Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:33:02 GMT

آغاز احداث 1211 خانه ویژه محرومان در فارس

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۵۹۹۴

آغاز احداث 1211 خانه ویژه محرومان در فارس

ایسنا/فارس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس گفت: امسال ۱۲۱۱ واحد مسکن محرومین در هفت شهرستان فعال شده است.

محمدرسول پروری یکشنبه ۲۱ فروردین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۵ هزار و ۲۹۰ واحد از مجموعه واحدهای مسکن محرومین در شهرهای مختلف فارس ساخته شده است، اظهار کرد: امسال نیز ۱۲۱۱ واحد مسکن محرومین در ۷ شهرستان شیراز، لارستان، داراب، نی‌ریز، فسا و غیره فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در حوزه مسکن مهر ساخت ۳۰ هزار و ۳۷ واحد مسکونی بر عهده بنیاد مسکن فارس بوده که ۲۹ هزار و ۸۵ واحد تکمیل شده، افزود: باقی ‌مانده نیز مربوط به تعاونی‌هایی است که از راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار شده و عمدتا نیز پروژه‌هایی با طبقات بالا در شهرهای کوچک است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: این طرح در ادامه طرح اقدام ملی مسکن است اما به شکل قانونمندتر با منابع و اعتبارات شفاف‌تر اجرا می‌شود که در مجموع در ۱۲۲ شهر فارس اجرا می‌شود که تاکنون ۱۱۹ شهر آن رسمیت پیدا کرده و در حال حاضر در ۱۰۵ شهر در حوزه راه و شهرسازی فارس و لارستان فعالیت داریم.

پروری با بیان اینکه در مجموع ۱۷۴ هزار و ۴۱۷ متقاضی ثبت‌نام کردند که تاکنون ۵۱ هزار و ۲۵ متقاضی پالایش شده است اما در این بین تنها ۱۴ هزار و ۱۹۶ متقاضی برای تایید نهایی درخواست به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند، عنوان کرد: در تمام شهرستان‌ها بین یک تا ۴ دفتر پیشخوان برای نهایی شدن درخواست متقاضیان فعال کردیم اما از بین ۵۱ هزار متقاضی پالایش شده تنها ۱۴ هزار متقاضی مراجعه کرده‌اند.

او با بیان اینکه تاکنون برای ۵ هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی در این طرح زمین تامین شده و به بنیاد مسکن تحویل داده شده است، اظهار کرد: ۵ هزار و ۲۱۹ متقاضی را به این پروژه‌ها لینک کردیم و نزدیک به ۱۲۰۰ واحد نیز پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند.

مقاوم‌سازی ۶۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی فارس 

معاون بهسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه ۳۷۶ هزار واحد مسکن روستایی در فارس وجود دارد که تاکنون ۲۵۰ هزار واحد که معادل ۶۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی است مقاوم‌سازی شده است، اظهار داشت: سال گذشته ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری رسیده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان وام به آنها پرداخت شده است.

فرج‌الله نصیری بیان کرد: در بخش خدمات فنی و مهندسی نیز ۵۵۰ ناظر و ۱۳۵ طراح در قالب ۵۳ دفتر خدمات فنی و مهندسی در سطح روستاهای فارس فعالیت دارند.

او با بیان اینکه در بحث محرومیت‌زدایی در قالب تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه ۳۵۰۰ واحد مسکونی در فارس ساخته شد که ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به هر واحد پرداخت شد و در مجموع ۱۰۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض در اختیار این افراد قرار گرفت، گفت: در قالب تفاهم‌نامه با بهزیستی برای ساخت مسکن برای خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر نیز ۴۳۶ واحد در فارس به بهره‌برداری رسید که به هر خانوار ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

معاون بهسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه برای ایتام کمیته امداد و بهزیستی نیز ۱۲۰ واحد مسکونی احداث شد که ۱۰۱ واحد آن تکمیل و به هر واحد نیز ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است، افزود: ۱۶۸۵ واحد مسکونی نیز برای اقشار کم‌درآمد روستایی ساخته شد که در این بخش نیز ۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس نیز در این جلسه با اشاره به صدور ۳۸ هزار قطعه سند مالکیت شهری و ۲۹۱ هزار قطعه سند مالکیت روستایی در استان فارس، اظهار کرد: تاکنون ۱۱۰ هزار قطعه زمین ساخت مسکن از طریق بنیاد مسکن در روستاهای فارس به متقاضیان واگذار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن فارس کمیته امداد لارستان تومان کمک بلاعوض بنیاد مسکن فارس واحد مسکونی پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه شاخص برخورداری روستاهای استان در صدور سند مالکیت روستایی ۶۹ درصد است افزود: تاکنون ۱۱۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر شده‌است. ولی اللهی افزود : گلستان در شاخص برخورداری از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد. وی ادامه داد: تعداد ۶۰۶ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است و امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه انجام شده بین بنیاد مسکن و بنیاد علوی، در آینده نزدیک شاهد صدور اسناد مالکیت سایر روستاهای استان باشیم. ولی‌ اللهی گفت: تثبیت مالکیت ، استفاده از اسناد بعنوان وثیقه بانکی و ارزش افزوده املاک از مزایای صدور سند مالکیت است.

دیگر خبرها

  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود