Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار هرمزگان با بیان اینکه تربیت دانشجو در حوزه تخصصی دریانوردی ۱۲ هزار دلار هزینه دارد از تلاش برای ارسال طرح احداث دانشگاه علوم و فنون دریایی و تربیت دانشجو بر روی دریا به مجلس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز در نشستی با علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: یکی از مسائل مهمی که برای هرمزگان باید محقق شود این است که این استان به مرکزی برای تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه کاری دریا و دریانوردی تبدیل شود که این امر در حوزه تربیت نیروی متخصص و دریانورد جزو وظایف سازمان بنادر و دریانوردی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ما خود را ملزم می‌دانیم که زمینه ایجاد فرصت‌های جدید برای استان را فراهم کنیم و بر همین مبنا در فرآیند تخصیص زمین برای احداث مرکز آموزشی هنرستان دریایی آغاز شده است و در همین ماه زمین مورد نیاز برای ساخت هنرستان علوم و فنون دریایی و مرکز فرعی امداد و نجات دریایی در جزیره هرمز در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار خواهد گرفت. 

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: از آنجایی که بندرگاه و اسکله فعلی جزیره هرمز در شان این جزیره با این حجم از پتانسیل برای توسعه و جذابیت برای گردشگر‌ها نیست بنا داریم تا بندرگاه جدید این جزیره را نیز احداث کنیم و بر همین مبنا مطالعات احداث بندر جدید با قابلیت پهلوگیری شناورهای بیشتر تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد و قطع به یقین در همین امسال کلنگ احداث آن بر زمین خواهد خورد تا در نهایت در سال آینده به بهره‌برداری برسد. 

دوستی تاکید‌ کرد: یکی از مطالبات جدی مردم، نمایندگان مردم و نماینده ولی‌فقیه در استان که مطالبه به حقی هم است  تأسیس دانشگاه علوم و فنون  دریایی در استان است و با توجه به اینکه هرمزگان امروز یکی از قطب‌های اساسی حمل و نقل کشور در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه حمل و نقل دریایی است لازم است ظرفیت‌های لازم برای توسعه در این حوزه با تربیت نیروی انسانی مورد نیاز چشم‌انداز حمل و نقل دریایی استان ایجاد شود.

امام جمعه بندرعباس: دانشگاه علوم و فنون دریایی در استان هرمزگان احداث شودمرکز ارتقاء شایستگی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر راه اندازی شد
وی ادامه داد: طبق مذاکرات انجام شده بنا شده است که سازمان بنادر و دریانوردی کشور طرحی را به مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه ما بتوانیم تربیت دانشجو بر روی دریا و کشتی داشته باشیم را ارائه کند.

استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: طبق برآورده‌های انجام‌شده هزینه آموزش دانشجویان بر روی کشتی بالغ بر 12هزاردلار است که می‌توان آن را در صورت موافقت مجلس از محل دریافت عوارض پرداخت کرد تا از این طریق هم علوم و فنون دریایی با افزایش سطح پذیرش دانشجو رونق پیدا کند و هم نیروهایی در حوزه‌های تخصصی دریا و دریانوردی تخصص‌های مربوط به عرشه، انجین، سازه‌های دریایی، حقوق دریایی و غیره وارد بازار کار شوند و نیاز استان را برطرف کنند.

انتهای پیام/865/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم و فنون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی استاندار هرمزگان تربیت دانشجو بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در این اردو که به همت مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه و با هدف ارائه خدمات درمانی، آموزشی و فرهنگی به روستاییان برگزار شد، دانشجویان داوطلب در بخش خدمات آموزشی و بهداشتی آموزش هایی، چون راه‌های پیشگیری از بیماری سالک، درمان شته، آموزش به مادران باردار، اهمیت جوانی جمعیت و بحث فرزند آوری را به مردم روستا ارائه دادند.

زحمتکش افزود: درحاشیه این اردو، گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ضمن زیارت از مزار شهدا با خانواده شهید والامقام رضا دامرودی دیدار و ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید با آنان گفتگو و از ایثار و فداکاری شهید تجلیل کردند.

مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه نیز با قدردانی  از زحمات و تلاش‌های دانشجویان جهادگر، اعلام کرد که این اردو‌ها به طور مستمر در مناطق محروم شهرستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی