Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@06:06:19 GMT

سفارت افغانستان در مسکو به طالبان تحویل داده شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۳۱۲۹

سفارت افغانستان در مسکو به طالبان تحویل داده شد

پس از اعطای اعتبارنامه روسیه به دیپلمات طالبان، وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که سفارت افغانستان در مسکو به دیپلمات اعزامی آن‌ها تحویل داده شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفارت افغانستان در مسکو به دیپلمات اعزامی طالبان تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلخی در ادامه نیز از دولت روسیه به دلیل اعطای اعتبارنامه به دیپلمات اعزامی و تسهیل نقش سفارت افغانستان در تامین روابط دوجانبه سپاسگذاری کرد.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان  افزود: ما به عنوان حکومت قانونی افغانستان این حق را داریم تا مدیریت نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در خارج از کشور را به عهده گرفته و بطور مسئولانه با جهان تعامل داشته باشیم.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش از این با تایید اعطای اعتبارنامه به دیپلمات طالبان آن را گامی مهم برای از سرگیری تماس‌های دیپلماتیک بین افغانستان و روسیه خوانده بود.

وی با این حال تاکید کرده بود که «هنوز برای گفت‌وگو درباره برسمیت شناختن طالبان بسیار زود است» و اعطای اعتبارنامه به معنی برسمیت شناختن دولت سرپرست طالبان نیست.

روسیه: دادن اعتبارنامه به دیپلمات طالبان به رسمیت شناختن آن‌ها نیستروسیه: به رسمیت شناختن طالبان به‌طور عملی در جریان استتایید اعتبار نخستین دیپلمات طالبان در روسیه

با اینکه تاکنون هیچ کشوری دولت طالبان را برسمیت نشناخته است اما کشورهای ازبکستان، پاکستان، ترکمنستان، چین و روسیه دیپلمات‌های طالبان را پذیرفته‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه طالبان اخبار افغانستان اخبار روسیه طالبان اخبار افغانستان سفارت افغانستان اعطای اعتبارنامه دیپلمات طالبان وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست