Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- به مناسبت ماه رمضان برنامه جزءخوانی قرآن کریم با تلاوت قاریان برجسته استان و کشور در برخی مساجد کرمانشاه از جمله در حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان بر اساس روال هر ساله برنامه جزءخوانی قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان کرمانشاه به صورت روزانه برگزار می‌شود که در این محفل قاریان برجسته استانی و کشوری از ساعت 17 تا 18 یک جز از قرآن کریم را قرائت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع) برنامه افطاری ساده نیز در روزهای مبارک ماه رمضان ترتیب داده شده که بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا برگزار می‌شود که طرح ضیافت الهی و محفل قرائت قرآن از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان و مرکز افق آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) تدارک دیده شده است.

برپایی نماز جماعت، برگزاری مراسم دعا و مناجات در سطح مساجد و بقاع متبرکه و برگزاری 40 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان است.

همچنین مراسم جزءخوانی قرآن کریم همراه با اقامه نماز ظهر و عصر هر 30 روز ماه مبارک رمضان در مسجد حاج شهبازخان با سخنرانی آیت‌الله مصطفی علما و مراسم مناجات خوانی شب‌های جمعه ماه مبارک رمضان  با مداحی محمدمهدی آخوند و مهدی محمدی از ساعت 23 تا یک بامداد در مسجد حاج شهبازخان برگزار می‌شود. 

در 30 شب ماه مبارک در هیئت الرضا کرمانشاه ساعت 20:02 اقامه نماز مغرب و عشا ساعت 20:15 سفره افطار، ساعت 20:40 قرائت قرآن کریم، ساعت 20:45 قرائت زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها، ساعت 21 سخنرانی، ساعت 21:30 مناجات و روضه و ساعت 22:15 سفره شام برپا است.

جلسه تفسیر و قرائت قرآن کریم با حضور سهیل یاری از یکشنبه 14 فروردین‌ماه تا شنبه 10 اردیبهشت‌ماه  ویژه  برادران از سوی هیئت مسلم‌ابن‌عقیل در خیابان ناصری، مسجد ناصری برقرار است.

مراسم مناجات‌خوانی و ذکر توسل در ماه مبارک رمضان همراه با اقامه نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین سراییان و مداحی میثم مقدسی در مسجد حاج قنبر واقع در خیابان شریعتی برگزار می‌شود. 

 مراسم جزءخوانی قرآن کریم همچنین هر روز عصر ساعت 18:30 و اقامه نماز جماعت صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشا و مراسم پرفیض دعای کمیل ساعت 22 در شبهای جمعه در مسجد چهارمین شهید محراب شهرک الهیه برگزار می‌شود.

محفل انس با قرآن، مناجات خوانی و ختم قرآن کریم  همه زوزه ساعت 21:30 حسینیه مسجد ولی‌عصر(عج) شهرک کیهانشهر سلام از سوی هیئت حضرت زهرا سلام الله علیها ویژه  بانوان برپا است.

برگزاری طرح ضیافت الهی در 25 بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در 25 بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف انس با معارف قرآن کریم و ارتقا فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات با حضور مبلغین اعزامی و روحانیون استان کرمانشاه در بقاع متبرکه برگزار می‌شود. 

حجت‌الاسلام محمد صالحی با اشاره برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم ،برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای مراسم جزخوانی افزود: اجرای برنامه‌های ویژه بانوان ،جوانان و نوجوانان شامل بیان احکام تخصصی، کلاس‌های قرائت و روخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی است.

استقبال ویژه از جزء‌خوانی قرآن در گذر فرهنگی چهارباغ اصفهانمراقبات ماه مهمانی خدا| تأثیر دید و بازدید در ماه رمضانراهکارهای جلوگیری از مشکلات تغذیه‌ای در ماه رمضان چیست؟
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت شامل پاسخگویی به مسائل شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی ،تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان، مشاوره‌ با حضور روحانی متخصص  تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کریم، برگزاری مسابقه فرهنگی متناسب با این ماه و ارائه محصولات فرهنگی است.

صالحی با اشاره به اینکه ویژه برنامه خدیجه مادر امت، جشن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)  و کاروان شادی نسیم کرامت ویژه ولات امام حسن مجتبی(ع) و برپایی سفره‌های کریمانه افطار از دیگر برنامه‌ها است عنوان کرد: در لیالی قدر نیز برنامه‌های مختلفی  از جمله دعوت از قاریان ،سخنرانان و مداحان برجسته کشوری، برگزاری مراسم احیا شبهای قدر و پذیرایی و توزیع سحری در بقاع متبرکه داریم.

انتهای پیام/833/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان اوقاف و امور خیریه استان جزءخوانی قرآن کریم امامزاده ابراهیم خوانی قرآن کریم ماه مبارک رمضان استان کرمانشاه طرح ضیافت الهی برگزار می شود قرآن کریم بقاع متبرکه اقامه نماز ماه رمضان ساعت 20

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به‌مناسبت روز معلم ویژه‌برنامه استاد فلسفه و غرب‌شناس برجسته، دکتر کریم مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود.

در این مراسم از کتابخانه تخصصی فلسفه و غرب‌شناسی به همراه ۲۰ جلد از آثار انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی رونمایی به‌عمل می‌آید.

همچنین طبق برنامه در این مراسم محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

این همایش دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۲ در تالار تمدن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6089680 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود