Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شاهینی ظهر یک‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های سیستم نوین آبیاری مزارع سمنان ضمن بیان اینکه اجرای چهار هکتار سیستم آبیاری نوین در استان سمنان هدف‌گذاری شده است، ابراز داشت: با توجه به اثرگذاری این طرح‌ها در افزایش راندمان آبی توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان سمنان پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه به‌شرط حل مشکل پمپاژ ثانویه از سوی شرکت آب منطقه‌ای این هدف‌گذاری محقق خواهد شد، افزود: برنامه‌ریزی برای اجرا و توسعه سیستم‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان در دست اقدام است.

مدیر آب‌وخاک جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه طی یک سال گذشته بیش از سه هزار هکتار سیستم آبیاری اجرایی شده است، ابراز داشت: بیشترین طرح‌های انجام‌گرفته آبیاری نوین برای شرق استان شامل دامغان، شاهرود و میامی بوده است.

شاهینی ضمن تأکید بر اینکه تا پایان سال ۹۹ بیش از ۳۶ هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در استان به اجرا درآمده است، تصریح کرد: درمجموع می‌توان گفت که بالغ‌بر ۳۹ هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی این استان صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری آب به‌اندازه نیاز واقعی در دسترس گیاه قرار می‌گیرد، افزود: اجرای هریک از این روش‌های تحت‌فشار و کم‌فشار در مزرعه باعث افزایش راندمان آبیاری می‌شود لذا طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با سرعت برای استان در حال اجرا است.

کد خبر 5463550

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان آبیاری نوین بهره وری مدیریت منابع آب ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار خراسان رضوی مشهد آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان هفته هنر انقلاب اسلامی هکتار سیستم آبیاری آبیاری نوین نوین آبیاری استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

فردوس کریمی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهارداشت: در قالب طرح پمپاژ آب ناغان سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن، هفت کیلومتر خط انتقال اجرا شده و در حال تملک اراضی هستیم.

وی افزود: طرح پمپاژ آب ناغان ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و جهت تکمیل و بهره‌برداری از طرح به هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

بیشتر بخوانید

تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری

کریمی اضافه کرد: تخصیص جدیدی به نیاز آبی ناغان اضافه شد و هم‌اکنون۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات ناغان زیرپوشش آبیاری قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۸۵ مورد ساماندهی پرورش ماهی برای نخستین بار و همچنین تخصیص دو هزار و ۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه‌ها و دامداری‌های ناغان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین