Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی آتش‌بس در یمن را طی تنها یک هفته پس از آغاز آن، 1647 بار نقض کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، نیروهای ائتلاف سعودی - اماراتی طی یک هفته از آغاز توافق به اصطلاح آتش‌بس انسانی و نظامی، 1647 نوبت، آن را نقض کردند.
به نوشته گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی فی المقاومه الاسلامیه »، نقض‌های صورت گرفته شامل عملیات تهاجمی، حملات هوایی، پرواز بر فراز آسمان یمن با جنگنده، بالگردهای آپاچی و جاسوسی، حملات موشکی و توپخانه‌ای و گشت‌زنی و تیراندازی‌ شدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر این گزارش، این اقدامات ائتلاف متجاوز به یمن موجب شهادت و مجروحیت شماری از شهروندان و رزمندگان یمنی و وارد آمدن خسارت به دارایی‌ها و زمین‌های کشاورزی یمنی‌ها شد.
جزئیات نقض‌های صورت گرفته این آتش‌بس طی یک هفته اخیر در ادامه می‌آید:
- هواپیماهای جنگنده و جاسوسی بیش از 439 پرواز را در حریم هوایی الحدیده، مأرب، الجوف، حجه، صعده، عمران، تعز، البیضاء، الضالع، لحج و فراتر از مرزها انجام دادند.
- جنگنده‌های جاسوسی بیش از 41 حمله هوایی را به منظور هدف قرار دادن منازل شهروندان و مواضع ارتش و کمیته های مردمی در الحدیده، مارب، تعز، الضالع و لحج انجام دادند.
- هواپیماهای متجاوز، پروازهای پرترافیک و فشرده‌ای در حریم هوایی مأرب، الجوف، عمران، حجه، الضالع و فراتر از مرزها داشتند.
- بالگردهای متجاوز آپاچی نیز در این نقض آتش‌بس یمن مشارکت داشتند و با پروازهای متعدد مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی را در جبهه‌های مرزی به‌شدت در هم کوبیدند.
- نیروهای متجاوز استحکامات و راه‌های جدیدی را در جبهه های الحدیده، مارب، حجه، تعز، الضالع و ... ایجاد کردند.
- نیروهای متجاوز سعودی - آمریکایی دو عملیات تهاجمی را علیه مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه العکد در منطقه الوادی در استان مأرب انجام دادند.
- نیروهای متجاوز سعودی-آمریکایی دو عملیات نفوذ به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در الصلو تعز و الحد در استان لحج انجام دادند.
- نیروهای متجاوز 201 بار با راکت های کاتیوشا، موشک‌های هدایت‌شونده و گلوله‌های توپ از تانک و توپخانه با ده‌ها گلوله منازل شهروندان و اماکن ارتش و کمیته‌های مردمی در الحدیده، مارب، حجه، صعده، الحدیده، الجوف، تعز، البیضاء، الضالع، لحج و جبهه های آن سوی مرزها هدف قرار دادند.
- نیروهای متجاوز با بیش از 901 حمله نفوذی با گلوله های سنگین، متوسط و سبک با صدها هدف انجام دادند و منازل شهروندان و مواضع ارتش و کمیته های مردمی را در الحدیده، مأرب، الجوف، صعده، حجه، تعز، لحج، البیضاء، الضالع و جبهه های آن سوی مرزها را هدف قرار دادند.
این در حالی است که «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن سیزدهم فروردین ماه جاری از آغاز برقراری آتش‌بس در یمن خبر داد. به گفته وی آتش بس بین صنعاء و ائتلاف سعودی به اجرا درآمد و به موجب آن همه عملیات‌های نظامی برای مدت دو ماه متوقف می‌شود.
گروندبرگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرف‌های درگیری در یمن به پیشنهاد سازمان ملل درباره آتش بس(انسانی) دو ماهه پاسخ مثبت دادند که این توافق از ساعت 17 دوم آوریل به اجرا در می‌آید. بر اساس این آتش‌بس همه عملیات‌های نظامی زمینی، هوایی و دریایی متوقف می‌شود.
بر اساس بندهای این توافق، 18 کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می‌شود و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می‌شود.از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف‌ها برای توافق بر سر گشودن گذرگاه‌ها در تعز و دیگر استان‌ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است. فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت اعتمادسازی دو طرف بر اساس این توافق به منظور ازسرگیری فرایند سیاسی برای پایان دادن به درگیری در یمن تاکید کرد.

فارس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن مواضع ارتش و کمیته های مردمی ارتش و کمیته های مردمی نیروهای متجاوز انجام دادند آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود