Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد هنرمندانِ فعال در رشته سوخت‌نگاری در این استان کمتر از ۱۰ نفر هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل رمضانی اظهار کرد: گرانی مواد اولیه از مهم‌ترین مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ازجمله فعالان حوزه سوخت‌نگاری به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیگیری‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار به‌منظور تأمین مواد اولیه موردنیاز رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌صورت عمده و ارائه آن به هنرمندان با قیمت پایین‌تر از بازار در دستور کار قرار دارد، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

رمضانی تصریح کرد: معرفی هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی با محدودیت‌هایی در سطح ملی همراه است، اما هنرمندان فعال استان می‌توانند تا زمان رفع محدودیت‌ها از مزیت‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

به گزارش ایمنا، سوخت‌نگاری هنری است که هنرمند در آن نقش‌ها و طرح‌های تزئینی را با استفاده از هُویه روی چوب، چرم و نی خلق می‌کند. در این تکنیک، رنگ‌های ایجاد شده بر روی چوب شامل طلایی، قهوه‌ای و مشکی است که روشن و تیره شدن رنگ‌ها به سرعتِ دستان هنرمند بستگی دارد و هر قدر سرعت دست کمتر باشد، رنگ‌های ایجادشده، تیره‌تر و هرچه سرعت دست بالاتر رود رنگ‌ها روشن‌تر خواهد شد. رنگ‌های ایجادشده روی چوب که به‌دنبال سوزاندن روی چوب ایجاد می‌شوند هم‌خوانی بسیاری با یکدیگر دارند و به‌همین علت آثار سوخت‌نگاری، جلوه زیبا و جذابی را مقابل دیدگان هنردوستان خلق می‌کند، به‌طوری که این جذابیت در سبک‌های دیگر نقاشی دیده نمی‌شود.

کد خبر 567343

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری هنرمندان هنر چوب صنایع دستی تامین اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای سنتی سوخت نگاری روی چوب رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از ثبت سفارش فروش محصولات صنایع‌دستی استان به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریالی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمدهادی طهرانی  اظهار داشت: در نمایشگاه بین المللی تهران بالغ بر پنج نشست با روسای اتاق های مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، امارات متحده‌عربی، ترکمنستان، عمان و قطر در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این سلسله نشست ها منجر به ثبت سفارش خرید در حوزه محصولات سوزن‌دوزی استان با صاحبان گالری های ایرانی و خارجی از جمله دبی، کانادا، قطر و... به ارزش تقریبی 180 میلیارد ریال براساس اظهار نمایندگان بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: سفارش تهیه تعداد 1600 محصول صنایع‌دستی در حوزه نقش برجسته تلفیقی با سوزن‌دوزی به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال نیز در این نمایشگاه به ثبت رسید.

طهرانی گفت: بالغ بر 120 سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی,، مقامات مسئول، فعالان حوزه اشتغال زنان و... از غرفه استان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: فرصت ها و بسته های ارائه شده مربوط به گردشگری تفریحی، اقامتی، تفریحات آبی، سلامت، تاریخی، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی و صنایع دستی نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو