Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:25:16 GMT

پایش کیفیت آب آشامیدنی و پساب با محصول ایران‌ساخت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۶۰۲۴

پایش کیفیت آب آشامیدنی و پساب با محصول ایران‌ساخت

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، شهاب زرین قبایی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ابزار دقیق آب آزما با بیان اینکه پایشگرهای کیفی آب و پساب محصولات تولیدی این شرکت هستند، گفت: این آنالایزرها با توجه به شرایط داخل و نوسانات برق کشور طراحی شده اند و شرکت‌های آب و فاضلاب خریداران آن هستند.

وی بیان کرد:‌ آنالایزرهای آنلاین پارامترهایی که برای تضمین کیفیت آب آشامیدنی هستند و رابطه مستقیم با سلامتی دارند را اندازه‌گیری می‌کنند، همچنین پایش کیفیت پساب نیز صورت می‌گیرد، آنالایزر آنلاین کلر، اکسیژن محلول، نیترات، کدورت و رنگ، گاز کلر، سختی، ازون و موارد دیگر از قبیل این محصولات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرین قبایی اظهار داشت:‌ آنالایزرها مقادیر مختلفی مانند کلر را بررسی می‌کنند، اگر میزان کلر از حد میزان بالاتر باشد خطراتی از قبیل سرطان را در پی دارد یا درصورتی‌که مقدار آن کم باشد آب استریل نمی‌شود و باید در یک حد مجاز قرار گیرد. این محصولات درگذشته از کشورهای آلمان و آمریکا وارد کشور می‌شد، اما حدود سه سال است که با بومی‌سازی آن اکثر شهرهای ایران از محصول داخلی استفاده می‌کنند.

این فعال دانش بنیان گفت: این محصولات در محل‌های مختلف مانند خروجی تصفیه‌خانه‌های آب برای کنترل میزان کلر، در سطح شبکه برای جلوگیری از ورود آلودگی، خروجی و مخازن آب و فاضلاب نصب می‌شوند. قیمت نمونه خارجی چهار برابر نمونه داخلی است و به علت تحریم امکان واردات این محصولات وجود ندارد. تجهیزاتی هم که درگذشته با قیمت بالا وارد شده بود، به علت نبود قطعات یدکی بلااستفاده مانده است.

زرین قبایی افزود: به علت تکنولوژی بالای این محصولات تعداد شرکت‌هایی که توانایی تولید آن را دارند بسیار کم هستند و محصول داخلی تاکنون به کشورهای ترکمنستان و عراق صادرات نیز داشته است. انتقال اطلاعات به مرکز کنترل در نمونه خارجی امن نیست، درحالی‌که سرورهای محصول داخلی بومی‌سازی شده و با توجه به استفاده کاربر هرچند وقت یک‌بار به‌روز می‌شود.

 مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ابزار دقیق آب آزما خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که نیازمند توجه ویژه است، موضوع اختصاص فضا است. تولید این‌گونه محصولات به علت پیشرفته بودن نیازمند محیطی امن و راحت است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داده است.

برچسب‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش‎ بنیان ‎ها تصفیه آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها تصفیه آب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها تصفیه آب دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی درباره آلودگی برخی از محصولات هشدارهای تکان دهنده‌ای داده و درباره خرید برنج خارجی، آب معدنی، سس مایونز و برخی دیگر از مواد خوراکی هشدارهای جدی داده است. این بخش از اظهارات او را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد