Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با اشاره به اینکه تمامی نمایشگرهای سنجش کیفیت هوای شهر تهران فعال هستند، گفت: تنها ممکن است به دلیل نقص فنی در نقطه‌ای یکی از این نمایشگرها خاموش شود.

فرشید باباخانی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست در خصوص خاموشی برخی از تابلوهای سنجش آلودگی هوای شهر تهران اظهارکرد: هر روز در چند مرتبه این تابلوها در سطح شهر تهران چک می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۱۸ نمایشگر در سطح شهر تهران وجود دارد که همگی آن‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرند.

وی افزود: گاهی در منطقه‌ای بر اثر تغییرات در پست برق منطقه و یا ایرادات فنی یکی از این نمایشگرها خاموش می‌شود ولی به هیچ عنوان اینطور نیست که این نمایشگرها در سطح شهر غیرفعال شوند.

معاون فنی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران ادامه داد: پیش از عید نوروز تمامی نمایشگرها در تهران نوسازی شدند اما بیشترین توجه شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران به اطلاع‌رسانی از طریق اپلیکیشن موبایل و وبسایت معطوف شده است. در حقیقت این نمایشگرها زمانی نصب شده بودند که در دهه ۷۰ قرار داشتیم و در آن موقع روش اطلاع‌رسانی با بهره گیری از این نمایشگرها بود اما امروز توجه ما به اطلاع رسانی از طریق اپلیکیشن، وبسایت و شبکه‌های اجتماعی است.

باباخانی در پایان با تاکید بر اینکه شهروندان نیز امروز از شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع از کیفیت هوای شهر تهران بهره می‌گیرند، گفت: در حال حاضر برای جلوگیری از اتلاف منابع ۱۸ نمایشگر سطح شهر تهران را تا زمانی که عمر آن‌ها تمام نشود، مورد استفاده قرار می‌دهیم و حفظ می‌کنیم اما پس از آن به دلیل اینکه کارآیی آنها با تغییر نحوه اطلاع رسانی کاهش پیدا می‌کند، یکی یکی جمع‌آوری می‌شوند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ایستگاه سنجش آلودگی هوا ، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایستگاه سنجش آلودگی هوا شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شرکت کنترل کیفیت هوای کیفیت هوای شهر تهران اطلاع رسانی سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران پاک شد

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۱ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • هوای تهران پاک شد
  • هوای تهران پاک شد  
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • هوای تهران پاک است
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت
  • هوای تهران «پاک» است
  • کمیته فنی هوای پاک برای ممنوعیت سوزاندن بقایای کشت گندم برگزار شد 
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است