Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اریک اسوبواتنگ صبح یکشنبه در دیدار با استاندار یزد با اشاره به اهمیت سابقه همکاری ایران با کشور غنا از سال ۱۹۵۰، اظهار داشت: سطح بالای روابط سیاسی دو کشور نشان دهنده بلوغ رابطه بین ایران و غنا است که باید بیش از پیش تقویت شود.

سفیر غنا در ایران با بیان این‌که سطح عالی روابط ایران و غنا هنوز در حوزه اقتصادی وارد نشده است، افزود: با دولت جدید ایران ملاقات‌هایی داشتیم و بنا به تاکید دولت کنونی ریاست جمهوری، موانعی که بین دو کشور است را باید شناسایی و حذف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسوبواتنگ در اداه با بیان این‌که غنا ظرفیت‌های قابل توجهی دارد، عنوان کرد: انتظار داریم بخش خصوصی حضور قوی داشته باشد و بتوانیم دوجانبه توسعه پیدا کنیم.

وی از سفرهای دیپلماتیک استان یزد به غنا استقبال و تصریح کرد: این مسئله در چشم انداز آینده تجاری تأثیرگذار است و امنیت سرمایه گذار را هم افزایش می‌دهد.

اریک اسوبواتنگ با بیان این‌که غنا قبل کرونا سریع‌ترین رشد اقتصادی را در دنیا داشته است، عنوان کرد: در غرب آفریقا دومین اقتصاد را داریم.

سفیر غنا با بیان این‌که رشد اقتصادی این کشور به حدود هفت درصد در زمان قبل کرونا رسیده بود، اظهار بیان کرد: غنا دسترسی خوبی به دیگر کشورها دارد و در مرکز خط استوا و دنیا قرار دارد.

اسوبواتنگ گفت: ما با فاصله هشت ساله تا کشورهای اروپایی قرار داریم و از بنادر بسیار بزرگی برخورداریم لذا خیلی از کشورهای حوزه خود را مانند مالی را از طریق بندرهایمان حمایت می‌کنیم.

وی به شبکه مالی و بانکی خوب این کشور اشاره و بیان کرد: نرخ دو درصد رشد جمعیت را داریم و دولت غنا به دنبال مشوق‌هایی برای سرمایه گذاران خارجی و توسعه اقتصادی است.

سفیر غنا با بیان این‌که ایجاد کارخانه‌ها و افزایش صادرات را در کشور غنا داریم، گفت: اعتقاد دولت ما این است که آموزش مردم ستونی برای اقتصاد و پیشرفت در این حوزه است.

این مسئول با بیان این‌که تسهیل حوزه آموزش نیز جزو اقدامات انجام شده است، گفت: جمعیت جوان ما نسبت به قبل در حال رشد تحصیل است.

وی با اشاره به سابقه فعالیت ایران در حوزه نفت و گاز، اظهار داشت: این صنعت نیزدر غنا نوپاست و تخصص ایران در این زمینه بسیار می‌تواند مؤثر باشد علاوه بر آن در حوزه‌های دیگر مانند تولید، مسکن و املاک می‌تواند مؤثر باشد.

سفیر غنا با بیان این‌که خواهرخواندگی یزد با یکی از شهرهای غناست، افزود: اگر علاقمند باشید می‌توانیم در این خصوص برنامه ریزی کنیم و در صورت تمایل می‌توانیم در آینده با جزئیات بیشتری در این خصوص صحبت کنیم.

کد خبر 5463667

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد غنا استانداری یزد ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار خراسان رضوی مشهد آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان هفته هنر انقلاب اسلامی سفیر غنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه پاکستان بر اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد، گفت: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، دهم اردیبهشت‌) در نشست خبری که در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه مصداقی خوب برای همکاری میان دستگاه‌های مختلف کشور است. همان‌طور که ما شاهد همکاری میان دیپلماسی و میدان برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بودیم، برگزاری چنین نمایشگاهی هم نشان‌دهنده هم‌افزایی مطلوب میان دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی افزود: افزایش نرخ تبادلات و توافق‌های ایران با شریکان خارجی و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تحقق برخی پروژه‌های مشترک، چه در حوزه‌ همسایگان و چه با کشورهای دورتر، نشان‌دهنده موفقیت نسبی ایران بوده است و البته ما به تلاش خود همچنان ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پروژه خط لوله گازی آی‌پی نیز تصریح کرد: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری مورد اهتمام بوده است؛ ازاین‌رو در چارچوب توافق دوجانبه انتظار داریم این پروژه مهم و راهبردی به نتیجه برسد.

کنعانی با بیان اینکه طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید کرده است، گفت: مذاکرات کارشناسی انجام‌شده، همچنین مذاکرات سطح عالی انجام‌شده پیشین دو کشور، زمینه‌ساز آغاز فاز اجرایی ٨٠ کیلومتری اجرای این خط لوله در خاک پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی