Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:39:30 GMT

مانع تراشی در مسیر تولید خلاف سیاست‌های کلان است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۳۴۱۸

مانع تراشی در مسیر تولید خلاف سیاست‌های کلان است

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: مانع تراشی دستگاه‌های دولتی در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی مخالف سیاست‌های کشور است.

خسرو فروغان یکشنبه ۲۱ فروردین در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: نام گذاری سالها از سوی مقام معظم رهبری مشخص کردن مسیر حرکت کشور و سیاست گذاری‌هاست که دستگاه‌های دولتی نباید به خود اجازه دهند به بهانه اجرای سلیقه‌ای قوانین با واحدهای تولیدی برخورد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با ابراز گلایه از برخورد نامناسب و دور از شان برخی از دستگاه‌ها با فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی افزود: جای تاسف است که در استان برخی از واحدهای زیر مجموعه دستگاه‌ها، در زمان حساس پایان سال که یک واحد تولیدی با مسائل و معضلات متعدد روبروست برای موردی که زمان بر است، اقدام به تعطیلی واحد تولیدی کرده‌اند.

فروغان اظهار کرد: در شرایط فعلی اقتصاد کشور همه باید برای حفظ و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و افزایش صادرات آنها تلاش کنند نه اینکه با بهانه‌هایی از جمله مالیات، برگشت ارز و ... واحد تولیدی را توقیف و یا تعطیل کند، این کار پیامدی جز افزایش آسیب‌های اجتماعی و تهدید اشتغال کارگران به دنبال ندارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر استان تولید کننده، سرمایه گذار، ظرفی‌ ها و الزامات منطقه‌ای اقتصادی خود را بهتر می‌شناسد، اضافه کرد: نیاز است در برخی از امور در حوزه اقتصادی و توسعه‌ای اختیاراتی به دستگاه‌های اجرایی استانی داده شود تا فعالان اقتصادی نیاز به مراجعه به تهران نداشته باشند و بتوانند با تصمیم‌های مناسب زمینه توسعه اقتصادی هر استان را تسهیل بخشند.

هادی حنایی، دیگر عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس و رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه و تره بار فارس نیز در این جلسه گفت: طبق بخشنامه جدید ارسالی به گمرکات نیم درصد از ارزش کل کالای صادراتی را باید عوارض گمرکی بدهیم، در صورتی ‌که طبق قانون دریافت عوارض از صادرات ممنوع است و این بخشنامه جدید باعث افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

هیچ کارت بازرگانی در فارس تعلیق نشده است

علی عوض‌پور، دبیر کل اتاق بازرگانی فارس هم گفت: در دو سال اخیر حتی یک کارت بازرگانی در استان تعلیق نشده است و تلاش کردیم مشکلات  بازرگانان و صادرکنندگان استان را تا حصول نتیجه پیگیری و مساعدت کنیم.

او ادامه داد: پیرو تاکیدات مدیران کشور و استان در حمایت از تولید، ظرفیت‌های قانونی استان از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالان اقتصادی و ستاد تسهیل در خدمت فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی استان برای پیگیری مشکلات و تسهیل روند فعالیت آنهاست.

همچنین محمد دانش نیا، رئیس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز گفت: یکی از برنامه‌های امسال در کشور بحث ورود موقت کالا است که رفع مشکلات این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

دانش‌نیا اضافه کرد: موضوع شناسایی و ارتقاء توان و ظرفیت خالی واحدهای تولیدی نیز در دستورکار دولت است که در حال جمع آوری بانک اطلاعاتی در این زمینه در استان هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی فارس حمایت از تولید داخلی اتاق بازرگانی فارس واحدهای تولیدی فعالان اقتصادی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بازدید‌های میدانی خود از واحد‌های تولیدی، امروز با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مسائل و مشکلات تکمیل و توسعه این طرح‌ها شد.

جواد کرمی در حاشیه این بازدید‌ها در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای تحقق شعار سال و حسب تاکیدات مقام عالی استان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی و حل و فصل آنها، امروز از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر جهت اجرای طرح توسعه واحد بازدید کرده و برای حل مشکلات مربوطه با ارائه راهکار، تصمیماتی اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط جهت اقدام ابلاغ شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود