Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@10:08:08 GMT

میزان حضور دانش‌آموزان در مدارس به ۸۵درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۵۱۱۶

میزان حضور دانش‌آموزان در مدارس به ۸۵درصد رسید

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش از استمرار بازدیدهای میدانی از مدارس و از فرآیند آموزش حضوری تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیدمجتبی هاشمی» در حاشیه میز خدمت سفر رئیس‌جمهور به استان البرز در حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز فرآیند آموزش‌های حضوری که از چهاردهم فروردین ماه و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، صورت گرفته است، طرح نظارت و ارزیابی از روند آموزش‌های حضوری نیز در همه استان‌ها با حضور میدانی در مدارس آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارزیابی و نظارت از چهار هزار مدرسه در نخستین روز آموزش‌های حضوری در قالب ۳۲ شاخص تعریف شده، افزود: در حال حاضر، میزان بازدیدهای انجام شده از آموزش‌های حضوری مدارس، به بیش از ۲۰ هزار واحد آموزشی رسیده است.

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، میزان حضور دانش‌آموزان در مدارس ۸۵ درصد و کادر آموزشی ۹۹ درصد است.

هاشمی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دانش‌آموزان در مدارس کشور حدود ۹۷ درصد و در بین کارکنان آموزشی و اداری نیز ۹۸ درصد است، خاطرنشان کرد: اطلاعات حاصل از تحلیل نتایج، پس از استخراج، جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف، شناسایی مسائل و مشکلات احتمالی برای ایجاد راهبردهای جدید در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنان تلاش برای آموزش حضوری صددرصدی دانش‌آموزان در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی آنان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، روز چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ تمام کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها حضوری شد. درحالی‌که منتقدان معتقد بودند بازگشایی مدارس باید دست‌کم دو هفته به تأخیر بیفتد تا به خاطر سفرهای نوروزی، مبتلایان جدید به کرونا مشخص شوند، اما آموزش‌وپرورش این مسئله را نپذیرفت و تمام مدارس باز شد.

کد خبر 567387

منبع: ایمنا

کلیدواژه: میزان حضور دانش آموزان در مدارس فرآیند آموزش حضوری آموزش و پرورش وضعیت حضوری شدن مدارس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان در مدارس آموزش های حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی در حکمی صابر جباری فاروجی را به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن انتصاب دبیر کارگروه سلامت مدارس به شرح زیر است:

«با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه­‌های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ جنابعالی به سمت «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب می­‌شوید.

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­عصر (عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش­آموزان موفق و منصور باشید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان