Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: نظام مسائل کشور را با برنامه ریزی مدون و صحیح می توان از بلاتکلیفی درآورد و مادامی که تنظیمات سیاست و مدیریت در خط مشی گذاری مغایر با علم و دانش صورت پذیرد، نتیجه ای نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد صفری ملک میان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خدا را شاکریم که در راس قوه مجریه مردی پاکدست، پرتلاش و دغدغه مند نسبت به حل مشکلات مردم به طور شبانه روزی مجاهدت می کند و از ایشان به جهت روحیه جهادی و رویکرد محرومیت زدایی سپاسگزاری می کنم، اما این به آن معنا نیست که از نواقص موجود غافل باشیم و متذکر نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظام مسائل کشور را با برنامه ریزی مدون و صحیح می توان از بلاتکلیفی درآورد، تصریح کرد: مادامی که تنظیمات سیاست و مدیریت به عنوان دو عنصر کلیدی در خط مشی گذاری مغایر با علم و دانش صورت پذیرد، نتیجه ای نخواهد داشت. یعنی اگر سیاست های تنظیمی مبتنی بر اصول علمی نباشد و یا مدیران انتصابی و انتخابی بر اساس شاخص های علمی انتصاب و انتخاب نشوند، حتی اگر تولید بر پایه دانش هم باشد مرغدار جوجه یک روزه را معدوم نمی کند، کشاورز سیب زمینی را معدوم نمی کند، دامدار دام مولدش را نمی فروشد، شالیکار زمینش را به زمینخوار نخواهد فروخت و گوجه فرنگی 30 هزار تومان نخواهد شد.

نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: آنچه رهبر انقلاب طی دو دهه اخیر در راستای هدف گذاری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی به عنوان راهبرد از نگاه دانش بنیان صحبت می کند، تنها راه گذار از وضع موجود به وضع مطلوب می باشد که شمول آنها در همه شئون مختلف سیاست گذاری و حکمرانی جاری است.

صفری با اشاره به عدم کنترل بازار خودرو اظهار کرد: عدم کنترل این بازار در قیمت، کیفیت، کمیت و تولید و خدمات پس از آن نشان از عدم کفایت مسئولین و وجود مافیای قدرت و ثروت می باشد و راه علاج آن در دست دولت است و لاغیر.

وی افزود: موج افزایش قیمت افسار گسیخته تمامی کالاها از زمان شروع به کار دولت و به خصوص در ماه های اخیر شدت پیدا کرده است، موجب نگرانی ملت شریف شده و عدم ترسیم آینده روشن ریشه در نوع مدیریت و حکمرانی کارگزاران دارد.

نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ضعف اینترنت را نشان دهنده ضعف مدیران دانست و بیان کرد: در حالی که مساله اینترنت جزء لاینفک و ضروری سبد مصرفی هر خانوار محسوب می شود که عدم توجه و اهتمام کافی به این مهم موجبات آسیب ها و خسارت های متعددی را برای مردم و کشور خواهد داشت. شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت ارتباطات چرا نسبت به این مساله منفعلانه عمل می کنند؟

صفری در ادامه در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه خطاب به وزیر کشور گفت: گیلان از بوی تعفن زباله نمی تواند نفس بکشد. از شیرابه زباله ها همه چیز رنگ سرطان به خود گرفته است و علیرغم تاکیدات مکرر رئیس جمهور چرا با وجود 8 ماه از شروع به کار دولت، هیچ نشانی از برنامه های شما وجود ندارد؟ نجابت گیلانی ها بلای جان آنها شده است. عدم برنامه توسط مسئولان استانی، عدم توجه پایتخت نشینان مسئول و عدم فرهنگ سازی سه عامل اصلی بلاتکلیفی پسماند می باشد که اینجا جای نگاه دانش بنیان دانشجویان و دانشمندان ما خالی است.

وی همچنین وزیر راه و شهرسازی را مورد خطاب قرار داد و گفت: آیا خبر از جاده و شریان های اصلی وزارت راه دارید؟ آیا خبر از تجهیزات راهداری استان دارید؟ جاده های حوزه انتخابیه جاده مرگ و شبیه مناطق جنگ زده شده اند. مشکلاتی است که حوزه های شهری دارند مشکلات زمین های حریم شهری داد مردم منطقه را درآورده و عدم تکلیف به موقع نقشه تفصیلی شهرها همه را بلاتکلیف کرده که جهت تسریع در آن دستور دهید.

نماینده مردم رودسر تذکری نیز به وزیر جهاد کشاورزی داد و از سیاست های غلط سازمان جهاد انتقاد کرد و گفت: سیاست غلط سازمان جهاد، عدم ارائه تسهیلات کافی به کشاورزان و عدم ورود وزارت جهاد کشاورزی به موضوع چای کمر چای کاران را شکسته و قیمت یک کیلو برگ سبز چای درجه یک مساوی با یک پفک نمکی است. آقای وزیر کشاورزی چای کار تک شغل است چرا زندگی آنها به بازی گرفته می شود و در جلسه تعرفه گذاری قیمت چای هیچ کدام از نمایندگان مناطق چای خیز حضور نداشتند.؟

صفری افزود: علیرغم تماس های مکرر اینجانب جهت حل مشکل صادرات کیوی و دستوران جنابعالی متاسفانه کشاورزان همه متضرر شدند که چه کسی جبران می کند؟

نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پایان تعیین تکلیف و ساماندهی نیروهای ناظرین خرید تضمینی چای را خواستار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گيلان جهاد کشاورزی راه و شهر سازی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است

 پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در دو سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و گفت: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیو‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به صورت زنده پخش شد. برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • شمسایی با قدرت ادامه می دهد/فضای خوبی در تیم ملی فوتسال وجود دارد
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود