Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد خیلی‌ها حاضر به پذیرش مسئولیت تصویب «طرح صیانت» نیستند و می‌خواهند همچنان توپ در زمین مجلس بماند و اگر تبعاتی دارد به نمایندگان بازگردد.

جلال رشیدی کوچی درباره درخواست ۱۸۵ تن از نمایندگان برای بازگشت طرح «صیانت از کاربران در فضای مجازی» از کمیسیون مشترک بررسی‌کننده این طرح به صحن گفت: هدفی که ما دنبال می‌کنیم به دلیل مشکلاتی است که در کمیسیون مشترک به وجود آمد و این‌که به نظر می‌رسد کمیسیون صلاحیت بررسی طرح به این مهمی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۸۵ نفر از نمایندگان نامه‌ای امضا کردند که طبق آئین‌نامه این تقاضای نمایندگان در صحن به رأی گذاشته شود. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تقاضای نمایندگان رأی آورد «طرح صیانت» به صحن مجلس می‌آید و مانند بسیاری از طرح‌های دیگر حال به صورت عادی و یا با قید فوریت بررسی می‌شود. 

وی تاکید کرد: ما نظرمان بر این است این طرح باید در صحن بررسی شود حال این که با چه فوریتی مورد بررسی قرار گیرد و این به نظر نمایندگان بازمی‌گردد اما این کار به این معنی نیست که اگر این طرح به مجلس بیاید یعنی رأی آورده است. این رأی‌گیری برای این است که طرح برای بررسی به صحن بیاید و پس از بررسی وکلای ملت رأی دهند.

رشیدی کوچی بیان کرد: این که گفته می‌شود اگر طرح به صحن بیاید نمایندگان به آن رأی دهند اجرایی می‌شود، خیر این گونه نیست، آنچه که اتفاق می‌افتد به این معنی است که طرح از کمیسیون به صحن بیاید و مانند طرح‌های دیگر فرآیندهای لازم را برای بررسی طی کند. 

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد کلیت مجلس در مواجهه با این طرح چیست؟ حال اینکه ۱۸۵ نماینده هم برای بازگشت آن از کمیسیون به صحن نامه امضا کرده‌اند،‌ گفت: موافقان «طرح صیانت» تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند و صحبت‌های مختلفی هم می‌کنند که حق‌شان است، اما من احساس می‌کنم این طرح با جزئیات و ایرداتی که در خودش دارد نمی‌تواند به آن هدف اصلی که ساماندهی فضای مجازی است، برسد. 

رشیدی کوچی تاکید کرد: به نظر می‌رسد خیلی‌ها حاضر به پذیرش مسئولیت تصویب «طرح صیانت» نیستند و می‌خواهند همچنان توپ در زمین مجلس بماند و اگر تبعاتی دارد که قطعا دارد و آحاد مردم هم از این موضوع نگران هستند، به نمایندگان بازگردد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی طرح صیانت افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته جاری از روز شنبه تا چهارشنبه هشتم تا ۱۲ اردیبهشت جلسات خود را برگزار می‌کنند و موارد زیر در دستور کار کمیسیون‌ها قرار دارد:

کمیسیون اقتصادی در جلسه روز یکشنبه خود طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم را بررسی می‌کند.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس روز یکشنبه میزبان رئیس جهاد دانشگاهی خواهند بود تا وی گزارش اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی خود را به این کمیسیون ارائه دهد.

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه لایحه اصلاح تبصره (۶) الحاقی به ماده واحده قانون ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه را در کمیته حقوق خصوصی بررسی می‌کنند و در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه هم کلیات طرح فهرست تصویب نامه‌های قانون نامعتبر دوره فترت را در دستور کار خود دارند.

اعضای کمیسیون بهداشت در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه آخرین وضعیت پرداخت حق بیمه پرداختی بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازاد سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با حضورمسوولان مربوطه بررسی می‌کنند و در روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه از شرکت مادر تخصصی پالایشگاه و پژوهش خون بازدید می‌کنند.

اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس هفته جاری علاوه بر ارائه گزارش توسط نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛ عملکرد قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون اجتماعی روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) به منظور بررسی و جمع‌بندی آخرین وضعیت طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی کمیسیون اجتماعی با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور جلسه خواهند داشت و روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به منظور بررسی ارائه گزارش اقدامات به‌عمل آمده در راستای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این کمیسیون خواهد آمد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز دوشنبه (۹ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر مروری بر آخرین اخبار و تحولات، ایراد شورای نگهبان در خصوص لایحه موافقت نامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با حضور نماینده شورای نگهبان و مسئولان ارشد دستگاه‌های ذی ربط را بررسی می‌کنند. دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) آخرین تحولات منطقه با مسئولان ارشد ذی ربط بررسی می‌شود. ­

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس­ هم­ در نشست­ روز سه شنبه­ ­خود با حضور وزیر کشور­ گزارش آخرین وضعیت انتخابات دورازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را­ ­بررسی­ خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس