Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: ویژه برنامه کودک فیروزه‌ای با محوریت اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان، همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان در یکی از مساجد سطح شهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان گفت: همزمان با آغاز ایام این ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه کودک فیروزه‌ای با هدف محوری «تلاش برای رشد و تربیت کودک» با محوریت اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان به مدت ۳۰ روز در ۳۰ مسجد سطح شهر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مهم ترین سرمایه آینده، خانواده‌ها، کشور و تاریخ هستند، افزود: از اهداف عملیاتی برنامه ریزی شده برای این طرح می‌توان به تعمیق باورهای دینی در نسل کودک و نوجوان، آشنایی و انس با فضای مذهبی و مسجد و نقش رابطه شاد در مسجد در ذهن مخاطبان اشاره کرد.

وی افزود:  نمایش آموزشی، اجرای جنگ شادی، برگزاری بازی های متنوع، نقاشی، نقالی، سرود، نمایش عروسکی و مسابقه از جمله برنامه‌های این طرح است که با حضور مربیان برجسته و اجرای برنامه‌ها توسط خود کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

این برنامه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد و کانون فرهنگی تبلیغی میرمهنا برگزار می‌شود.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد همچنین با مشارکت سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی، جامعه مداحان اهل بیت استان یزد، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون مداحان استان یزد، شورای هیئت های مذهبی، مجمع الذاکرین استان یزد، اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد، دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران و بنیاد دعبل خزائی، ویژه برنامه «به سوی بهشت» را هر شب در ماه مبارک رمضان به صورت دوره‌ای در محلات مختلف شهر یزد برگزار می‌کند.

در این ویژه برنامه که برای جامعه مداحان اهل بیت (ع) برنامه ریزی شده است، مداحان برگزیده استان طی ۳۰شب ماه مبارک رمضان، هرشب مهمان یکی از محلات شهرستان شده و به مدیحه سرایی میپردازند.

گفتنی است ویژه برنامه «به سوی بهشت» تاکنون به شش محله رفته و با استقبال پرشور مردم روبرو شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگی اجتماعي و ورزشی شهرداری يزد استانی فرهنگی و هنری ماه رمضان 1401 مساجد کودکان و نوجوانان ماه مبارک رمضان ویژه برنامه استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده است ۹۲ تُن دارو برای معالجه حدود ۶۷۵ هزار تن به شمول ۴۰۰ هزار کودک مبتلا به بیمار‌های خطرناک، اما قابل پیش‌گیری وارد افغانستان شده است.

سازمان نجات کودکان روز سه‌شنبه، ۱۱ ثور، با نشر اعلامیه‌ای گفته است این محموله پس از افزایش عفونت‌های تنفسی و سرخکان در سال جاری وارد افغانستان شده است.

این سازمان افزوده است که در چهار ماه اول سال جاری میلادی بیش از یک هزار کودک زیر پنج سال به دلیل بیماری‌های تنفسی جان‌های‌شان را از دست داده‌اند که ۸۸ درصد از کل مرگ‌ومیرهای ناشی از عفونت تنفسی را شامل می‌شود.

در این اعلامیه آمده است: «طی سه ماه گذشته تیم‌های سیار سازمان نجات کودکان که در ۸ ولایت کار و نزدیک به ۶۹ هزار مورد عفونت حاد تنفسی را در کودکان زیر پنج سال درمان کرده‌اند.»

از سویی، ارشد مالک، رییس سازمان نجات کودکان در افغانستان گفته است: «بسیاری از کودکان در افغانستان به دلیل بیماری‌های قابل پیش‌گیری می‌میرند. ورود این دواها به این معنا است که بیش از ۴۰۰ هزار کودک در برخی از دورافتاده‌ترین مناطق کشور زیر درمان بالقوه نجات‌دهنده قرار خواهند گرفت.»

این سازمان ارزش کمک‌های پزشکی را حدود ۵۹۰ هزار دلار گفته است که از سوی نهاد اتحاد امداد هالند (DRA)، کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا (ECHO)، وزارت امور خارجه آلمان، اداره توسعه بین‌المللی امریکا و دیگر سازمان‌ها اهدا شده است.

پیش از این، سازمان صحی جهان گفته بود که عدم دسترسی به خدمات صحی باکیفیت، یک چالش اساسی در افغانستان است.

این سازمان افزود که ۱۸ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های صحی وابسته‌اند.

گفتنی است که سازمان نجات کودکان از سال ۱۹۷۶ به این‌سو از جوامع و از حقوق کودکان در سراسر افغانستان حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان