ها نورون را تغییر دهد و درصورتی که نورونهایی عملکرد نرمال ندارند مانند حالت اضطرابی – افسردگی و ... را به صورتی نرم و هماهنگ با هارمونی مغز به سمت نرمال سوق دهد. 

بعبارت دیگر زمانی که بخاطر شرایط محیطی و رفتاری ، مغز از حالت نرمال خارج می شود رفتار نورون ها در مغز نیز تغییر می کند. برای مثال امواج مغزی یک دانش آموز بیش فعال به شکلی است که تتا غالب است و بتا کم کار. یعنی موج تتا که فرکانس مخصوص خواب است در زمان بیداری به سمت غالب شدن پیش می رود و با توجه به عملکرد پایین بتا ، رفتاری که از فرد سر میزند رفتار یک فرد کم توجه و حواس پرت است. همچنین در این حالت خشم فرد نیز بالا می رود. چون فرکانسی غالب می شود که در زمان غیر از زمان خودش می خواهد خودش را نشان دهد.

تکنولوژی بتاوان قادر است ابتدا رفتار نورون ها را به حالت طبیعی برگرداند و در مرحله دوم پس از نرمال کردن توانمند کند.

یا در مقوله اضطراب قادر است آلفا پس سر را غالب نماید که در این حالت فرد به آرامش واقعی می رسد. حال برای ماندگار کردن این حالت های نرمال در مغز می بایست 30 جلسه فرد از این تکنولوژِی استفاده نماید تا حالت ماندگاری ایجاد شود.

در همین راستا گفتگویی را با آقای جلیل قلی زاده سلطانی مخترع کرجی ترتیب دادیم که در ادامه میآید.

وی معتقد است دستگاه تنظیم تحریک و امواج مغزی با دانش بومی برای اولین بار در دنیا طراحی و ساخته شده است. برای این دستگاه حدود 10میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.

قلی زاده سلطانی با انتقاد از مسئولان در کشور اظهار کرد: متاسفانه حمایت های چندانی از سوی آن‌ها نبوده، تنها از طریق رسانه‌های صوتی و تصویری و خبرگزاری‌ها حمایت‌هایی صورت گرفته است.

دستگاه تحریک امواج مغزی تمام تاییدیه‌های لازم را از وزارت بهداشت، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده است.

دستگاه (بتا وان ) 'BWR' دستگاهی برای تنظیم امواج مغزی است كه ازسوی زوج مخترع كرجی به عنوان اختراع به ثبت جهانی رسیده است. بالا بردن دقت، توجه و تمركز فكر، تنظیم روند طبیعی خواب، مراقبت از امواج زیان آور و ایجاد آرامش تنها بخشی از مزیت ها و كاربردهای دستگاه تنظیم دقیق امواج ارتعاشی مغز به شمارمی رود.

دستگاه تحریك مغناطیسی مغز ( LI TMS) بر روی فركانس های خاصی كار می كند و ولتاژ فركانس آن پایین است، عدم عملكرد كانونی ، كم و زیاد كردن دامنه موجی خاص، روی موج خاص كار كردن، قرار گرفتن كویل ها در فاصله دور از سر ( تا یک متر در رست وال ) ، دارای شدت میدان فوق العاده كم ( حداكثر 149.6 میكروتسلا ) از دیگر وجوه تمایز دستگاه (Li TMS) با دستگاه (rTMS) است.

وی تصریح کرد: پنج موج اصلی دلتا، تتا، آلفا، بتا و گاما است كه از مغز ساطع می شود، هر بار یكی از این امواج كار خود را به درستی انجام ندهد این دستگاه این امواج را به روال عادی و طبیعی خودشان برمی‌گردانند.

ایجاد تمركز و دقت در دانش آموزان و دانشجویان، جلوگیری از خواب آلودگی در رانندگان و كاهش استرس و افزایش تمركز از كابری هایی بود كه این مخترع در خصوص این دستگاه به آنها اشاره كرد.

وی ادامه داد: اكنون اختلالات عصبی نیاز به داروهایی دارد كه از كشورهای اروپایی و آمریكایی وارد می شود و تولید انبوه این دستگاه باعث جلوگیری از خروج مقادیر زیادی ارز از كشور خواهد شد.

قلی زاده سلطانی تاكید كرد: استفاده از این دستگاه پیچیده نیست، اگر شخص کویل مربوطه را به نقطه خاصی از سر  LDLPFC یا o1 یا o2یا FP1 ویا هر نقطه دیگر متناسب با نوع مشکل ببندد و در شعاع یك متری این دستگاه قرار داشته باشد، دستگاه امواج مغزی او را متناسب می كند.

وی ادامه داد: این دستگاه در حال حاضر صنعتی شده است در 12 بهمن ماه سال 1400 توانستیم مجوز وزارت بهداشت را برای تولید و فروش این محصول دریافت کنیم. این دستگاه در سه مدل خانگی برای دانش آموزان و خانم های خانه دار،مدل دوم برای مراکز رفاهی، هتل ها و رستوران‌ها و مدل سوم برای کلنیکی و باشگاه های ورزشی طراحی شده است.

کاربردها و موارد استفاده خانواده بتاوان با برند TAM

1) رست وال  RESTWALL  (تمام اتوماتیک)

با دو طرح : مدل طرح سنگ و مدل ساده

قابل استفاده در : هتل های 5 ستاره به بالا – وزارت خانه ها- اتاق مدیران ارشد – سالن های ماساژ و زیبایی VIP - فرودگاه ها کارخانجات و شرکت ها

عملکرد :

کاهش استرس و اضطراب افزایش تمرکز ایجاد ریلکسیشن ( آرامش نورونی) بالا بردن خلاقیت تنظیم سیستم بدن ( تحریک عصب واگ ) پیشگیری از آلزایمر NLP برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه کند کردن روند ایجاد چین وچروک صورت

توجه : (قابلیت عملکردی هر دستگاه فقط برای 4 حالت از موارد فوق به انتخاب مشتری است )

2) بتاوان کلینیکی و ورزشی :

دارای پنج مدل است : مدل C3 /  C2 / C1/ C5 / C4

قابل استفاده در : کلینیک های تخصصی و مطب های روان شناسان و روان پزشکان- مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی – بیمارستان‌ها و باشگاه‌های ورزشی حرفه ای

عملکرد : درمان اضطراب / کمک به درمان افسردگی / افزایش مهارت یادگیری / کمک به رفع سردرد و میگرن / کمک به بهبود بیش فعالی / افزایش توجه - دقت و تمرکز / ایجاد آرامش واقعی / رفع اختلال خواب

3) بتاوان خانگی - آموزشی  ( مدل سفینه ای )

قابل استفاده در : منازل – مدارس – آموزشگاه های کنکور و زبان 

عملکرد: افزایش دقت و توجه / افزایش تمرکز / کمک به یادگیری زبان دوم - کمک به بهبود بیش فعالی / بالا بردن آرامش تا مرحله عمیق مدیتیشن – هم ارتعاشی تا سطح تتا و دلتا (برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه) – ایجاد زمینه برای افزایش خلاقیت در کودکان

قلی زاده سلطانی میزان تولید این دستگاه‌ها را در بخش خانگی 103 مورد و کلینکی را 7 مورد تولید کردیم و براساس نیاز مشتری توانایی تولید این دستگاه‌ها را داریم. حدود 30 نفر در بخش نورولوژی، روانشناسی، مهندسی الکترونیک و طیف‌های مختلف در ساخت این دستگاه همکاری کردند.

لازم به ذکر است که دستگاه تنطیم امواج مغزی توسط جليل قلي زاده سلطاني و همسرش حميده خليل پور، برای نخستین بار در دنیا طراحی  و ساخته شد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 آلودگی هوا دعای روز هشتم رمضان ماه رمضان طرح ترافیک 1401 آلودگی هوا دعای روز هشتم رمضان قیمت گوشی امواج مغزی امواج مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب

فیلتر ممبران که با نام فیلتر اسمز معکوس RO نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه تصفیه آب محسوب می‌شود که وظیفه‌ اصلی آن، حذف آلاینده‌ها و ناخالصی‌های موجود در آب با دقت بسیار بالا است. این فیلتر از یک غشای نیمه تراوا تشکیل شده است که با ایجاد سد مکانیکی، اجازه عبور مولکول‌های آب و ذرات بسیار ریز را می‌دهد، اما مانع عبور آلاینده‌هایی مانند نمک‌ها، فلزات سنگین، مواد شیمیایی، ذرات معلق، میکروارگانیسم‌ها و سایر آلاینده‌های موجود در آب خوراک دستگاه تصفیه آب می‌شود.

در ادامه به بررسی کاربرد و اجزای به کار رفته در فیلتر ممبران می‌پردازیم.

کاربرد های فیلتر ممبران در تصفیه آب

استفاده از فناوری فیلتراسیون غشایی در تصفیه آب، باعث بهبود استانداردهای کیفیت آب شرب و کاهش استانداردهای تخلیه فاضلاب صنایع می‌شود. به طور کلی، کاربردهای این فناوری در زمینه‌های تصفیه آب آشامیدنی، تصفیه فاضلاب صنعتی و نمک‌زدایی برجسته است.

1- تصفیه آب آشامیدنی

استفاده از فیلتر ممبران در تصفیه آب آشامیدنی به عنوان یک روش پیشرفته و موثر شناخته می‌شود. این فناوری، با استفاده از غشای نیمه تراوا، ذرات و آلاینده‌های مختلف را از آب حذف کرده و آن را به شیوه‌ای موثر تصفیه می‌کند. غشای نیمه تراوا، با منافذ بسیار ریز به ذرات بزرگتر از اندازه منافذ اجازه عبور نمی‌دهد. بنابراین آلاینده‌ها و باکتری‌های مضر از آب جدا می‌شوند.

این فیلترها همچنین به عنوان مانعی در برابر ورود ترکیبات شیمیایی مضر به آب تصفیه شده یا پرمیت عمل می‌کنند. با توجه به مکانیزم فیزیکی تصفیه غشایی، آب تصفیه شده به این روش برای مصارف آشامیدنی قابل استفاده است. به این ترتیب، استفاده از فیلترهای ممبران در تصفیه آب آشامیدنی بهبود چشمگیری در کیفیت آب ایجاد می‌کند.

2- تصفیه فاضلاب صنعتی

فیلتر ممبران به دلیل توانایی فوق‌العاده در حذف آلاینده‌ها، کاربرد گسترده‌ای در تصفیه پساب صنعتی دارد. این فیلتر با استفاده از غشای نیمه تراوا، طیف وسیعی از آلاینده‌ها را از فاضلاب صنعتی حذف می‌کند. استفاده از فیلتر ممبران در تصفیه فاضلاب صنعتی می‌تواند حجم پساب را تا 90 درصد کاهش داده و از ورود آلاینده‌ها به محیط زیست و منابع آبی جلوگیری کند.

3- نمک‌زدایی

شیرین سازی آب دریا یکی از ابزارهای مهم برای رفع کمبود منابع آب است. روش‌های نمک زدایی آب دریا شامل اسمز معکوس (RO)، تبخیر فلاش چند مرحله ای (MED) و تقطیر با هوای فشرده (VC) می‌شود. در میان این روش‌ها، فناوری فیلتر ممبران اسمز معکوس به مقرون به صرفه ترین ابزار نمک زدایی تبدیل شده است.

معرفی قطعات فیلتر ممبران

در ساختار کلی فیلتر ممبران، چندین اجزای مختلف وجود دارد که عملکرد ممبران در تصفیه آب را بهبود می‌بخشند. از جمله قطعات فیلتر ممبران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

غشای نیمه تراوا: این غشا دارای صفحاتی با منافذ بسیار ریز است که اجازه عبور ذرات بزرگتر از این منافذ را نمی‌دهند. غشای نیمه تراوا به صورت مارپیچی دور میله‌‌ای پلاستیکی پیچیده شده و داخل محفظه‌ای به نام پرشروسل قرار می‌گیرد. مجرای فاضلاب: پس از ورود آب ناخالص با آلاینده‌های مختلف به دستگاه تصفیه آب، ذرات با اندازه بزرگتر از 0001 میکرون امکان عبور از منافذ غشای نیمه تراوا را ندارند و وارد مجرای پساب می‌شوند تا از دستگاه خارج شوند. مجرای آب تصفیه شده یا لوله پرمیت: ساختار فیلتر ممبران به گونه‌ای طراحی شده است که فقط آب خالص می‌تواند از منافذ آن عبور کند. آب پس از عبور از غشا، بدون آلودگی وارد مجرای آب می‌شود و از دستگاه خارج می‌شود. واشر یا اورینگ: واشرها در دو طرف غشا قرار می‌گیرند و وظیفه‌ آنها، ایجاد آب‌بندی کامل است تا از نشت آب جلوگیری شود. خرید فیلتر ممبران تصفیه آب

برای خرید فیلتر ممبران تصفیه آب باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. اولین مورد، نوع و کیفیت آن است. باید از فیلترهای ممبران با کیفیت و مطابق با کاربرد مورد نظرتان استفاده کنید. برای تصفیه آب دریا و آب لب شور ممبران‌های به‌خصوصی مثل ممبران 8 اینچ فیلمتک BW30-400 وجود دارد. همچنین، مهم است که به فروشندگان معتبر و با تجربه در این حوزه مراجعه کنید. وب سایت آبین با سال‌ها تجربه در زمینه عرضه تجهیزات تصفیه آب، به عنوان برترین مرجع برای خرید فیلتر ممبران محسوب می‌شود. علاوه بر این، کارشناسان آبین آماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه انتخاب فیلتر ممبران مناسب، بسته به نیازهای عملیاتی کاربران هستند.

 

دیگر خبرها

  • این کولر را می‌توانید بپوشید!
  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب