Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-02@02:47:21 GMT

10کشور آفریقایی خواهان واکسن ایرانی کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۵۶۳۸

10کشور آفریقایی خواهان واکسن ایرانی کرونا

به گزارش صدای ایران ، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه مراسم آیین تکریم و تقدیر از خادمان نوروزی سلامت، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: امسال در نوروز همکاران‌مان بسیار زحمت کشیدند و در جاده‌ها، شهرها و مناطق صعب‌العبور حضور یافتند که به حدود سه میلیون نفر خدمات ارایه دادند. ۱۳۱ هزار عمل جراحی داشتیم که برخی از آن‌ها الکتیو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افزایش آمار بیماران قلبی و تنفسی در پی آلودگی هوا


وی درباره بحث آلودگی هوا و نگرانی برای سلامت مردم، گفت: وظیفه وزارت بهداشت در این زمینه کنترل نیست، بلکه ستادی در زمینه آلودگی هوا تشکیل شده که وزارت  بهداشت یکی از اعضای آن است. متاسفانه افزایش آمار بیماران قلبی و تنفسی را داشتیم که وظیفه ما درمان آنها بوده است.



ارز سه میلیارد دلاری برای تامین دارو طی امسال


عین اللهی در پاسخ به ایسنا، درباره مباحث مربوط به ارز دارو، گفت: سال قبل دو میلیارد دلار ارز برای دارو داشتیم، اما امسال این عدد به سه میلیارد دلار افزایش یافته است. بنابراین هیچ مشکلی در رابطه با تامین دارو نداریم.



وضعیت متفاوت داروهای برند و غیرضروری


وی در عین حال افزود: فضاسازی‌هایی که برخی برای منافع‌شان انجام دادند، به هیچ وجه درست نیست. ما اجازه نمی‌دهیم که کوچکترین خدشه‌ای به مردم وارد شود. البته داروهایی که به صورت برند و داروهای غیرضروری است، وضعیت متفاوتی دارند. زیرا اگر دارویی را مشابه تولید داخلی داشته باشیم، ضرورتی برای مصرف نوع خارجی آن نداریم. داروهای خارجی قیمت‌های نامتعارف دارند و اصلا در برنامه ما نیست. ما حتما از داروهای داخلی حمایت می‌کنیم و ۹۷ درصد داروهایمان هم تولید داخلی است و تنها سه درصدش وارداتی است.



برنامه‌ریزی برای داروهای بیماران خاص


وزیر بهداشت همچنین گفت: برای بحث داروی بیماران خاص هم مجلس اعتبار جداگانه‌ای دیده که برنامه‌ریزی ما به صورتی است که بیماران خاص هم به راحتی به داروهایشان دسترسی داشته باشند.

عین اللهی ادامه داد: در حوزه برخی داروهای نادر و داروهایی که جزو اقلام داروهای فارماکوپه ما نیست، آن‌ها احتمال گرانی دارند که جزو برنامه ما هم‌ نیست، اما داروهای بیماران خاص، صعب‌العلاج و داروهای مورد نیاز مردم را به وفور تامین می‌کنیم.

حدود ۶ میلیون ایرانی باید بیمه شوند


بازنگری برای پوشش بیمه‌ای برخی داروها


وی در پاسخ به سوال دیگر درباره داروهایی که در دولت قبل ارزشان به ارز آزاد تبدیل شد، گفت: ما ارز هیچ دارویی را به تازگی آزاد نکردیم، اما از قبل هرچه بوده همان هست. برنامه‌ای که داریم این است که اولا پوشش بیمه‌ای مردم را افزایش دهیم که باید حدود شش میلیون نفر را بیمه کنیم که ان‌شاءالله انجام‌ می‌دهیم و دوم اینکه داروهایی که تحت پوشش بیمه نیست، اما ضروری است، بازنگری انجام دهیم تا تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی گفت: سه میلیارد دلار ارز دارو داریم که آن را برای تامین دارو استفاده می‌کنیم. حال اگر بخواهیم این منابع را برای تقویت بیمه‌ها به ریال بدل کنیم، در صورتی است که سازمان برنامه و بودجه بتواند ریالش را تامین کرده و به ما بدهد، این اقدام صورت می‌گیرد؛ اما فعلا برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

وی درباره افزایش قیمت دارو و لزوم پوشش بیمه‌ای داروهای گران، گفت: قرار است در شورای عالی بیمه پوشش بیمه‌ای جدید بررسی شود.



10کشور آفریقایی خواهان واکسن ایرانی کرونا


وی درباره وضعیت صادرات واکسن ایرانی کرونا نیز گفت: تاکنون به نیکاراگوئه واکسن صادر کردیم. ۱۰ کشور آفریقایی هم خواهان واکسن هستند اما هنوز صادر نشده است. به هر حال تقاضا زیاد است؛ اما به اندازه ای که بتوانیم صادر می‌کنیم. فعلا چهار میلیون دز قرار است صادر شود.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بهرام عین اللهی ارز دارو و تجهیزات پزشکی آلودگی هوا واکسن ایرانی کرونا پوشش بیمه ای بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل که در این همایش ریاست پنل سلامت را برعهده داشت، ضمن اشاره به توانمند‌های حوزه سلامت و فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در آفریقا، اهمیت گسترش تعاملات با کشور‌های آفریقایی را تشریح کرد.

در این پنل، مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، مدیران سندیکا‌های دارو، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، مدیران شرکت‌های دارو سازی، رئیس انجمن بیمارستان سازی و میهمانانی از کشور‌های زیمباوه، مالی، اتیوپی و الجرایر حضور داشتند.

اعضای پنل ایرانی از حوزه‌های دارو، درمان و گردشگری سلامت، تجهیزات پزشکی، آموزشی، توسعه، جمعیت هلال احمر، سازمان سازمان انتقال خون، انستیتو پاستور ایران، ضمن توضیح درباره توانمندی صادراتی حوزه کاری خود، خواستار افزایش سطح تعلامات با کشور‌های آفریقایی شدند.

درادامه، میهمانان آفریقایی با تمجید از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، علاقمندی خود را جهت گسترش همکاری تجاری با حوزه سلامت ایران اعلام کردند.

نیکنام در پایان گفت: گسترش همکاری ایران و آفریقا در حوزه سلامت قابل پیگیری است و انتقال تجارب و خدمات سلامت به این کشور‌ها وجود دارد.

به گزارش آنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه  ۸ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور افتتاح و به مدت پنج روز ادامه دارد. این نمایشگاه میزبان ۲۰۰۰ صاحب نظر از ۸۰ کشور می‌باشد و ۸۰۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه توانمند‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران