Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:58:18 GMT

ترامپ: سیاست‌های بایدن عامل تورم است نه روسیه

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۴۱۷۷

ترامپ: سیاست‌های بایدن عامل تورم است نه روسیه

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز گذشته (شنبه) در جمع هواداران خود در «سلما» واقع در «کارولینای شمالی» تأکید کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خیلی قبل‌تر از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) با افزایش بی‌اندازه قیمت گاز به افزایش تورم در ایالات متحده کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده است که پیش از بایدن، افزایش ناگهانی قیمت سوخت در ایالات متحده را به دلیل اقدام پوتین در افزایش قیمت سوخت عنوان کرده بود.

اسپوتنیک در ادامه افزود که رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا بار دیگر از عملکرد دولت خود دفاع کرد و گفت که اگر رئیس‌جمهور آمریکا شده بود، ایالات متحده از نظر انرژی مستقل بود و توضیح داد: «آنچه در حال رخ دادن است، قابل تصور نیست. استقلال انرژی را به یاد می‌آورد؟ ما انقدر (انرژی) داشتیم که در عرض یک سال به دو برابر مقدار انرژی که عربستان و روسیه داشتند، می‌رسیدیم».

ترامپ سپس افزود که در دوران ریاست‌جمهوری وی، هر گالن بنزین معادل کمتر از دو دلار بود اما هم‌اکنون به دلیل افزایش بی‌شمار قیمت بنزین، مردم آمریکا مجبور هستند که خودروهای کوچک‌تر تهیه کنند.

ترامپ: مردم آمریکا به دلیل افزایش ناگهانی قیمت بنزین مجبور شده‌اند که خودروهای کوچک‌تر سوار شوند.

 

ترامپ در این خصوص گفت: «خیلی قبل‌تر از قضیه اوکراین، بایدن با سیاست پرحاشیه چپ‌گرای الهام گرفته از شوخی باصطلاح سوسیالیست «توافق جدید سبز»، قیمت بنزین را افزایش داد. ما خواهان آسیاب بادی در همه جا هستیم. من اینجا هیچ آسیاب بادی نمی‌بینم...اگر در نزدیکی شما آسیاب بادی است و شما خانه‌ای آنجا داریم، خانه شما بسیار ارزشمند است و گرانقمیت‌ترین انواع انرژی در آنجا وجود دارد».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا ادامه داد: «بایدن می‌تواند با اعتراف به اینکه سیاست‌های وی در بخش انرژی 100 درصد اشتباه بوده و سیاست‌های انرژ یک رئیس‌جمهور خاص که شما او را بسیار دوست دارید، 100 درصد درصد بوده است، همین امشب قیمت بنزین را کاهش دهد».

جو بایدن در یک کارزار ضدروسی، واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد و هم‌اکنون تلاش می‌کند پیامدهای اقدامات خود را کاهش دهد و این درحالی است که آشکارا نیز ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را مقصر بحران انرژی معرفی می‌کند.

ترامپ: بایدن باید اعتراف کند سیاست‌هایش در بخش انرژی 100 درصد اشتباه بوده تا به کاهش قیمت بنزین کمک کند.

 

کاخ سفید اخیراً در خصوص افزایش ناگهانی قیمت انرژی در ایالات متحده آمریکا گفت: «از زمانیکه پوتین ساختار نظامی خود در اطراف اوکراین را در همین زمستان گذشته تسریع کرد، قیمت گاز حدود یک دلار در هر گالن افزایش یافت زیرا نفت کمتری وارد بازار شد و کاهش عرضه نفت موجب افزایش قیمت سوخت برای آمریکایی‌ها می شود».

بر اساس گزارش اسپوتنیک، در هفته‌های اخیر، دولت جو بایدن، حدود سه میلیون بشکه نفت را هفتگی از ذخایر استراتژیک نفتی (SPR) خارج کرد اما تلاش‌های دولت آمریکا، تأثیرات بسیار جزئی بر قیمت‌های انرژی داشته است به طوریکه قیمت یک بشکه نفت خام همچنان حدود 100 دلار است و یک گالن بنزین به طور میانگین حدود 4.20 دلار می‌باشد. این به این دلیل است که پالایشگاه‌ها در این فصل از سال بیش از حد معمول محصولات سوختی تولید می‌کنند و در نتیجه منجر به مصرف بسیار بالا می‌شوند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تورم در آمریکا افزایش قیمت نفت جنگ اوکراین ایالات متحده رئیس جمهور قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که فضای دانشگاه محل مناسبی برای یهودی‌ستیزی نیست.

به گزارش ایسنا، بایدن در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: فضای دانشگاه یا حتی ایالات متحده نباید محلی برای یهودی‌ستیزی یا تهدید به خشونت علیه دانشجویان یهودی باشد. اینجا جای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

بایدن در ادامه عنوان کرد که با فرستادن گارد ملی برای مقابله با این اعتراضات مخالف است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که این اعتراضات منجر به تغییر سیاست آن‌ها در خاورمیانه نخواهد شد.

بیش از ۱۷۰۰ معترض دانشجوی حامی فلسطین طی دو هفته گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از جمله «دانشگاه تگزاس» در آستین، «دانشگاه چاپل هیل» کارولینای شمالی، «دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا» در هامبولت و دیگر مراکز دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

صدها دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا از متفرق کردن تحصن خود خودداری کرده‌اند و به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، معترضان دانشگاه کالیفرنیا خود را برای هرگونه رویارویی با ده‌ها افسر پلیس مستقر و هلیکوپترهای در حال پرواز آماده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا