Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود در سی‌و‌هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حادثه خون‌بار حرم مطهر رضوی را محکوم کرد و شهادت دو طلبه جهادی را تسلیت گفت.

وی با گرامیداشت واقعه تاریخی پنجم رمضان اصفهان، افزود: مردم انقلابی اصفهان با تبعیت از فرامین رهبر کبیر انقلاب و روحانیت شهر مبارزات انقلابی خود را در ابتدای ماه رمضان شدت بخشیدند و امام خمینی(ره) در پیام خود به این حرکت مردم پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورصالحی در ادامه به لزوم حفظ وحدت و تقویت روحیه امید بین آحاد ملت که در سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب به آن تأکید شده بود، اشاره و بیان کرد: نباید فضایی ایجاد شود که با کوبیدن بر طبل مشکلات کشور سلامت و امنیت روانی جامعه به مخاطره بیفتد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان امیدآفرینی را یکی از زمینه‌های اصلی پیشرفت دانست و تأکید کرد: یکی از حربه‌های دشمن ایجاد ناامیدی به ویژه بین نسل جوان و پویا است؛ روحیه امید برآمده از اعتقاد به مهدویت است و حماسه تاریخی ۵ رمضان یکی از ثمره‌های شیرین آن است.

وی تصریح کرد: همه گروه‌های جامعه و مسؤولان باید در فضایی همدلانه رویکرد خود را بر تحقق این مهم قرار دهند و از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای امیدآفرینی به خصوص در بین جوانان غافل نشوند.

نیروی انسانی مزیت مغفول اصفهان

نورصالحی خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای اصلی در تحقق شعار سال تحقق امید و انگیزه است، عدم تعهد مدیران و مسؤولان به وعده‌هایی که به مردم می‌دهند یکی از علل کاهش انگیزه مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با اقدامات شورای شهر برای تحقق شعار سال مطرح کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در نخستین جلسه هم‌اندیشی به منظور بررسی ارائه راهکارهای تحقق شعار سال با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و حوزه دانش‌بنیان، به بررسی ظرفیت بهره‌برداری بهینه از زیرساخت‌های علم و فناوری پرداخت.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین بر این نکته تأکید شد که نیروی انسانی اصفهان به عنوان نقطه مزیت این استان بوده که توجه چندانی به آن نشده است، ظرفیت‌های مدیریت شهری برای استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل اصفهان به قطب علم و فناوری کشور نیز نکته دیگری بود که مطرح شد.

اصفهان ظرفیت تبدیل شدن به قطب صنایع و تولیدات دانش‌بنیان را دارد

نورصالحی با بیان اینکه در این جلسه همچنین بر ظرفیت اصفهان برای تبدیل شدن به قطب صنایع و تولیدات دانش‌بنیان تأکید شد، گفت: در این جلسه بر حل مسائل و رفع چالش‌های موجود شهر اعم از کم‌آبی، آلودگی زیست محیطی، فرونشست و انواع مشکلاتی که مبتلابه آن هستیم و قطعاً راه حل آن در توجه به فناوری های جدید با محدود کردن صنایع آلاینده است، تأکید شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بافت تاریخی برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان از دیگر پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد و در حاشیه این جلسه تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای برای همکاری در این زمینه‌ها بین مدیریت شهری و شهرک علمی و تحقیقاتی امضا شد.

زاینده‌رود مطالبه اصلی شهروندان و مسؤولان اصفهانی

وی با اشاره به جاری شدن جریان آب در زاینده‌رود به عنوان یکی از دغدغه‌ها و مطالبات اصلی شهروندان و مسؤولان اصفهانی در پنجم فروردین ماه و انعکاس رسانه‌ای آن، عنوان کرد: بعد از گذشت ۱۰ روز جریان آب قطع شده است که لازم است همانند جاری شدن آب در رسانه‌ها منعکس شود.

نورصالحی به تأکید بر آنچه که مورد درخواست شهر اصفهان و حقابه‌داران زاینده‌رود است اشاره کرد و گفت: امید داریم در سال جاری با تلاش‌های استانی و ملی، نیازهای شهر اصفهان و تنش‌های آبی که در سال گذشته با آن مواجه بودیم و حیات فضای سبز اصفهان را مورد تهدید قرار می‌داد و حقابه محیط زیست این شهر نیز در تصمیم‌گیری‌ها و انعکاس اخبار مدنظر قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره و ابراز کرد: تأثیرگذاری این بنیاد در مواقع بحران به صورت ویژه در کل کشور در بازسازی روستاها و اسکان روستاییان و توجه به آبادی روستاها در ۴۱ سال گذشته مشهود بوده است، امید داریم این نهاد تقویت شود و در راستای انجام وظایف از جمله تأمین مسکن روستاییان و رفع مشکلات و مبارزه با بحران‌هایی که بعضی اوقات در کشور پیش می‌آید، موفق باشند.

وی بیان کرد: در قالب طرح شفافیت، از جلسه گذشته آرای اعضای شورای شهر به طرح‌ها و لوایح به صورت برخط مشخص شده و قابل رؤیت است و این موضوع ادامه خواهد داشت، امید داریم سایر بندهای این طرح نیز به خوبی به اجرا درآید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان شهرک علمی و تحقیقاتی شعار سال 1401 حوزه دانش بنیان تولیدات دانش بنیان جریان آب در زاینده رود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح شفافیت رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان دانش بنیان زاینده رود تأکید شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟

بررسی گفت‌وگوهای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و دریافت خروجی آن معروف به «ابر کلمات» خروجی قابل تأملی از سخنان اعضای شورا ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هر کدام از اعضا روی چه موضوعات و نکاتی تمرکز داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «ابر کلمات» خروجی قابل تأملی از سخنان اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هر کدام از اعضا روی چه موضوعات و نکاتی تمرکز داشته‌اند.

در ادامه خروجی گرافیکی که از ابر کلمات و کلید واژه‌های پرتکرار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در یک سال اخیر داشتند را از نظر می‌گذارانید.

کد خبر 749076

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا