Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین-خدیجه نوروزی: علیرضا پاک فطرت، نماینده شیراز و زرقان در گفت و گو با همشهری آنلاین، معتقد است آن ماده از طرح شفافیت آرای نمایندگان که مربوط به علنی شدن آرای یک نماینده در خصوص یک طرح یا اینکه به چه کسی رای داده از سوی سازمان های ضد انقلاب داخلی و خارجی حمایت می شود بنابر این اگر سازمان های سیا و موساد بتوانند دست یک نماینده در رای دادن را بخوانند راحت او را می خرند در حالیکه نماینده باید زیرک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاک فطرت می گوید:من موافق تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان هستم البته عده ای از نمایندگان شعارش را می دهند نانش را می خورند. به نمایندگانی که خیلی در این خصوص شعار می دهند باید شک کرد. معتقدم شفافیت در تمام دستگاه های اجرایی بسیار خوب است اما اینکه آشکار شود نمایندگان به چه چیزی و به چه کسی یا طرحی رای می دهند را قبول ندارم. این موضوع را سازمان های ضد انقلاب داخلی و خارجی حمایت می کنند. معتقدم این سازمان ها نباید بتوانند دست نماینده را بخوانند، نماینده باید مستقل، زیرک و باهوش باشد تا بتواند بر اساس تحلیل های خود رای نهایی اش را بدهد. اینکه نماینده چه رایی می دهد دردی از مشکلات و مسائل کشور دوا نمی کند. البته اگر مسئولان ذیربط بخواهند به این آرا دسترسی پیدا کنند هیچ مشکلی ندارد و به راحتی می توانند. اما اگر مثلا فلان وزیر بداند که فلان نماینده چه رایی به او داده است از نظر اخلاقی هم درست نیست.

نماینده مجلس معتقد است که در خصوص شفافیت افکار نمایندگان باید بیشتر مانور داده شود که به عنوان مثال 4 سال پیش چگونه فکر می کردند و الان چه خط فکری دارند تا بتوان تحلیل کرد که رفتار فکری آنها در 4 سال آینده چگونه خواهد بود. وی می گوید:فساد سیاسی بسیار خطرناک تر از فساد اقتصادی است و عده ای از این راه نان می خورند.

پاک فطرت شفافیت آرای نمایندگان را بازدارنده زد و بندهای پنهان نمی داند و در ادامه می گوید:به نظرم خروجی  تصمیمات مجلس ومهمتر از بحث عیان شدن آرای نمایندگان است و مثلا تعیین شود چه رایی هایی علنی شود و چه رایی هایی علنی نشود .

او همچنین در پیش بینی تصویب یا عدم تصویب طرح شفافیت از سوی مجلس گفت: اگر در طرح شفافیت مواردی که شرح دادم رعایت شود و به شکل هوشمندانه ای مواد آن دنبال شود حتما با اکثریت آرا تصویب خواهد شد.

کد خبر 668874 برچسب‌ها نماینده مجلس - انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نماینده مجلس انتخابات مجلس شورای اسلامی آرای نمایندگان طرح شفافیت چه رایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای 3گانه گفت: شورای نگهبان در رفع‌ و برگشت‌هایی که طرح شفافیت بین مجلس و این شورا داشت، ایرادات و ابهاماتی را به این طرح وارد کرده بود که در جلسه اخیر مجلس این ایرادات نیز مرتفع شد و بار دیگر طرح برای تعیین تکلیف به شورای نگهبان ارسال شد. 

طرح شفافیت قوای سه‌گانه اصلاح شد

 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مورد ابهام شورای نگهبان قرار داشت مربوط به بحث مصالح عالی نظام بود که برطرف شد. یکی دیگر از ابهامات درباره کارگروهی بود که ما آن را برای تشخیص دستگاه‌هایی که باید شفاف شوند، در طرح گنجانده بودیم. 

جوکار گفت: این کارگروه متشکل از نمایندگانی از قوای 3 گانه است که  تعیین می‌کنند شفاف شدن اطلاعات کدام دستگاه‌ها خلاف منافع  و امنیت ملی کشور است تا این دستگاه‌ها را از شفافیت مستثنی کنند. 

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد:  در این کارگروه دادستان کل کشور به عنوان نماینده قوه قضاییه، وزیر اطلاعات و معاون حقوقی رئیس‌جمهور به عنوان نمایندگان دولت و از مجلس نیز عضو ناظری تعیین می‌شود تا درباره امکان شفاف کردن اطلاعات دستگاه‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس