Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:42:53 GMT

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۵۹۲۶

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل با انتشار پستی در فضای مجازی از انتصاب قائم مقام این وزارتخانه در امور بین الملل خبر داده است.

بر این اساس دکتر وحید حدادی اصل با حکم وزیر علوم به‌عنوان قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی منصوب شده است.

در این حکم آمده است:

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند، جناب‌عالی به‌موجب این حکم، به‌عنوان قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاریهای علمی بین‌المللی منصوب می‌شوید امید است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلاب راهبردهای اساسی دولت مردمی و جلب همکاری اعضای هیئت‌علمی، مدیران و یاوران علمی در چارچوب برنامه‌های ارائه‌شده اینجانب به مجلس شورای اسلامی در تحقق اهداف نظام علم و فناوری نقشی شایسته ایفا نمائید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود با نصب‌العین قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب به‌ویژه دستورات مقام‌معظم رهبری در بند شش سیاست‌های کلی ابلاغی در حوزه علم و فناوری فناوری در تعامل سازنده مبتنی بر عزت و اقتدار با دیگر کشورها با عنایت به اهداف سند دیپلماسی علم، فناوری و نوآوری کشور مدیریت جهادی خود در جهت سیاست‌گذاری، ارائه راهبردهای کارشناسانه، برنامه‌ریزی و تحقق موارد زیر به کار بگیرید:

اتخاذ سیاست‌های نوآورانه در جهت خلق مزیت برای رقابت بین‌المللی در حوزه آموزش عالی، علم و فناوری و نوآوری.

اهتمام ویژه در اتخاذ سیاست‌های عملیاتی، حمایتی و نظارتی به‌منظور ایفای نقش مؤثر در چهار سطح، جهانی، کشورهای مسلمان، کشورهای منطقه، کشورهای همسایه.

تدوین ارائه و اجرای برنامه‌ای دانش بنیان و حمایتی در جهت کسب و تثبیت مرجعیت علمی دانشمندان و سرآمدان علمی کشور در حوزه‌های مختلف علم و فناوری.

تلاش هدفمند و مؤثر در جهت تحقق مهاجرت معکوس نخبگان (بازگشته در ارائه به خدمت به وطن) به‌عنوان اولویت وزارت علوم تحقیقات و فناوری.

بازتعریف شرح وظایف و مأموریت‌های رایزنان علمی و استادان زبان فارسی به‌منظور تحقق اهداف دولت مردمی در تعاملات علمی، فناوری و نوآوری بین‌المللی.

عضویت در مجامع بین‌المللی مبتنی بر هوشمندی بصیرت و حضور کنشگرانه و الهام‌بخش جمهوری اسلامی ایران.

حمایت و تسهل گیری در جهت حضور پژوهشگران کشور عزیزمان اعضای هیأت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مجامع علمی و بین‌المللی و تسهیل مراودات علمی دانشمندان محققان و دانشجویان سایر کشورها از طریق برقراری ارتباط مؤثر با سفارتخانه‌ها نمایندگی‌های کشورهای خارجی در ایران.

بستر سازی و انتقال دانش نوین به کشور، انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، انتشار مقالات مشترک بین‌المللی، برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی و بهره‌گیری متقابل هوشمندانه از امکانات پیشرفته آزمایشگاهی.

دیپلماسی مؤثر و فعال در حوزه علم و فناوری با هدف بهره‌گیری از تعاملات فرامرزی برای رشد علمی، اثربخش جهانی، تصدی کرسی‌های کلیدی در نهادهای بین‌المللی و انتقال فناوری و بهره‌گیری از توان‌مندی‌های علمی و حمایت‌های مادی معنوی آن‌ها.

حفظ و گسترش کرسی‌های زبان ادبی و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی با اولویت کشورهای حوزه تمدنی ایران و کشورهای همسایه و همسووتلاش برای تبدیل زبان فارسی به زبان علمی دنیا.

حضور فعال در سازمان‌های علمی و بین‌المللی حمایت و تلاش برای حفظ منافع ملی در این سازمان‌ها، کسب موقعیت‌های بین‌المللی و شرکت در هنجارسازی های علمی بین‌المللی.

بسترسازی جهت جذب دانشجویان بین‌المللی تبادل، استاد دانشجو، ایجاد شعب دانشگاهی در خارج از کشور، انتقال دانش و فناوری با اولویت کشورهای اسلامی و همسو.

ایجاد دریچه‌ای واحد در همکاری‌های علمی بین‌المللی در بین لشگران صف و ستاد وزارت متبوع، جهت حفظ منافع ملی و پرهیز از چندگانگی در سیاست‌های علمی بین‌المللی.

تعامل هم افزا با اعضای شورای معاونین و کلیه مؤسسات تابعه وزارت عطف به‌منظور تسریع و تسهیل تحقق مأموریت‌های محوله.

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

کد خبر 5463673 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری حکم انتصاب خوابگاه دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی آموزش حضوری مرکز سنجش آموزش پزشکی دوره های فراگیر ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه خوارزمی آزمون دستیاری سازمان سنجش آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نقل و انتقال دانشجویان ثبت نام داوطلبان علمی بین المللی امور بین الملل علم و فناوری قائم مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در گفت‌وگوی تلفنی امروز (پنج‌شنبه) «مارگوس تاساکانا» وزیر امور خارجه استونی با دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل‌نظر شد.

بیشتر بخوانید: تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

طرفین در این گفت‌وگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

دکتر امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل‌کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش‌بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف‌شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف‌شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

دکتر امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد. وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ‌ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف‌شده قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229288 برچسب‌ها ایران

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!